Angående: Stående "Städträffar" Söndagar på ÖrebroMässan

Unknown_Orebro
16 september 2011 ·

När den första tråden angående "Städträff 4/9" låstes så tänkte jag att det kunde vara en god idé att starta en ny tråd för kommande "Städträffar".

Vi samlas på mässan ca kl 15.00 man behöver inte anmäla innan om tänker komma eller ej då detta är meningen att vem som helst skall kunna deltaga på.

Vissa dagar kommer även fastighetsägaren att besöka oss samt eventuellt om möjlighet finns hjälpa till, antingen med extra sopkvastar, sopsäckar eller enbart ge extra handkraft.

Jag vill en gång för alla berätta att initiativet för detta INTE kommer från Unknown Örebro utan detta startades av bl.a:

Nicklas "McTw1st" Haglund
My "DriftingQueen" Arvidsson (JFU104)


Det kanske finns fler som var delaktiga på ett eller annat sett så det är dessa personer vi framförallt skall ge extra cred till.

Nu ser vi framåt och fortsätter öka deltagandet till nästa söndag.

Vi ses på söndag kl 15.00 ta med kvastar, sopsäckar,skyfflar men framförallt ett glatt humör.

jjempa Inte bá killar som kan, vi tjejer kan oxå
17 september 2011 · 324 Inlägg

låter hur bra som helst smile

Inte bara ni killar som kan, vi tjejer kan vi med :)
BMW e91 318d "KUA" (2010)
McTw1st
18 september 2011 · 219 Inlägg

Är på plats nu och nu ser de bra illa ut!

Unknown_Orebro
18 september 2011 ·

Bra jobbat idag  ytterligare en väl genomförd städdag, ett grymt stort tack till Egeryds som kom förbi med fika till städgänget (Ballerina är gött) och ett stort tack för att vi fick använda deras container.

McTw1st
18 september 2011 · 219 Inlägg

Bilder på våran lilla städning kommer upp senare i veckan ^_^ har massa bilder från helgen så måste sortera ut allt tongue

Unknown_Orebro
26 september 2011 ·

En intressant reflektering, när detta lilla projekt startades var det flera som var hjälpsamma och ivriga att komma igång men för varje söndag så minskar antalet deltagare?
Igår var vi bara 4st som röjde lite på mässan. Detta känns riktigt hopplöst det ironiska är att 50% av oss igår inte ens är där uppe på helgerna.

Nu verkar det dock som ni andra som skräpar ner varje helg istället för att hjälpa till att bevara en bra samlingsplats har fått som ni vill Mässan skall stängas!

Så Grattis till er alla idioter som inte vill ha kvar en bra mötesplats idag är det er dag!!

McTw1st
26 september 2011 · 219 Inlägg

Jävligt tråkig nyhet att de ska stängas men så är det när folk vägrar hjälpa till...
vi gjorde ett ärligt försök iaf.

fullsize 4 Doors - No Waiting
26 september 2011 · 100 Inlägg

Där ser man, dom sätter upp bommar vid infarterna eller?

JFU104
26 september 2011 ·

Sorry att jag inte kunnat medverka 2 söndagar nu, min bil har varit trasig.
Så dom ska stänga mässan iallafall? Blev det ingen artikel i NA?
/ DriftingQueen

olivernilsson Den med lägst bil vinner
26 september 2011 · 617 Inlägg

Där ser man så det stängs? jag har hjälpt till någon dag, men är aldrig på mässan så har inte haft ork att åka in, är endå en bit ifrån nora till örebro. inte direkt så man kan tanka varje söndag för att städa upp något som man inte vart med på att skräpa ner,

Mvh

man blir aldrig klar med en bil, man får alltid nya ideér ;)
_Tinkan_
26 september 2011 · 165 Inlägg

Ja tyvärr så är otack världens lön! hmm Jag kunde vara med den första gången, sen har jag jobbat dom andra söndagarna... så jag har inte kunnat ta mig in i tid! Men mina planer har ju varit där att...! Men så är det ibland, pengar rules the world! Åkte förbi mässan på lördagen efter att ha varit i Linköping.... o satan va folk det va o_O Det va nästan så att dom stod uppe på varandra, det va bilar precis överallt!!!!

Volvo V70N "Pebbles" (2001)
olivernilsson Den med lägst bil vinner
26 september 2011 · 617 Inlägg

Ja precis lönen är inte den bästa, åfan hoppas dom börjar inse allvaret och inte stökar till, och om dom nu gör det så varför inte komma och städa sen?????

man blir aldrig klar med en bil, man får alltid nya ideér ;)
ownz-u
26 september 2011 · 36 Inlägg

Bommar de igen hela mässan? Vart finns info om detta?
Hur kommer det att funka för Jet-macken då?

Unknown_Orebro
26 september 2011 ·

Det finns ingen info om detta ute än. Hur avstängningen ser ut är inte klart men givetvis stör det inte Jet.

_Dalle_ Unknown Örebro
26 september 2011 · 291 Inlägg

skulle upp igår, men eftersom det var kräftskiva i lördags och att jag skulle besiktiga s40 idag så valde jag att sova plus att kolla igenom bilen efter fel wink vart dock 3 skit tvåor som man nästan kunnat löst på plats wink

Såg idag att ute vid marieberg vid mediamarks och elgiganten var det duktigt sönderkört då någon/några burnat så asfalten smällt, tråkigt nog för dom så är det inte den bästa markägaren att bråka med !!!

Volvo s40 "airride" (2000)
Volkswagen Buggy "Bugrun 2012" (1967)
olivernilsson Den med lägst bil vinner
27 september 2011 · 617 Inlägg

Vad vart det för tvåor ?smile

man blir aldrig klar med en bil, man får alltid nya ideér ;)
Unknown_Orebro
27 september 2011 ·

olivernilsson skrev:
Vad vart det för tvåor ?smile

Skicka ett PM direkt till Dalle med denna fråga istället.

Unknown_Orebro
27 september 2011 ·

_Dalle_ skrev:
skulle upp igår, men eftersom det var kräftskiva i lördags och att jag skulle besiktiga s40 idag så valde jag att sova plus att kolla igenom bilen efter fel wink vart dock 3 skit tvåor som man nästan kunnat löst på plats wink

Såg idag att ute vid marieberg vid mediamarks och elgiganten var det duktigt sönderkört då någon/några burnat så asfalten smällt, tråkigt nog för dom så är det inte den bästa markägaren att bråka med !!!

Det är lugnt Daniel alla kan inte vara med varje gång......

kruse019
27 september 2011 · 84 Inlägg

Jag gav inte upp utan en söndag va jag lite för bakis för att få köra och nu i söndags så hade jag jour så fick ut och plocka skit som låg på vägen istället...tongue

viciousnightmare
27 september 2011 · 36 Inlägg

Att vissa förstör för andra , är ju inget okänd fenomen men har man tillgång till nått är det ju självklart allas ansvar då och se till att saker fungerar så ingen kan komma med nått negativt.
Då oxå vara den som säger till ifall att någon gör nått som säkert alla normalt funtade personer fattar, som och
burna såpass att det går hål i asfalt.  Bränna broar???
Och skräpa ner på en evt träffplats , är ju lätt löst som era städträffar men hur kul är det och plocka efter andra som helt enkelt skiter i normal vett och etikett...
Men och bränna gummi samt annat som nog är kul, är väl lite som och skita i egen brevlåda när man har en stor fin träffplats för likasinnade. man kan väl leka på annat håll???

// Sven

Inget är omöjligt, det tar bara lite längre tid...
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang