Det är så att det gnäller , hörs som torrgummi eller metall som slår i något . . gnäller.. när bilen körs på gupp eller ojämnväg.
Har kollat att fjädern är hel . smörjt allt i bakvagnen .. Kollat länkarmarna .. Det slutade när ja hade smöjrt allt i 1 dag sen började det igen. . Endast på vänster sida ... !
Någon som vet vad det är eller har haft samma problem på en mercedes ?!
Det låter som att det är någon bussning ju.. (om det är ett gnisslande/gunniaktigt ljud?) Min Jetta va så, de va dock inget ja brydde mig om å göra något åt..
Det låter som att det är någon bussning ju.. (om det är ett gnisslande/gunniaktigt ljud?) Min Jetta va så, de va dock inget ja brydde mig om å göra något åt..
Ju men frågan är vilken av dem det är , för när man lyssnar så är det svårt o avgöra exakt var det kommer ifrån.. Kan det vara länkarmarna ??
det smäller inte till när du "kör" iväg med bilen när du stannat?
Nej inte var jag har lagt märke till.
Okej, för på min small det till när jag åkte, då var det bussningen på högerbak hjul som hade lagt av men inget oljud annars dock
Ahaa .. hos mej så hörs det , typ som torr gummi hörs det som .. eller fjäder .. men fjädern är hel som sagt .. så jag vet inte riktigt .. för om jag ska börja byta busningar , så måste jag byta 3 st , för att vara säker på att det inte är någon av dem ..
Okej, för på min small det till när jag åkte, då var det bussningen på högerbak hjul som hade lagt av men inget oljud annars dock
Ahaa .. hos mej så hörs det , typ som torr gummi hörs det som .. eller fjäder .. men fjädern är hel som sagt .. så jag vet inte riktigt .. för om jag ska börja byta busningar , så måste jag byta 3 st , för att vara säker på att det inte är någon av dem ..
ofan.. trodde det var vanligt fel på dessa nämligen då dom flesta haft samma problem som jag känner , men .. diffen skrapar inte då?
Presidento saknar signatur
Kör:
Golf 1.6 TDI 4MOTION -17
Opel Insignia AT 2.0 CDTI 4x4 OPC -13
ofan.. trodde det var vanligt fel på dessa nämligen då dom flesta haft samma problem som jag känner , men .. diffen skrapar inte då?
Nej asså själva ljudet kommer typ under fjädern .. men vi har kollat o fjädern är hel .. så det måste vara något runt om .. någon bussing eller länkarm .. vet i fan mer va som finns haha ..
Har samma på min CLK. Försökte lokalisera ljudet och kom fram till att det nog var höger länkarmsbussning. den stora bakre Har inte bytt så jag är ju inte säker. //Stefan