" 1966 ersattes C-V8 av en ny modell som fick det nygamla namnet Interceptor. Karossen, som nu åter var av stål, ritades av den italienska firman Carrozzeria Touring och tillverkades till en början i Italien (hos Vignale) innan Jensen övertog tillverkningen. Precis som i C-V8, användes Chryslers V8 på 6,3 liter, men från 1971 användes motorer på 7,2 liter. Samtidigt som Interceptor presenterades systermodellen FF (Ferguson Formula), en teknisk sensation: den första personbilen med seriebyggd fyrhjulsdrift, en teknik som utvecklats av Ferguson Research Ltd. Det var även första gången som låsningsfria ABS-bromsar (Maxaret-systemet från Dunlop) monterats på en serietillverkad bil. Den tekniska revolutionen gav dock inte Jensen några stora försäljningsframgångar utan produktionen stannade vid runt 320 tillverkade exemplar, uteslutande högerstyrda bilar. Det senare var en avgörande faktor för den dåliga försäljningen. Modifiering till vänsterstyrning hade varit kostsam och svår, men utan den var bilen i praktiken osäljbar i USA. Produktionen av FF lades ner 1971. Tillverkningen av Interceptor fortsatte dock och ytterligare 7000 exemplar tillverkades (även en cabriolet- och en coupé-modell fanns). Ny toppmodell blev Interceptor SP (SP står för "Six Pack") vars motor med tre dubbelförgasare gav 385 hästkrafter. Men av denna modell kom bara totalt 232 fordon att tillverkas mellan 1971 och 1973, då motorn inte uppfyllde avgasreningskraven som införts på den viktiga USA-marknaden. "
saxat direkt från wiki... där står ganska tydligt att interceptor inte hade alla dessa grejjer, det var dennes syster modell FF som hade det. FF var också en personbil/gat bil.