5663
Sök

Golf GTI, Projekt: Stance

Nytt utseende för 2013.

139 926 Visningar
Projektet avslutat 26 december 2013
601 Inlägg
12 december 2012
Lacka vissa delar? Eller hela bilen på nytt med samma färg? Eller färgbyte?

How can a car be so fast and so gay at the same time?!
Projekttråden på Jettan;
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 2#p3429212

356 Inlägg
12 december 2012
Trådstartare
k2_ skrev:
du körde på helsvarta:) nice!

Yesbox, helsvart it is!

356 Inlägg
12 december 2012
Trådstartare
Mattyyy skrev:
Schysst projekt! Tycker du skulle satsa på att lägga igen handtaget och emblemet på bagaget för det är mycket snyggare smile

Såg också att du skrev nått om svarta fälgar. Då säger jag att skit i att lacka dom svarta! Svarta fälgar är fult för dom smälter bara ihop med däcken och ser små ut så det skulle bli schysstare om du bara lackade dom i lite mörkare grå eller bytte fälgarna till något annat.

Gillar iaf att du satsar på mycket original prylar och framförallt Jahre! smile

Tackar, jo jag har gått i dom tankarna. Men jag hörde med folket på jobbet och det blir för mycket jobb.
Mina R32 fälgar är precis nylackade i Audi´s original silver. Så kommer dom förbli! Men däremot så har jag andra fälgar på g, vill dock inte säga något om vad det blir innan affären är i hamn smile

356 Inlägg
12 december 2012
Trådstartare
GolfMK3 skrev:
Lacka vissa delar? Eller hela bilen på nytt med samma färg? Eller färgbyte?

Lacka utvalda delar, vissa är skadade de andra vill jag bara förbättra smile

601 Inlägg
12 december 2012
Låter bra det smile Mvh

Projekttråden på Jettan;

DMNDphoto
727 Inlägg
12 december 2012
Fr3dd3OlSSoN skrev:
Mattyyy skrev:
Schysst projekt! Tycker du skulle satsa på att lägga igen handtaget och emblemet på bagaget för det är mycket snyggare smile

Såg också att du skrev nått om svarta fälgar. Då säger jag att skit i att lacka dom svarta! Svarta fälgar är fult för dom smälter bara ihop med däcken och ser små ut så det skulle bli schysstare om du bara lackade dom i lite mörkare grå eller bytte fälgarna till något annat.

Tackar, jo jag har gått i dom tankarna. Men jag hörde med folket på jobbet och det blir för mycket jobb.
Mina R32 fälgar är precis nylackade i Audi´s original silver. Så kommer dom förbli! Men däremot så har jag andra fälgar på g, vill dock inte säga något om vad det blir innan affären är i hamn smile

Äsch det är bara och spackla på! wink Nä men seriöst så jo jag vet du har rätt. Läraren berättade (VAG entusiast) om att en bekant till han gjorde det och han skaffade elöppning med fjärrkontroll och det funkade jävligt bra ett tag men sen så slutade det funka och då var det värre...

Bra att du behåller färgen på fälgarna men kul med nytt smile

https://www.facebook.com/dmndphoto
Projekttråd på min luftkylda Folkabuss ifrån -73! Från original till slammad partybuss.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=282710

356 Inlägg
13 december 2012
Trådstartare
Mattyyy skrev:
Fr3dd3OlSSoN skrev:
Mattyyy skrev:

Äsch det är bara och spackla på! wink Nä men seriöst så jo jag vet du har rätt. Läraren berättade (VAG entusiast) om att en bekant till han gjorde det och han skaffade elöppning med fjärrkontroll och det funkade jävligt bra ett tag men sen så slutade det funka och då var det värre...

Bra att du behåller färgen på fälgarna men kul med nytt smile

Haha, då blir det lite jobbigt när man inte får upp luckan smile
Ja, dom klär bilen snyggt i Audi silver, men hela bilen ska ju bli grön med mycket svart. Där av svarta fälgar wink

356 Inlägg
19 december 2012
Trådstartare
Update!

Bilen är nu inlämnad på jobbet för skadereparation och idag fick jag mina nya strålkastare med svart insats!

Såhär ser planerna ut.
¤ Lacka huv, vänster skärm och stötfångare.
¤ Lack-förbättra vissa utvalda delar på bilen.
¤ Lacka grill och backspeglar blanksvarta.
¤ Montera strålkastarna och svarta emblem fram och bak.

I väntan på att arbetet ska påbörjas.
https://www1.garaget.org/gallery/images/132/131634/131634-aae27980e54313e47c6ffd9c54a29528.jpg

Försmak på svart grill med svart emblem.
https://www1.garaget.org/gallery/images/132/131634/131634-510672547888cad84148bdaf93aadd77.jpg

De nya strålkastarna.
https://www1.garaget.org/gallery/images/132/131634/131634-97b25bc3d2cf746e9c7fa16e5e514e41.jpg

Här får dom ligga tills det är monteringsdags i början på Januari.
https://www1.garaget.org/gallery/images/132/131634/131634-a86d20f904e47cf0746572e80c441a2c.jpg

356 Inlägg
30 december 2012
Trådstartare
Black Headliner

Nu har jag kommit fram till att det är dags att ta upp detta igen, svart innertak?
Någon som har någon erfarenhet om att fixa innertak i en 4dörrars 4a?

Min grundtanke är väl att måla med textilspray, även måla stolpar och så. Sen köpa lamparmarturer och andra plastdetaljer från VAG.

Några tips om olika trådar där folk gör detta eller klär taket skulle vart tacksamt smile

6 558 Inlägg
30 december 2012
köp ett svart typ du gillar  osså köper du ett grymt lim  fastbond 30   sjukt va det sitter fast me det limmet  smile

www.avd.se hollywood energetic eXcursion u-Dimension

894 Inlägg
30 december 2012
mingan77 här på garaget har gjort om sitt innertak prata med han

Det är mycket enkelt att verka dum, men varför envisas folk ändå med att verka smarta.

356 Inlägg
31 december 2012
Trådstartare
racer-putte skrev:
köp ett svart typ du gillar  osså köper du ett grymt lim  fastbond 30   sjukt va det sitter fast me det limmet  smile

Limma utanpå det befintliga tyget?
Viktigt att det är strechtyg?
Vart får jag tag på det?

356 Inlägg
31 december 2012
Trådstartare
stoltosmart skrev:

Har snackat med honom och det blev inte så bra med tanke på att han använde alcantara. wink

6 558 Inlägg
31 december 2012
Fr3dd3OlSSoN skrev:
racer-putte skrev:

Vart får jag tag på det?

japp limma direkt på taket ..då blir det jue mjukt å skönt å .. men ja kan bara rekommendera dig att göra det me fastbond limmet  ..nått annat lim ha ja ej testat .. ja gjorde ett test me alcantara i höstas  den biten va ca 20*60cm  ja limma direkt på taket å på tyget ..satt dit tyget direkt 1 timme senare satt det fast .. å dan efter kunde ja hålla i tygbiten  å springa å leka drake med taket till min vento .. sen testa frun å drog i tygbiten  ..då drog hon sönder taket  men tyget satt kvar på inner taket  big_smile

jue strechigare tyget är desto lättare  ..men de får jue inte vara för luftigt tyget heller  för då kommer limmet att blöda igenom tyget ...   top n trim  ... rosahuset   .. tyg.se ... skapamer.se   bara att sätta dig att lusläsa  tongue

6 558 Inlägg
31 december 2012
Fr3dd3OlSSoN skrev:
stoltosmart skrev:

Har snackat med honom och det blev inte så bra med tanke på att han använde alcantara. wink

för han va det inget fel på tyget  .. i hans fall .va det hans  lim som ställde till det  ..det släppte jue smile

601 Inlägg
31 december 2012
racer-putte skrev:
Fr3dd3OlSSoN skrev:
stoltosmart skrev:

för han va det inget fel på tyget  .. i hans fall .va det hans  lim som ställde till det  ..det släppte jue smile

Tyget var ju inte äkta alcantra. Fakemocka typ.
Limmet orsaker val inte skrynklor etc. Det gör man sj när man ej gör ett rikigt noga jobb eller använder tyg som inte är så stretchbart. Han fick ju skarva på en massa ställen.

Så det finns ju en massa att tänka på. smile Mvh

Projekttråden på Jettan;

6 558 Inlägg
31 december 2012
GolfMK3 skrev:
racer-putte skrev:
Fr3dd3OlSSoN skrev:

Tyget var ju inte äkta alcantra. Fakemocka typ.
Limmet orsaker val inte skrynklor etc. Det gör man sj när man ej gör ett rikigt noga jobb eller använder tyg som inte är så stretchbart. Han fick ju skarva på en massa ställen.

Så det finns ju en massa att tänka på. smile Mvh

ha du sträckt tyget  .. å det släpper.. klart de blir rynkor då ??  därav skitnoga med ett lim som värkligen nyper fast materialet ... sen hade väl han ett golvlim om ja ej minns fel ..

601 Inlägg
1 januari 2013
Det var ju då inte för att det hade släppt. Vad jag har fått se och hört.
Skarvarna var för att det inte gick att stretcha tyget så bra. Och att de va massa konstiga böjar enligt han.

Att använda golvlim till det. Så är man inte så smart va?

Jag har hört att han använt riktig spraylim iaf.

Jag hatar inte på det han gjort, känner mingan väldigt väl och träffar han rätt ofta.

Mvh

Projekttråden på Jettan;

6 558 Inlägg
1 januari 2013
GolfMK3 skrev:
Det var ju då inte för att det hade släppt. Vad jag har fått se och hört.
Skarvarna var för att det inte gick att stretcha tyget så bra. Och att de va massa konstiga böjar enligt han.

Att använda golvlim till det. Så är man inte så smart va?

Jag har hört att han använt riktig spraylim iaf.

Jag hatar inte på det han gjort, känner mingan väldigt väl och träffar han rätt ofta.

Mvh

inte ja heller  ja gillart  ... men ja ha jue följt hans  tråd   å han har använt golvlim  .. rulla ner själv smile   å titta  spraylim e det inte iaf   .... för de e  inte omöjligt att klä ett tak me  alcantara med bra resultat  smile   http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 0&p=28    mvh putte

356 Inlägg
2 januari 2013
Trådstartare
racer-putte skrev:
Fr3dd3OlSSoN skrev:
racer-putte skrev:

Vart får jag tag på det?

japp limma direkt på taket ..då blir det jue mjukt å skönt å .. men ja kan bara rekommendera dig att göra det me fastbond limmet  ..nått annat lim ha ja ej testat .. ja gjorde ett test me alcantara i höstas  den biten va ca 20*60cm  ja limma direkt på taket å på tyget ..satt dit tyget direkt 1 timme senare satt det fast .. å dan efter kunde ja hålla i tygbiten  å springa å leka drake med taket till min vento .. sen testa frun å drog i tygbiten  ..då drog hon sönder taket  men tyget satt kvar på inner taket  big_smile

jue strechigare tyget är desto lättare  ..men de får jue inte vara för luftigt tyget heller  för då kommer limmet att blöda igenom tyget ...   top n trim  ... rosahuset   .. tyg.se ... skapamer.se   bara att sätta dig att lusläsa  tongue

Härligt!
Tack för hjälpen så långt! Nu ska jag läsa lite på sidorna och se om jag hittar något bra tyg!
Vilket utav limen använde du? Fastbond 10 eller 30?

Såg att Mingan plockade av tyget innan han klädde, är det nödvändigt? Suger tyget som sitter för mycket kanske?

Sök