Val av framsystem samt baksystem i volvo 855

--JoHaN--
21 oktober 2011 · 93 Inlägg

valstadkillen skrev:
tkr du kan strunta i baksystem smile satsa lite mer på framsystem och kanske eventuellt en bas bak om du ej har ngn bas smile

njää bättre o köra på både fram o bak plus nån kraftfull tia smile Kan liksom inte köra orginal bak o uppgraderat på resten haha.. de hade nog inte låtit så bra..

Volvo V70N (2002)
Janneutanb
21 oktober 2011 · 7 271 Inlägg

--JoHaN-- skrev:

valstadkillen skrev:
tkr du kan strunta i baksystem smile satsa lite mer på framsystem och kanske eventuellt en bas bak om du ej har ngn bas smile

njää bättre o köra på både fram o bak plus nån kraftfull tia smile Kan liksom inte köra orginal bak o uppgraderat på resten haha.. de hade nog inte låtit så bra..

Brukar du sitta i bak och lyssna mycket? roll
Spelar det bra i fram så brukar det räcka gott och väl till dom i bak med.

--JoHaN--
21 oktober 2011 · 93 Inlägg

Brains skrev:

--JoHaN-- skrev:

valstadkillen skrev:
tkr du kan strunta i baksystem smile satsa lite mer på framsystem och kanske eventuellt en bas bak om du ej har ngn bas smile

njää bättre o köra på både fram o bak plus nån kraftfull tia smile Kan liksom inte köra orginal bak o uppgraderat på resten haha.. de hade nog inte låtit så bra..

Brukar du sitta i bak och lyssna mycket? roll
Spelar det bra i fram så brukar det räcka gott och väl till dom i bak med.

haha nä självklart gör jag ju inte det men man har väll passagerare! Men bytar man fram kan man lika bra byta bak, vad e vitsen me o bara byta fram liksom?? o dessutom har man bra högtalare fram o skruvar upp så lär ju då orginal högtalarna bak skorra en hel del!..

Volvo V70N (2002)
--JoHaN--
21 oktober 2011 · 93 Inlägg

evilaudio skrev:

--JoHaN-- skrev:

evilaudio skrev:

http://www.dbakuten.se/detail-item_id-317454   de funkar oxå men du kommer garanterat bli mer nöjd med SPL steget..


har du baslåda i bilen?

okej, d va en rätt rejäl prisskillnad dock, går det att driva SD högtalarna fullt ut me kicker steget då?

fast beskrivningen av kicker steget lät inte så lockande precis haha..

Baslåda har jag inte än, fast har tankarna på nån kraftfull tia typ i en sluten låda för jag måste ha utrymme för barnvagnen sen.. nåt tips? smile

driva dom kommer de göra men ja kan garantera att SPL steget både låter bättre å har mer "kraft".


tänkte mest om du ville hålla budgeten nere men ändå få ett hyffast "vardagssystem" så kan du ju göra så här:  du driver kitet fram på steget Front.  sen bryggar du stegets Rear å driver denna på http://dbakuten.se/detail-item_id-318904

å bak sätter du dessa http://dbakuten.se/detail-item_id-318886 å dom driver du med stereons effekt.

Okej inte så dum ide faktiskt, måtten på den lådan ska nog fan gå big_smile men vilket steg syftar du nu på, e d kicker eller spl steget? smile du länka till koaxial bak, fast 6,5" ska d va smile men högtalarna där sitter vid nerkant av dörren, e d inte lätt ljudet försvinner lite då?

Volvo V70N (2002)
valstadkillen
21 oktober 2011 · 1 523 Inlägg

--JoHaN-- skrev:

Brains skrev:

--JoHaN-- skrev:

njää bättre o köra på både fram o bak plus nån kraftfull tia smile Kan liksom inte köra orginal bak o uppgraderat på resten haha.. de hade nog inte låtit så bra..

Brukar du sitta i bak och lyssna mycket? roll
Spelar det bra i fram så brukar det räcka gott och väl till dom i bak med.

haha nä självklart gör jag ju inte det men man har väll passagerare! Men bytar man fram kan man lika bra byta bak, vad e vitsen me o bara byta fram liksom?? o dessutom har man bra högtalare fram o skruvar upp så lär ju då orginal högtalarna bak skorra en hel del!..

låt de lyssna på orginal så kan du ändra på stereon så du bara spelar med framdörrarna när du e själv i bilen smile

Peugeot 207 (2006)
--JoHaN--
21 oktober 2011 · 93 Inlägg

valstadkillen skrev:

--JoHaN-- skrev:

Brains skrev:

Brukar du sitta i bak och lyssna mycket? roll
Spelar det bra i fram så brukar det räcka gott och väl till dom i bak med.

haha nä självklart gör jag ju inte det men man har väll passagerare! Men bytar man fram kan man lika bra byta bak, vad e vitsen me o bara byta fram liksom?? o dessutom har man bra högtalare fram o skruvar upp så lär ju då orginal högtalarna bak skorra en hel del!..

låt de lyssna på orginal så kan du ändra på stereon så du bara spelar med framdörrarna när du e själv i bilen smile

hehe lite mean ju smile men nä jag bytar allt om jag ska byta för annars vet jag att jag kommer störa mig som fan hela tiden att där sitter gamla orginalare bak haha..

Volvo V70N (2002)
Janneutanb
21 oktober 2011 · 7 271 Inlägg

--JoHaN-- skrev:

Brains skrev:

--JoHaN-- skrev:

njää bättre o köra på både fram o bak plus nån kraftfull tia smile Kan liksom inte köra orginal bak o uppgraderat på resten haha.. de hade nog inte låtit så bra..

Brukar du sitta i bak och lyssna mycket? roll
Spelar det bra i fram så brukar det räcka gott och väl till dom i bak med.

haha nä självklart gör jag ju inte det men man har väll passagerare! Men bytar man fram kan man lika bra byta bak, vad e vitsen me o bara byta fram liksom?? o dessutom har man bra högtalare fram o skruvar upp så lär ju då orginal högtalarna bak skorra en hel del!..

Passagerarna betalar inte för ljudet wink
Man vrider ner bakhögtalarna så att dom bara fyller upp lite om det behövs.
JAG tycker att bakhögtalare är slöseri med pengar då jag aldrig sitter där och jag betalar för ljudet i bilen.

Därför tycker jag att man satsar på ett bra framsystem som kan spela tillräckligt högt att dom i bak också hör.

Glöm inte bort att dämpa dörrarna också!

--JoHaN--
21 oktober 2011 · 93 Inlägg

Brains skrev:

--JoHaN-- skrev:

Brains skrev:

Brukar du sitta i bak och lyssna mycket? roll
Spelar det bra i fram så brukar det räcka gott och väl till dom i bak med.

haha nä självklart gör jag ju inte det men man har väll passagerare! Men bytar man fram kan man lika bra byta bak, vad e vitsen me o bara byta fram liksom?? o dessutom har man bra högtalare fram o skruvar upp så lär ju då orginal högtalarna bak skorra en hel del!..

Passagerarna betalar inte för ljudet wink
Man vrider ner bakhögtalarna så att dom bara fyller upp lite om det behövs.
JAG tycker att bakhögtalare är slöseri med pengar då jag aldrig sitter där och jag betalar för ljudet i bilen.

Därför tycker jag att man satsar på ett bra framsystem som kan spela tillräckligt högt att dom i bak också hör.

Glöm inte bort att dämpa dörrarna också!

haha du har självklart rätt i d du säger smile men jag vet att jag lär störa mig på att d sitter orginal bak om jag nu ändå bytt allt annat smile

Nä det ska jag faktiskt inte glömma, men iom du drog upp det ang dämpning, funkar biltemas dämpning bra? den där skumgummi dämpningen eller va d nu e... vill gärna hålla vikten nere så mkt som möjligt smile

Volvo V70N (2002)
--JoHaN--
21 oktober 2011 · 93 Inlägg

https://www1.garaget.org/gallery/images/9/8122/8122-d0e54490ac3bafd8017f2cdbce860338.jpg


50 meter 2x2.5 mm2 högtalarkabel kom hem ida smile dock räcker det ju till iaf en eller två dragningar till framöver smile

ser mindre ut på bilden än vad d e faktiskt hehe...

Senast redigerat av --JoHaN-- (21 oktober 2011)

Volvo V70N (2002)
valstadkillen
21 oktober 2011 · 1 523 Inlägg

--JoHaN-- skrev:

valstadkillen skrev:

--JoHaN-- skrev:

haha nä självklart gör jag ju inte det men man har väll passagerare! Men bytar man fram kan man lika bra byta bak, vad e vitsen me o bara byta fram liksom?? o dessutom har man bra högtalare fram o skruvar upp så lär ju då orginal högtalarna bak skorra en hel del!..

låt de lyssna på orginal så kan du ändra på stereon så du bara spelar med framdörrarna när du e själv i bilen smile

hehe lite mean ju smile men nä jag bytar allt om jag ska byta för annars vet jag att jag kommer störa mig som fan hela tiden att där sitter gamla orginalare bak haha..

tongue

Peugeot 207 (2006)
--JoHaN--
25 oktober 2011 · 93 Inlägg

Tackar så mkt för tipsen ni hade smile

Volvo V70N (2002)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang