5323
Sök

Tips om bromsvård/upputsning

lundwall
22 augusti 2006
Hej,

Jag tänkte investera i ett par naknare fälgar snart, men har ingen lust att lägga lika mycket på ett par snygga bromsar, inte ännu iaf. De bromsarna som sitter på nu är brunare än Hitlers byxor, och ser för jävliga ut. Någon som har tips på hur man putsar upp allting, vad man ska använda, om det finns billigare varianter på lite snyggare bromsar osv. Alla tips är välkomna.

Bilen i fråga är Boran som finns till vänster.

2 652 Inlägg
22 augusti 2006
kolla med olika firmor som säljer bromsar om dom har slitsade skivor till just din bil .

1 833 Inlägg
22 augusti 2006
Lacka oken, byt skivor.

Jag är inte dum, jag har bara otur när jag tänker.
www.x40nordic.com - För dig som kör X40/50/30 med eller utan turbo!

lundwall
22 augusti 2006
Vad är det för lack som gäller då? Hammarlack?

2 652 Inlägg
22 augusti 2006
nej det finns lacker som är till just bromsok . hammarlack går också . men de är inte lika snyggt

lundwall
22 augusti 2006
Trevligt. Några tips på vem/vilka som säljer dessa? Är den pensling eller sprut som gäller? Vad är lämpligt att rengöra/slipa med innan man målar? Oken ser för jävliga ut...

2 652 Inlägg
22 augusti 2006
lundwall skrev:
Trevligt. Några tips på vem/vilka som säljer dessa? Är den pensling eller sprut som gäller? Vad är lämpligt att rengöra/slipa med innan man målar? Oken ser för jävliga ut...

det är spraybruk . ja man får montera ner oken o slipa med någon mindre slipmaskin som kommer åt över allt .

jag tänkte göra det på min ganska snart så om du vill kan jag fota lite så ser du iaf hur jag gjort sen

ja de är ingen kul med snygga fälgar när oken ser ut som f"n
Senast redigerat av precision (22 augusti 2006)

2 652 Inlägg
22 augusti 2006
finns tex här o många andra sidor http://www.speedparts.se/prod/kem_farg_broms.shtml

lundwall
22 augusti 2006
precision skrev:
jag tänkte göra det på min ganska snart så om du vill kan jag fota lite så ser du iaf hur jag gjort sen

Mer än gärna! Jag ska precis byta belägg bak på bilen, kan ju vara läge att titta närmare på hur illa det är då, och hur mycket man behöver göra.

2 652 Inlägg
22 augusti 2006
lundwall skrev:
precision skrev:

Mer än gärna! Jag ska precis byta belägg bak på bilen, kan ju vara läge att titta närmare på hur illa det är då, och hur mycket man behöver göra.

ja dom brukar ju vara rejält rostiga . men de går ganska fort o puta upp dom ,. bara det blir en jämn yta så är de bra sen.

när du ändå är där o river så kan man ju lacka o fixa iordning allt på en gång .

lundwall
22 augusti 2006
precision skrev:
när du ändå är där o river så kan man ju lacka o fixa iordning allt på en gång .

Njae, det går nog inte. Bilen ska rulla imorrn eftermiddag igen.. så det är lite för tajt för det smile

2 652 Inlägg
22 augusti 2006
oki:)

lundwall
22 augusti 2006
precision skrev:
kolla med olika firmor som säljer bromsar om dom har slitsade skivor till just din bil .

Några tips på firmor som säljer sånt, förresten?

2 652 Inlägg
22 augusti 2006
sök på mekonomens hemsida på dit regg nummer . dom brukar ha brembo och kostar typ 200 kr mer än orginal  .

Sök