2704
Sök

Bilder på Folieringen Drifting stuk Bmw E46 Coupe, Bygger flaggskepps bil för Re-Loaded Skåne 2011/2012..

622 Inlägg
20 oktober 2011
Trådstartare
tiimmy skrev:
Fan va gött!smile köp kompressor lit till den:) tror eec tuning har:)

Hahaha aa lite lugnare med Kompressorn smile Bilen ska inte säljas på ett bra tag, tyvärr så äger man inte en bank så man kan handla en massa haha smile Finns tyvärr ingen marginal i 2012 års bugdet för en kompressor.. Men har kollat lite på lustgas kit just bara för att kunna skjuta i lite xtra kraft när man blir utmanad....

Ordförande för Re-Loaded skåne, Mer info på profil.

622 Inlägg
20 oktober 2011
Trådstartare
Någon som vet ifall om M3:an 3.0 E36 Grenrör passar på 328 motorn???

LowLife
24 Inlägg
20 oktober 2011
Okok men du kan maila dom och kolla om dom har nått renoverat kit. Dom tar in och renoverar och säljer billigare men dom ska tydligen hålla väldigt bra dom med. Känner en som köpte ett renoverat där till sin 330 och det håller än. Bilen har då gått hårt i ca5 år.

622 Inlägg
20 oktober 2011
Trådstartare
tiimmy skrev:
Okok men du kan maila dom och kolla om dom har nått renoverat kit. Dom tar in och renoverar och säljer billigare men dom ska tydligen hålla väldigt bra dom med. Känner en som köpte ett renoverat där till sin 330 och det håller än. Bilen har då gått hårt i ca5 år.

Och vad köpte han det för? säkert 30.000:- vilket är lite overkill haha, sure väldigt kul med kompressor men inte för 30.000:- haha, har hittat m3:ans grenrör från en e36 frågan är om den passar på min bil, ska köpa hem en m3 låda snart samt insug från 325 och ett avgassystem utan cat och nu sitter ju m3:ans svänghjul på bilen... Då lär bilen röra på sig smile dock inte som en kompressor haha!

LowLife
24 Inlägg
20 oktober 2011
Låter bra det!smile han gav runt 10 000 för det:)

42 Inlägg
21 oktober 2011
E46an ska du vara försiktig med att kompressormata , finns i regel 2 företag man använder sig till det av ;
www.esstuning.com och www.activeautowerke.com

ESS gör twinscrew kompressorer(trevligt bottendrag) samt är baserade i norge så ligger ganska nära om du behöver support.
AA gör centrifugal kompressorer , lite tråkigare i bottendrag men drar på riktigt fint när den börjar bygga ladd.

Jag sålde mitt AA steg 2 325 kitt för några månader sedan , hade jag vetat om detta hade jag kunnat gett dig ett schysst pris sad

Ja e36 M3 grenrör passar på M52 motorn , M3ans svänghjul(e46?) är enda riktiga valet om du ska plocka ur en del hästar ur bilen smile
http://www.horsepowerfreaks.com/partdet … ge_1/11210

Den kopplingen kör jag och plockar väl ur en 600hk utan en tendens på att den ska släppa, sen är den ungefär lika hård som org också big_smile

Btw så tycker jag du ska satsa på 330 insug då det ger bättre effekt än 325 insuget smile

M3 låda måste jag bara passa på att påminna dig om att du då även måste byta växelspaklänkage och göra en custom kardan(eller köpa hela m3 bakvagnen med m3 kardan)

Själv har jag m3 bakvagn och kan säga att det är riktigt trevligt med LSD big_smile
Senast redigerat av Pir4t (21 oktober 2011)

LowLife
24 Inlägg
21 oktober 2011
Skrev fel, ess ska det va som pir4t skrev:)

622 Inlägg
24 oktober 2011
Trådstartare
Så där då var dagen kommen, Idag åker den gamla motorn ur och imorgon så monteras den nya 328 motorn då även m3 3.0 grenrör samt kattar åker på! 325:ans insug ska också monteras sen blir det chip för att höja varvtalet! Sen e jag klar och rör inte motorn mer på ett tag!

Får hoppas allt går bra så bilen kan börja rulla på onsdag smile

685 Inlägg
LowLife
24 Inlägg
24 oktober 2011
Fan va nice!

622 Inlägg
24 oktober 2011
Trådstartare
kilroy30 skrev:
sweeeeeet big_smile big_smile big_smile tongue tongue tongue

tiimmy skrev:
Fan va nice!

Ja Grabbar kommer att bli Awesome för fan, räknar att få ut stabila hästar av allt det där...

Kan lugnt säga att den kommer att gå bättre än en vanlig 328, säger inte att jag kommer att ha många hästar då sugtrimm inte är det kostsammaste trimmet! Men lär säkert få 20Hk ökningen med allt detta monterat!

Dvs,chipp(för att höja varvtalet) 328motorn, 325 insug, m3svänghjul,m3 grenrör och m3 kattarna samt avgassystem med Nooze dämpare i slutet!

7 Inlägg
24 oktober 2011
Det kommer bli stabilt och hur bra som helst,
den är lovely med de tilläggen!

God speed!

/Axel

622 Inlägg
24 oktober 2011
Trådstartare
Sanxel skrev:
Det kommer bli stabilt och hur bra som helst,
den är lovely med de tilläggen!

God speed!

/Axel

Aa får hoppas allt kommer att funka ihop, e sjukt taggad för nästa år! Men jag har en vision iallafall på hur det ska vara, är nästan klar med ritningarna på basbygget också smile kommer att bli Awesome detta ju smile smile

133 Inlägg
24 oktober 2011
Varför skiter du inte bara i kattar och monterar dit dem (kattersättare eller svetsar) vid besiktning? tongue

Hon: Det är ju bara en bil.
Jag: Du är bara en tjej.

622 Inlägg
24 oktober 2011
Trådstartare
Tschagerlund skrev:
Varför skiter du inte bara i kattar och monterar dit dem (kattersättare eller svetsar) vid besiktning? tongue

Bilen står obesiktigad, så att jag ska montera dem nu tsms med grenröret! För att få igenom bilen så snart som möjligt smile... Sen strax innan vår så bygger jag om avgassystemet och då blir det utan kattar!

622 Inlägg
24 oktober 2011
Trådstartare
Tänkte ha detta som utgångspunkt när jag väl börjar bygga ljudet i bilen, Fast klart jag lär väl ångra mig 100gånger innan det är dags haha!

Bild på hur jag tänkt mig, http://forums.bimmerforums.com/forum/sh … p?t=209088

7 Inlägg
24 oktober 2011
DjMes skrev:
Tänkte ha detta som utgångspunkt när jag väl börjar bygga ljudet i bilen, Fast klart jag lär väl ångra mig 100gånger innan det är dags haha!

Gott då har du fortfarande plats för saker.
Men fälla säten, kommer det gå? smile

16 197 Inlägg
24 oktober 2011
har dock aldrig fattat varför man ska ha basen åt de hållet i en sedan, mycke möjligt att de kanske ser coolt ut men de e helt värdelöst ljudmässigt.

"Testar man inte så får man aldrig veta"

622 Inlägg
24 oktober 2011
Trådstartare
Sanxel skrev:
DjMes skrev:

Gott då har du fortfarande plats för saker.
Men fälla säten, kommer det gå? smile

jag använder inte baksätet på bilen, då jag har OMP sportstolar framme som inte går att fälla ner, sen har jag en annan bil jag använder privat smile ... Så att denna bilen kommer ju inte att köras till Ikea för att köpa en hylla hehe tongue

Så att jag lär nog bli helt galen med Basbygget i bagage luckan tongue i bästa fall tar jag bort baksättet helt!

Har ni tips eller idéer så skäms inte länka och ge mig tipsen!

// Saman

622 Inlägg
24 oktober 2011
Trådstartare
evilaudio skrev:
har dock aldrig fattat varför man ska ha basen åt de hållet i en sedan, mycke möjligt att de kanske ser coolt ut men de e helt värdelöst ljudmässigt.

Min bil är en Coupe smile Sen så är det ju bara en provisorisk bild på hur det kommer att se ut på Ett ungefär smile smile

Sök