11015
Sök

Bästa möjliga ljud för 2-3000??

Saaboholic
3 129 Inlägg
22 augusti 2006
Trådstartare
Tiaz skrev:
hedley skrev:
Tiaz skrev:

Ja det är klart att det kan vara. Tar du tex. DLS så ligger deras 6x9" på runt 80-100Wrms.
Men väljer du kanske ett märke som heter *iuhijhn* (villinte peka ut någon specifikt)
som har 600W kan jag ju säga att DLS antagligen spelar bättre (inte helt säkert)

Hehe okej..men om jag tar ett märke som GAS eller MDS som ändå är ett lågbudget märke.. är det något att ha då?

Skulle isf. satsa på 6½" kitt ist. för en 6x9"

Okej..varför detta då? ett framsystem istället för hatthylle system alltså?

"Liberty of thought is the life of the soul"

6 851 Inlägg
22 augusti 2006
hedley skrev:
Tiaz skrev:
hedley skrev:

Hehe okej..men om jag tar ett märke som GAS eller MDS som ändå är ett lågbudget märke.. är det något att ha då?

Fram system och framsystem..Finns ingen som säger att ett 6½" kitt enbart skall sitta fram.
Men varför jag tycker det är pga. att du har förmodligen bättre ljud ur dessa än 6x9½are.
Varför? Jo, oftast (inte alltid) så är det bättre filter i dessa än i 6x9" (om det inte är lite bättre kvalisort av högtalare som även dem har sep. filterbox/ar).
Men är man inte ute efter någon som helst kvalité i ljudet, så köp 6x9".

Saaboholic
3 129 Inlägg
22 augusti 2006
Trådstartare
Tiaz skrev:
hedley skrev:
Tiaz skrev:

Fram system och framsystem..Finns ingen som säger att ett 6½" kitt enbart skall sitta fram.
Men varför jag tycker det är pga. att du har förmodligen bättre ljud ur dessa än 6x9½are.
Varför? Jo, oftast (inte alltid) så är det bättre filter i dessa än i 6x9" (om det inte är lite bättre kvalisort av högtalare som även dem har sep. filterbox/ar).
Men är man inte ute efter någon som helst kvalité i ljudet, så köp 6x9".

Aha okej..om man har t.ex DLS eller något liknande märke på 6x9" måste det la vara rätt bra kvalitèt?

1 631 Inlägg
22 augusti 2006
No offense, men jag märker att du är nybörjare. Så här får du ut mycket för pengarna:

Dina 2-3.000 skulle jag spenderat på ett par shyssta 6x9or till originaluttagen bak. Prisklass runt 1.500 plus minus några hundralappar. Kombinerat med ett kit-system till originaluttagen fram. 4" med lös diskant passar. Lägg lika mycket på dem som på 6x9orna.

Inga slutsteg, ingen bas och inget krångel. Bara att installera till cd-spelaren.

// Gurra
BMW 530 med Alpine F1 Status, Scanspeak Illuminator, 2 x Genesis DMA, 4 x Genesis DMX
Tävla i bilstereo? Besök Svenska Bilstereoförbundet för info.

Saaboholic
3 129 Inlägg
22 augusti 2006
Trådstartare
gurenius skrev:
No offense, men jag märker att du är nybörjare. Så här får du ut mycket för pengarna:

Dina 2-3.000 skulle jag spenderat på ett par shyssta 6x9or till originaluttagen bak. Prisklass runt 1.500 plus minus några hundralappar. Kombinerat med ett kit-system till originaluttagen fram. 4" med lös diskant passar. Lägg lika mycket på dem som på 6x9orna.

Inga slutsteg, ingen bas och inget krångel. Bara att installera till cd-spelaren.

Okej, ja jag är nybörjare vad det gäller ljud..har inte direkt orkat bry mig om något sådant tidigare..men känner att jag vill ha något bättre i bilen nu.

Sök