3486
Sök

Frågor och tips om HU byte

376 Inlägg
10 oktober 2011
Trådstartare
Jag har ingen självrisk vid viltolycka, som tur är.
Frågan är bara om de ersätter min front, den är ju inte original?
Angående priset på 701, så kanske det är lite i överkant. Men det verkar ju inte finnas så många till salu..
Detta var den enda jag hittade i hela sverige, och säljaren bor ganska nära mig.
Så alternativet är att köpa en ny 800..
Och jag är inte typen som orkar vänta i månader tills det dyker upp nån billigare.
Senast redigerat av Simon76 (10 oktober 2011)

376 Inlägg
11 oktober 2011
Trådstartare
Så. Nu har jag hämtat H701.
Verkstan tar inte min bil på 2 veckor, så jag har gott om tid att montera..
Jag kommer att använda alla 8 kanaler.
Front1-diskanter
Front2-mellan
Rear-midd
Woofer1+2-sub
Hur blir det nu med den inbyggda förstärkaren i HU?
Jag tänkte använda rear till att skicka ut backvarnarsignalen till bakhögtalarna.
Och gaina upp stegen lite, så att bakhögtalarna inte sabbar ljudbilden för mycket..
Kommer de då att få samma filterinställning som middarna? dvs 50-300Hz, och kommer man då att höra backsignalen?
Sen har jag 3st DLS HQL sigalkablar, och en lite billigare SL1. Vilken kanal ska jag välja den billigare till? Tänkte ta den till middarna..

Alltså 3par+1par..
Senast redigerat av Simon76 (11 oktober 2011)

376 Inlägg
11 oktober 2011
Trådstartare
En fråga till..
Jag har batteriet bak. Och strömkablarna till bilen ligger på höger sida.
Så Ainet-kabeln lägger jag på vänster sida, ihop med högtalarkablarna till vänster sida.
Går det att lägga den optiska kabeln på höger sida, ihop med högtalarkablarna till höger sida?
Eller kan det bli störningar då?

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
11 oktober 2011
Huvudenhetens utgångar blir ofiltrerade, om jag inte mins fel. Jag skulle nog köra den billiga lågnivån till sub, den är minst känslig. Fiberkabeln kan du linda runt strömkabeln om du så vill, bara du inte böjer den för tvärt så är det ingen fara.

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!

376 Inlägg
9 november 2011
Trådstartare
Så. Allt monterat och allt delat aktivt, och bilen är tillbaka från verkstaden med en ny fin M-front smile
Kopplade in Blåtand idag (400BT). Fan vad nice. Nu har jag spotify i bilen.. Det hade jag inte räknat med (men jag hoppades).
Och allting funkar perfekt.
Då den inbyggda förstärkaren i HU stängs av när man kör med Inet, så blir det ingen musik i bakhögtalarna. Däremot så skickar den dit backvarnarsignalen. Precis som jag ville. smile
80gb ipod i handskfacket med musik och musikvideo.
Spotify + 16gb behändligt minne i iphonen + alla radiokanaler jag vill, som spelas upp via BT.
Rattstyrningen funkar perfa..
Och imorgon har jag tid hos Nonne på Ljudbyggaren i Helsingborg för tweaking, och förhoppningsvis lite goda råd. smile

Kanske meningslös information, men jag ville bara skriva att jag är nöjd med allt..
Förutom kanske högtalarplaceringarna.. hmm jaja..

Sök