4076
Sök

Kenwood BT61u - Hackar vid uppspelning av USB

R1 driver!
5 128 Inlägg
28 september 2011
Trådstartare
Skaffade mig en BT61a för ett par dagarsen och monterade den idag. Testade med ett USB-minne som jag fick till vid beställning (JetFlash 16gb), men musiken bara hackar. Trodde att det va som konstant- och tändningsplus va felvända, så skiftade dom (är ju en VW), men det hjälpte inte.

Testade med en MP3 skiva, och det fungerade klanderfritt.

Så, vad bör jag göra? Det första jag gjorde va att formatera minnet till FAT32, och slänga in musik. Tänkte precis testa FAT16, men har enbart följande alternativ:
-NTFS
-FAT32
-exFAT

Vad bör jag göra? Stor del av anledningen till att jag köpte den va just för USBn.

Webbutvecklare
2 369 Inlägg
28 september 2011
Har du möjlighet att prova något annat USB-minne?

Ha det gött och kör försiktigt, livet du räddar kan vara mitt.
Mercedes w114 "Stance" projekttråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=277087

R1 driver!
5 128 Inlägg
28 september 2011
Trådstartare
Har ett till, men vet inte om det kommer fungera. För den är 2 partioner, varav den ena inte går att få bort, och den försöker installera allt möjligt skit på allting man kopplar in den i

R1 driver!
5 128 Inlägg
2 oktober 2011
Trådstartare
Testade idag med ett annat USB-minne, och denna gången klagade den över unknown device. Troligen p.ga. att den är dubbelpartion, vilket jag inte kan bli av med.

Förra USB-minnet så startade bara HUn om sig. Några fler tips?

376 Inlägg
3 oktober 2011
Ett tredje USB-minne??
Är det rätt format på låtarna?(kanske dum fråga)
Annars får du väl ringa till butiken och rådfråga.

R1 driver!
5 128 Inlägg
3 oktober 2011
Trådstartare
Ett tredje USB-minne har jag tyvärr inte! Utan har bara 2st 16gb. Vet dock inte om det är först stort?
Låtarna jag har testat är MP3. Den klarade av att speca ca 10sek från ena minnet innan den helt plötsligt startades om.

Får kontakta butiken och se vad dom säger då!

Försäljare inom Bilmultimedia
434 Inlägg
3 oktober 2011
Hur många mappar är det på minnet ?

Mvh Andreas

R1 driver!
5 128 Inlägg
3 oktober 2011
Trådstartare
Har testat med 5-6 mappar på det som inte alls fungerade, och kanske 15-20 på det som nästan fungerade. Är det för många? För detta är första gången jag har en HU med USB, så vet ingenting mer än att jag måste formatera till FAT32, och har inte hittat något om maxmappar och maxkapacitet på minne i några instruktioner.

376 Inlägg
3 oktober 2011
Tror inte det kan vara det.
15-20 mappar borde den väl klara. Annars är den väl inte mycket att hurra för.
Tror jag läste nånstans i min bruksanvisning att min klarar 20000 låtar.

R1 driver!
5 128 Inlägg
3 oktober 2011
Trådstartare
Jag tycker det med! Har mailat återförsäljaren innan idag, men inte fått något svar, så får se vad dom säger. För 99% av anledningen att jag köpte den va just för USBn

376 Inlägg
3 oktober 2011
Jag tror ändå att det har med USB-minnet att göra..
Du har ingen iphone du kan koppla in?

R1 driver!
5 128 Inlägg
3 oktober 2011
Trådstartare
Jo, men stödjer den iPhone 4?

376 Inlägg
3 oktober 2011
Ja, det ska inte vara nåt problem.
Ta bara iphonens usb-kabel.
Annars om du är sugen på att köra en runda, så kan jag möta dig vid Sösdala eller nåt..
Jag har usb-minne som funkar i min bil.
Själv använder jag ipod. Större minne än usb-minne. Plus att min då tar video också.
Senast redigerat av Simon76 (3 oktober 2011)

R1 driver!
5 128 Inlägg
3 oktober 2011
Trådstartare
Ska testa med iPhonen först, och sen med USB-minnet med ett fåtal mappar i bara. Annars hör jag av mig till dig! smile

R1 driver!
5 128 Inlägg
3 oktober 2011
Trådstartare
Testade att spela med min iPhone, det fungerade utmärkt. USB-minnet gick lite bättre, kunde spela 14sek nu innan det flippade ur!

6 558 Inlägg
3 oktober 2011
_DamnIt skrev:
Testade att spela med min iPhone, det fungerade utmärkt. USB-minnet gick lite bättre, kunde spela 14sek nu innan det flippade ur!

har du testat å nollat stereon  kan va det som spökar smile

www.avd.se hollywood energetic eXcursion u-Dimension

376 Inlägg
3 oktober 2011
Då är det ju nåt med usb-minnet som inte stereon gillar.
Ska du bygga välljud i lupon?
Eller har du tänkt att tävla i dB?
Senast redigerat av Simon76 (3 oktober 2011)

R1 driver!
5 128 Inlägg
3 oktober 2011
Trådstartare
racer-putte skrev:
_DamnIt skrev:

har du testat å nollat stereon  kan va det som spökar smile

Och hur gör jag det? smile Du vet, har knappt pillat på den ens! tongue

Simon76 skrev:
Då är det ju nåt med usb-minnet som inte stereon gillar.
Ska du bygga välljud i lupon?
Eller har du tänkty att tävla i dB?

Tror det med. Får väl testa ett 3e då! smile
Det kommer bli lite både och faktiskt. Spela högt, men rent och snyggt! Så ska testa både lite SQ och dbdrag nästa år.

6 558 Inlägg
3 oktober 2011
fäll ner fronten å leta efter en knapp som e skit liten ta en pytte liten spik å tryck in den i 2-3 sekunder tror den sitter till vänster bakom fronten smile

www.avd.se hollywood energetic eXcursion u-Dimension

376 Inlägg
3 oktober 2011
Det borde finnas något litet hål under fronten. Du måste alltså ta bort fronten..
Peta med ett gem eller nåt.
Om du vill ha bra ljud, så gör dig själv en tjänst och lägg ner tanken på basar i 1Ohm. Inget bra..

Sök