Hej alla.
Jag har nyss skaffat mig en Mitsubishi L300 som jag har tänkt att göra i ordning. Jag är en super newbie på detta men jag tror jag kan, Vi får väll se. Allt går bara man vill.
Allt började med att jag började fundera på att skaffa mig en bil som jag kan pyssla men, det jag tittade på var en Volkswagen Transporter Pickup eller Van från 1971 eller äldre.
Jag letade och läste och kom fram till att den skulle nog inte passa mig, grunderna: För mycket "jobb" motormässigt som jag inte kan. Det är kanske inte en sån bra vinterbil, jag hadde tänkt mig att köra längre turer med den ca 120 mil så då hade det nog inte passat med en gammal VW för mig.
Så av en slump fick jag se en Mitsubishi L300 2,5TD GLX och jag var hooked. Världens coolaste bil.... (Om man tänker 80-tals B-films Sc-fi) och det gör jag.
Det finns en lång och kort version av bilen och den långa ser ut som vilken Van som helst på 80-talet, så det korta ville jag ha och hur mer jag läste om bilen hur mer förälskad blev jag.
Den har 4x4, den går i en evighet om man kan sköta om den, man kan sova i den, gott med plats, den är liten och det går tror jag nu att köra den på gammal frityrolja. Jag var såld!
Efter tre månader av letande och ett gäng skojare men överpriser på rost vrak och barn lagningar, så hittade jag en "pärla".
![https://www1.garaget.org/gallery/images/169/168320/168320-6079204879e3b713a29a32df9a395a13.jpg]()
Efter 360 mil i sommar så bestämde jag mig för att göra den lite tystare för den bullrar en hel del. Man blir rätt trött på det.
Så jag internetta på detta och köpte hem 80 ark med silent coat som skulle göra jobbet.
Jag tänkte bara göra den lite tystare och kanske en nyare stereo och hitta original baksäten till den.
Men under tiden jag dolat med detta så har jag blivit inspirerad av alla här på garaget och runt om på internet och nu har jag stora planer. Jag vill också.
Varför inte göra min L300 till en dröm bil?? ja varför inte. En super L300 en kanon 4x4, snygg, rostfri, tyst och i tip top form.
Så detta vill jag nu göra med bilen.
[ ] Få den tyst som en Lexus
[ ] Rostfri
[ ] Fixa underredet
[ ] Byta och uppdatera stötdämparna
[ ] Hitta original bak säten
[ ] Fixa bromsarna, bromsok med dubbla kolvar.
[ ] Lackera om den
[ ] En lastkorg
[X] Stege
[ ] Sätta reservhjulet på bakdörren eller taket
[ ] Extra ljus (Ljusbåge)
[ ] Fixa till inredningen
[ ] Skärm stereo med GPS, back kamera och dylikt.
[ ] Pigga upp motorn
[ ] Gör så bilen kan gå på gammal frityrolja