Xenonkonvertera Saab 9-3 -00

A_Karlsson
27 september 2011 · 537 Inlägg

Slave_joe skrev:

SAAB-Karlsson skrev:

Black-Angel skrev:
Hur blir värmen med dom då 95 /100 är rätt mycket,, bränner du inte reflektorn?

nej det är ingen fara, det följer med en kabelsats till lamporna med ett keramiskt kontaktstycke mot lampan som hjälper till att kyla lampan + att kablarna är lite grövre och hjälper till att kyla, sen är även strålkastaren såpass stor att den kyls bra ändå smile

Fast det är ändå inte xenon.. dessutom så får man väl inte ha 95/100 w då det sabbar ljusbilden hos SBP?

nej men det är ett billigare alternativ till xenon. och nej man får inte ha så starka lampor till halvljus, men man får inte xenonkonvertera halvljus utan automatisk nivåreglering heller tongue jag justerade ljusbilden på min för några veckor sen, och det är inga problem att se ljusbilden. det är just det att lamporna är för starka på halvljus som man inte får ha dom. man får max ha 55w på halvljuslampor.

en fördel med dessa lampor är på vintern, om det är is/snö på lyktorna så smälter det, det gör det inte med xenonlampor smile

Saab 900i 2.1 16v "Accuair og900" (1992)
Gizmojohan
27 september 2011 · 3 295 Inlägg

nej precis och det är därför bilar med orginal xenon har högtryckspolning på framlyktor. som förövrigt oxå är ett krav vid xenon.

just problemet med för starka lampor är ju att ljusbilden blir som ett klot istället för den där skarpa vinkeln i just en ljusinställare.

Senast redigerat av Slave_joe (27 september 2011)

A_Karlsson
27 september 2011 · 537 Inlägg

Slave_joe skrev:
nej precis och det är därför bilar med orginal xenon har högtryckspolning på framlyktor. som förövrigt oxå är ett krav vid xenon.

just problemet med för starka lampor är ju att ljusbilden blir som ett klot istället för den där skarpa vinkeln i just en ljusinställare.

ja det var ju inte den skarpaste linjen när jag ställde in men det gick att se den ganska bra tycker jag smile man kan ju bara byta lampor till bes annars, måste man ju göra med xenon också om man inte skaffar automatisk nivåreglering och högtrycksspolning tongue

Saab 900i 2.1 16v "Accuair og900" (1992)
Gizmojohan
28 september 2011 · 3 295 Inlägg

fast det är ju inte ens lagligt ifall du monterar nivåreglering och högtryckspolning. det ska sitta orginalmonterat annars är det inte godkänt. sen om det går igenom sbp det är en helt annan sak.

A_Karlsson
28 september 2011 · 537 Inlägg

Slave_joe skrev:
fast det är ju inte ens lagligt ifall du monterar nivåreglering och högtryckspolning. det ska sitta orginalmonterat annars är det inte godkänt. sen om det går igenom sbp det är en helt annan sak.

är det inte? måste man åka nånstans och få det kontrollerat och godkänt då eller?

Saab 900i 2.1 16v "Accuair og900" (1992)
Gizmojohan
28 september 2011 · 3 295 Inlägg

det har väl mest med helbilgodkännande och göra.. det började vid -96 nångång.

Virrson
30 september 2011 · 138 Inlägg

Tack för alla svar, fick lite att fnula på nu wink

"Jag tror jag smällde tubron" Sthml Boogie.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang