Xenon i dimljus volvo s60

spokenratt
14 november 2011 · 3 860 Inlägg

emil_jsson skrev:

spokenratt skrev:
KANSKE kan detta hjälpa, http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 4#p2997704

okej, ser ut som det kommer behövs lite eltejp tongue men hur blir med lamphållarn... tejpa där då för att hålla tätt?smile jaja löser la sig smile

Lite buntband för att hålla rätt på sladdarna och kanske om du vill lite eltejp för att täta extra, men org är inte heller super tät, mina org hållare på förra bilen var så rostiga invändigt att lampan började tappa kontakt wink

Ta en titt i min prjokttråd! V70 T5
Autotech
emil_jsson
14 november 2011 · 60 Inlägg

spokenratt skrev:

emil_jsson skrev:

spokenratt skrev:
KANSKE kan detta hjälpa, http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 4#p2997704

okej, ser ut som det kommer behövs lite eltejp tongue men hur blir med lamphållarn... tejpa där då för att hålla tätt?smile jaja löser la sig smile

Lite buntband för att hålla rätt på sladdarna och kanske om du vill lite eltejp för att täta extra, men org är inte heller super tät, mina org hållare på förra bilen var så rostiga invändigt att lampan började tappa kontakt wink

okej smile tackar för för lösningen... ibland är en ju långsam big_smile jaså, min är tätta och fina smile ska bli gött men xenon smile annars på sommarn har jag har led i dimen smile

Volvo S60 T5 "atm power" (2007)
F-Tar
14 november 2011 · 1 335 Inlägg

JapMax skrev:

F-Tar skrev:
Oj iofs fel tråd ja skrev på. Men kan säga de igen, ja köpte billigt skit å de resulterade i att ja blev tvungen å köpa nytt. Med mer kvalla. Nu lyser mitt perf smile

Vad menar du med kvalite då? Skiten företag säljer för ca en tusenlapp i Sverige?
Allt som det inte står Hella, Bosch, Phillips eller Osram på kommer från Kina.

Jag har köpt säkert 6-7 kit snorbilligt från Kina, nån lampa gick efter 6 mån annars har grejorna hållt så länge jag haft bilarna. Det jag har på min 540 har suttit på 2 av mina bilar i över 2 år. Går skiten sönder köp nytt för 250kr.

Btw heter det xenon, rakt upp och ner, utan betoning. Det har LALDRIG hetat(?) xneon, jag får lust att strypa något när jag hör det "ordet". tongue

Då har du verkligen dålig koll inom xenonljus. En tusenlapp så får man just från philips ex. Och de va precis de ja gjorde seru. En xenonlampa med balaserat centrum osv.

Precis. Du har köpte 6-7 kit från kina?? de e ju helt sjukt. Tänk om du bara lade pengarna på ett som kostar lite mer så hade du hafr de nu också. Ist för å köpa billiga 3 ggr om året. Nä ibland får man tänka lite längre. Men ska dom på epan så ere säkert lungt. Sedan själva ljuset i lampa/ballast sög nå djuriskt.. nää ska man göra nåt, så ska man göra de riktigt annar skit ire

B5 #001
BMW 325 tds "E36" (1997)
BMW Alpina B5 "001" (2005)
Germax
14 november 2011 · 12 086 Inlägg

F-Tar skrev:

JapMax skrev:

F-Tar skrev:
Oj iofs fel tråd ja skrev på. Men kan säga de igen, ja köpte billigt skit å de resulterade i att ja blev tvungen å köpa nytt. Med mer kvalla. Nu lyser mitt perf smile

Vad menar du med kvalite då? Skiten företag säljer för ca en tusenlapp i Sverige?
Allt som det inte står Hella, Bosch, Phillips eller Osram på kommer från Kina.

Jag har köpt säkert 6-7 kit snorbilligt från Kina, nån lampa gick efter 6 mån annars har grejorna hållt så länge jag haft bilarna. Det jag har på min 540 har suttit på 2 av mina bilar i över 2 år. Går skiten sönder köp nytt för 250kr.

Btw heter det xenon, rakt upp och ner, utan betoning. Det har ALDRIG hetat(?) xneon, jag får lust att strypa något när jag hör det "ordet". tongue

Då har du verkligen dålig koll inom xenonljus. En tusenlapp så får man just från philips ex. Och de va precis de ja gjorde seru. En xenonlampa med balaserat centrum osv.

Precis. Du har köpte 6-7 kit från kina?? de e ju helt sjukt. Tänk om du bara lade pengarna på ett som kostar lite mer så hade du hafr de nu också. Ist för å köpa billiga 3 ggr om året. Nä ibland får man tänka lite längre. Men ska dom på epan så ere säkert lungt. Sedan själva ljuset i lampa/ballast sög nå djuriskt.. nää ska man göra nåt, så ska man göra de riktigt annar skit ire

I vanliga fall håller jag med dig, kvalite lönar sig i längden. Men just xenonlampor är det inte ekonomiskt försvarbart. Vad ylar du om? Jag har aldrig köpt mer än ett kit per bil, en lampa gick sönder skrev jag, då beställde jag en ny. Jag köpte nyligen en ballast till min 745 för 1400kr från Belgien, det gjorde ont men jag hade inget val då det inte finns några alternativ.

Du åker en epa, och du skriver som en apa. Tänk om du köpt xenon från Kina då hade du kunnat lagt mellanskillnaden på en kurs i svenska.

F-Tar
15 november 2011 · 1 335 Inlägg

Sälj kebabräcern å köp nåt fint till pojkvännen ist=p. Förmodligen mer svensk än du wink (MVG i slutbetyg SV) näämen, man lär sig väl. Mitt förra kit var svindåligt.. Köpte nytt lite dyrare, nu lyser de perf! Det var det ja lärde mig. Men alla gör väl som de vill, men de e fritt å tänka smile  kostade en ballast 1400? Då vart du blåst isf

B5 #001
BMW 325 tds "E36" (1997)
BMW Alpina B5 "001" (2005)
emil_jsson
15 november 2011 · 60 Inlägg

vadå inte får ha xenon i dim ljusen tack vare bländande sken!! jävla fitt lagar sverige har!!! dumaste jag hört!!!

Volvo S60 T5 "atm power" (2007)
spokenratt
15 november 2011 · 3 860 Inlägg

emil_jsson skrev:
vadå inte får ha xenon i dim ljusen tack vare bländande sken!! jävla fitt lagar sverige har!!! dumaste jag hört!!!

Vart läste du det?

EDIT: Du ska misshandla dina dimljus rätt hårt på s60/v70 om de ska blända.. sitter typ en skärm över lampan inne vis glaset så att det inte ska kunna lysa uppåt redan org..

Senast redigerat av spokenratt (15 november 2011)

Ta en titt i min prjokttråd! V70 T5
Autotech
emil_jsson
15 november 2011 · 60 Inlägg

spokenratt skrev:

emil_jsson skrev:
vadå inte får ha xenon i dim ljusen tack vare bländande sken!! jävla fitt lagar sverige har!!! dumaste jag hört!!!

Vart läste du det?

EDIT: Du ska misshandla dina dimljus rätt hårt på s60/v70 om de ska blända.. sitter typ en skärm över lampan inne vis glaset så att det inte ska kunna lysa uppåt redan org..

fars hade frågat på bilprovningen! det blir för starkt ljus säger dom! det blir 2a dirket! dom har tagit över 100 kring borås... och många var s60 sad sveriges lagar är inte värt 10 kr! men avbeställer från xenon och hoppas dom inte kommit så långt så dom hinner stoppa... så ska jag beställa h1 smd high led ist!!!

Volvo S60 T5 "atm power" (2007)
VXC70
15 november 2011 · 210 Inlägg
Germax
15 november 2011 · 12 086 Inlägg

F-Tar skrev:
Sälj kebabräcern å köp nåt fint till pojkvännen ist=p. Förmodligen mer svensk än du wink (MVG i slutbetyg SV) näämen, man lär sig väl. Mitt förra kit var svindåligt.. Köpte nytt lite dyrare, nu lyser de perf! Det var det ja lärde mig. Men alla gör väl som de vill, men de e fritt å tänka smile  kostade en ballast 1400? Då vart du blåst isf

MVG i svenska? Vem försöker du lura, får jag gissa har du inte ens gått i skolan.
Du ska inte "xneonkonvertera" dina nya fina bakljus då? Fick du betalt för att köpa dom lr?
Tills du lär dig skriva bättre är denna diskussion över.

F-Tar
15 november 2011 · 1 335 Inlägg

Ja har inte ens orkat kollat på din skrothög, tack för att du tog din tid på profil! Klart ja ha gått i skola, jag är ung och har en framtid. Xneon? Är de min tråd eller? Du får nog ta på dig glasögonen å läsa en gång till.

Ja faktiskt, tanken har slagit mig att jag borde xenonkonvertera backljusen. Kan vara en bra ide. De är så grymt bra reflektor i mina backljus.

B5 #001
BMW Alpina B5 "001" (2005)
BMW 325 tds "E36" (1997)
NiKeMaN Entreprenör
20 november 2011 · 1 286 Inlägg

Nej för fan xenonkonvertera inte dimljuset. Det bländar oss andra trafikanter som fan. Dom bilar jag möter med xenondimljus får mina 3x75w xenonextraljus rakt i ögonen.

Jävla egoister som monterar xenon i dimljusen!!!

// Niklas Johansson
plankan
20 november 2011 ·

NiKeMaN skrev:
Nej för fan xenonkonvertera inte dimljuset. Det bländar oss andra trafikanter som fan. Dom bilar jag möter med xenondimljus får mina 3x75w xenonextraljus rakt i ögonen.

Jävla egoister som monterar xenon i dimljusen!!!

+1 mad

spokenratt
20 november 2011 · 3 860 Inlägg

Men hallå eller!?!? Har ni kollat hur dimmljusena ser ut på s60?!?! det e fan omöjligt att blända någon med dom om man inte har sönder skärmen som sitter bak glaset!! Säg vad ni vill men det finns inte på denna planeten!

Ta en titt i min prjokttråd! V70 T5
Autotech
B00RG84
20 november 2011 · 132 Inlägg

danielbrorsson skrev:
Du behöver ha en adapter till dimljusen, dessa finns att köpa på vparts.se
Se länk: http://www.vparts.se/sv/artiklar/volvo/ … -xc90.html

Mvh Daniel

DOM ÄR SKIT !!!!  FUNKAR INTE !! ! !!

>< Volvo ><
emil_jsson
20 november 2011 · 60 Inlägg

spokenratt skrev:
Men hallå eller!?!? Har ni kollat hur dimmljusena ser ut på s60?!?! det e fan omöjligt att blända någon med dom om man inte har sönder skärmen som sitter bak glaset!! Säg vad ni vill men det finns inte på denna planeten!

de är ganska roligt för farsan har ju 100 watt (vanliga) lampor. folk tror ju de bländar eller nått men den går ju igenom besiktningen...de är konstigt!
men xenon i dimljusen ska man inte få ha!

Volvo S60 T5 "atm power" (2007)
Audikrille
20 november 2011 · 324 Inlägg

NiKeMaN skrev:
Nej för fan xenonkonvertera inte dimljuset. Det bländar oss andra trafikanter som fan. Dom bilar jag möter med xenondimljus får mina 3x75w xenonextraljus rakt i ögonen.

Jävla egoister som monterar xenon i dimljusen!!!

Jag har 6000k 35W xenon i mina dimljus på en Focus -03 och det är inte en enda som ljustutat,  och dom är inställda som dom ska.

Fiesta XR2 1.6 -87
Focus HGV -99
granadadr
20 november 2011 · 7 294 Inlägg

ni grabbar som tjafsar med varandra lägg ner,, man får ALDRIG xenonkonvertera,, sen att många gör det å många gör et bra,, endel sämre wink har ljustutat på framförallt en v70 här i stan han bländar nått jävulskt, man ser konverteringen på 1km avstånd å i dagsljus,, han får nästan alltid heljus av mig wink tror han kör med 55w 8000k
finns en saab 900/93 som har mkt bländade dimljus,, men som sagt om ts konverterar å gör det bra tycker jag han ska det,, men se till att du inte bländar är du snäll wink

Ford Granada 2,8i "Turbo edition" (1985)
Ford Granada "COSWORTH" (1978)
Ford Mondeo 2,2 "Brandbilen" (2010)
Audikrille
20 november 2011 · 324 Inlägg

Jag svarade inte på om det var lagligt el ej,  men xenon i allmänhet som är org monterat på dagens nya bilar som bländar rätt duktigt oxå. Som dessutom är lagligt...

Fiesta XR2 1.6 -87
Focus HGV -99
spokenratt
20 november 2011 · 3 860 Inlägg

Diesel_Boy skrev:

danielbrorsson skrev:
Du behöver ha en adapter till dimljusen, dessa finns att köpa på vparts.se
Se länk: http://www.vparts.se/sv/artiklar/volvo/ … -xc90.html

Mvh Daniel

DOM ÄR SKIT !!!!  FUNKAR INTE !! ! !!

Lamphållarna funkar perfekt...!!
Skit enkelt att installera med dom!!


Och om det är lagligt eller ej har vi haft uppe skit ofta!!

Bländar gör det kanske från halvljuset men som jag skrev, gör man rätt KAN DET INTE BLÄNDA FRÅN DIMMLJUSENA på dessa bilar!

Ta en titt i min prjokttråd! V70 T5
Autotech
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang