Angående: Sundsvall med omnjed - Inför designpojekt, vad saknar ni i Sundsvall?

Fallan Illustratör
6 oktober 2011 · 826 Inlägg

Hej o hallå

Jag arbetar för närvarande med ett projekt tillsammans med Sundsvalls kommun som bl.a. involverar en allmän yta/park. Då tänkte jag som så att varför inte ifrågasätta vad sundsvallsborna själva känner att ni skulle vilja se i ett sådant område.

Så om ni har lust får ni mer än gärna lista förslag på aktiviteter eller saker i största allmänhet som ni saknar eller tror att Sundsvall som stad skulle dra nytta av. Finns det något som skulle locka människor från andra städer till Sundsvall?

Uppskattar alla förslag jag kan få in samtidigt som ni har chansen att lägga fram förslag som kan komma att influera slutresultatet.

Med vänliga hälsningar
Daniel

Tänker...
ghost_boy83 CREW
12 oktober 2011 · 2 594 Inlägg

just det du snackar om just nu är redan väckt hos kommunen, och är en grupp som arbetar med ?

Fallan Illustratör
24 oktober 2011 · 826 Inlägg

Absolut, projektet har varit igång i ett flertal år men inte kommit längre än det som resulterat i hamnparken samt punkthusen bakom classe.. Vi har nu fått i uppdrag att vara med och utforma den nya stadsdelen södra kajen. Det område vi fått största deltagande i är just gångstråket samt stadsparken men även resten av området utformas efter våra jobb ifall något gillas hos kommunen.

Tänker...
Ekis!
27 oktober 2011 · 1 210 Inlägg

Är då intresserad av vem du är!?
Eller vilka du representerar, eftersom området södra kajen är en rätt omdiskuterad yta just nu.
I många avseenden .. smile

Menar du alltså att Ni har med sundsvalls kommun fått i uppdrag att utveckla nått där med motor i fokus??

För sist när jag läste om de området så var de på tapeten att bygga både en Arena lr mera hus, och knyta ihop de med gågatan in till stan..

Detta var då tidigast 2020??

Så shoot!

Mera info vem du är och vad du står för Fallan..
Så man kan ta detta på mera allvar..

Mvh Micke

Senast redigerat av Ekis! (27 oktober 2011)

Tomten Tomten
8 november 2011 · 1 065 Inlägg

Kommer det inge mera info kring detta?
skumt

BMW 525i Touring M-sport "Familje Edition" (2002)
Chevrolet Impala 4dr HT "Pimpala" (1968)
Ekis!
8 november 2011 · 1 210 Inlägg

Tomten skrev:
Kommer det inge mera info kring detta?
skumt

Kan känna detsamma??

ghost_boy83 CREW
15 februari 2012 · 2 594 Inlägg

Ekis! skrev:

Tomten skrev:
Kommer det inge mera info kring detta?
skumt

Kan känna detsamma??

troligt vis ett troll roll

Fallan Illustratör
1 mars 2012 · 826 Inlägg

Halloj!

Kul att det vart lite diskussion i tråden, men tråkigt att det i skrivande stund är för sent för mig att påverka. Men ska absolut besvara era frågor ändå.

Jag pluggar 3'e året som industridesigner på mittuniversitetet och fick som examination i en kurs i höstas en möjlighet att jobba skarpt mot Sundsvalls kommun och vara med och bidra med både design och idéer för stadsplaneringen av södra kajen. Att skriva på forum var för oss ett sätt att få en inblick i vad Sundsvallsborna själva hade för önskemål samtidigt som det kunde ge oss uppslag till nya idéer från eget håll. Tyvärr vart inte intresset vidare stort från nått håll i princip och vi koncentrerade oss istället på andra tillvägagångssätt som blanketter och dyl.

Då det som sagt var en kurs så fanns det naturligtvis en tidsbegränsning och kursen är i nuläget avslutad för länge sedan. Är inte en fullt lika flitig garagetanvändare längre och ursäktar mig därför för det sena svaret.
För den som är intresserad av att veta mer och vara med att påverka så är ju projektet i sig lång ifrån avslutat och kommunen är alltid öppna för förslag. Vår del av arbetet kommer troligtvis först och främst att synas i form av modeller på kommunhuset men förhoppningsvis även influera det slutliga resultatet på södra kajen. smile

Tackar de få eldsjälar som ändå tog sig tid att besvara.

Med vänliga hälsningar
Daniel

Tänker...
Ekis!
1 mars 2012 · 1 210 Inlägg

Tackar för ditt svar Daniel...
Och förstår nu vad du hade för mål med det hela, de du däremot skulle gjort ifrån början var att beskriva just detta du gjort nu..

Men alla är vi inte mer än människor, anledningen att du fick frågor över detta, är ju att många utav oss har en genuint bilintresse med redan då frågor väckta hos kommun för ett samarbete med en slags yta/träff punkt för oss med gemensamt bilintresse.. Och detta var ju på god väg redan när du skrev ditt första inlägg..
Och väckte många ??  hos flera utav oss...

Och som jag ser de nu när jag fått läsa vad du jobbade med, så är de inte ens i närheten utav vad dessa grabbar dragit igång.. Utan helt skilda saker..

Ska faktiskt ta mig en titt på vad du jobbat fram, för de som händer i Sundsvall med norra/södra kajen är högst intressant för Sundsvalls utveckling tycker jag..

Mvh Mikael

Senast redigerat av Ekis! (1 mars 2012)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang