Volvo 855 T5 ska få tllbax hedern =) Troligen slutkört :(

Volvo 855 t5 Inköptes som projektbil/pendlarbil ska lagas till bruks/originalskick å motorn är numera steg 4 trimmad =)
  • 79 Följare
  • 182 336 Visningar
  • Projektet avslutat 4 juni 2013
Drunk A.Sörman
7 december 2011 · 1 299 Inlägg

jonnielahti skrev:

Drunk skrev:

jonnielahti skrev:
undrar vad du menar med originalskick utvändigt lol blir bra!

jadu hehe jag kommer ju inte ha den 100% original utvändigt men den kommer heller inte bli någon
bil som blir totalt sönder sminkad så clean som möjligt big_smile

samma som jag kör på då! inte snyggt med sönderstylade svenska bilar, ser ut som nån fjortis lol mad

hehe precis. din bil såg riktigt fräsch ut! smile

DesignByEmil Grafisk Designer
7 december 2011 · 220 Inlägg

Cleant ska de va!

Emil Svensson
V70R -04
Grundare av
facebook.se/breakinnecksdaily
Volvo V70R AWD "Phoenix" (2004)
Drunk A.Sörman
7 december 2011 · 1 299 Inlägg

Några av mina kylslangar är riktigt dåliga å även alla vakuumslangar så fick bli nya blåa från do88
kan ju alltid hopas på att man får dom innan helgen smile

https://www1.garaget.org/gallery/images/25/24935/24935-7638d46663b4ecb01b78155de4e7e22f.jpg


https://www1.garaget.org/gallery/images/25/24935/24935-a4a3a3c278affac150ed9c2a42514508.jpg

Klevert
7 december 2011 · 279 Inlägg

Najs med slang. då vet man vad du ska göra i helgen då

Volvo V70II (2016)
Drunk A.Sörman
7 december 2011 · 1 299 Inlägg

Klevert skrev:
Najs med slang. då vet man vad du ska göra i helgen då

Kommer det bara hem i tid så blir det nog lite skruvande på söndag smile

Diz3
7 december 2011 · 173 Inlägg

Ser bra ut! har själv funderat på att köpa en 855 t5 för en billig peng men bleb aldrig så, får se vad nästa bil blir smile

Projeksemster!
Nytt kommer när orken och motovationen är tillbaka! :)
Drunk A.Sörman
9 december 2011 · 1 299 Inlägg

Idag kom paketet från do88 jävligt snabb leverans det är alltid uppskattat kommer bli mer därifrån.
Med slangarna hemma så är jag ett steg närmre att börja med den roliga biten å även den biten jag har väntat på
självklart pratar jag om härliga Chip Downpipes Japangrenrör turbo dumpventil å allt annat godis
som ger den rätta körglädjen!! å en hastighetsmätare som står rakt ner big_smile bjuder även på en bild på slangarna



https://www1.garaget.org/gallery/images/25/24935/24935-0bdbbec610091df8ad863321cd0062d0.jpg

calle2jz
10 december 2011 · 371 Inlägg

ser bra ut! riktigt snabb leverans från do88. jag gillar dom skarpt!
jag läste att du skall byta turbo? vad blir det för någon? smile
mvh calle

Drunk A.Sörman
10 december 2011 · 1 299 Inlägg

lindstrome skrev:
ser bra ut! riktigt snabb leverans från do88. jag gillar dom skarpt!
jag läste att du skall byta turbo? vad blir det för någon? smile
mvh calle

Japp tog bara en dag å få grejerna smile.. Angående turbo bytte så har jag inte bestämt mig målet var egentligen
att hamna över 300hk i en bänkning å det borde väll en 16g räcka till sen är ju frågan om man ska ta en större
när man är igång ser ju att du har två t5 så du kanske har lite tips? smile

calle2jz
10 december 2011 · 371 Inlägg

okej. nej jag har inga större erfarenheter. men jag skall också bygga motor nu. men en 19t är väll populärt har jag förståt. sedan måste du ju tänka på kolvar/stakar också. tror du max får ladda 1,2bar innan stakar viker sig. smile

Drunk A.Sörman
10 december 2011 · 1 299 Inlägg

lindstrome skrev:
okej. nej jag har inga större erfarenheter. men jag skall också bygga motor nu. men en 19t är väll populärt har jag förståt. sedan måste du ju tänka på kolvar/stakar också. tror du max får ladda 1,2bar innan stakar viker sig. smile

tror inte det blir en större turbo än 16 för min del för slänger jag i en 19t så är det nästan lika bra å bytta kolvar å stakar?  så man kan ladda på ordentligt=) Va har du själv för mål med motor bygget?

calle2jz
10 december 2011 · 371 Inlägg

okejokej. ja det ha du rätt i. jag vet inte. jag kommer bygga på en motor som jag har liggandes men kommer bara bygga när jag ha ekonomi till det. får se om det blir klart tills sommaren men det är inte säkert.!
blir det f-front för din del ? smile

Drunk A.Sörman
10 december 2011 · 1 299 Inlägg

lindstrome skrev:
okejokej. ja det ha du rätt i. jag vet inte. jag kommer bygga på en motor som jag har liggandes men kommer bara bygga när jag ha ekonomi till det. får se om det blir klart tills sommaren men det är inte säkert.!
blir det f-front för din del ? smile

Hade jag haft en lös motor hade jag nog satsat allt lätt å bytta stakar osv.Men sen har jag själv samma problem att allt ska ju betalas med.. med 3 bilar så försvinner ju en del pengar.Men ser ju att du har 3 bilar själv
Å en supra vem fan trimmar en volvo när man har en sådan bil?? tongue

calle2jz
10 december 2011 · 371 Inlägg

haha. alla säger likadant! tongue vem fan bryr sig om volvon när du har supran tongue hehe men skitsamma. roligt att ha en fin volvo också smile

Drunk A.Sörman
11 december 2011 · 1 299 Inlägg

Jaha då var det söndag i min värld betyder det Mekardagen oftast då det finns lite tid över för garaget.
Har idag fått i slangarna som jag handlade av do88 får även skicka en order till då jag behöver 6mm vakuumslang.

Här är en bild på resultatet även tack till Klevert som hjälpte till smile

https://www1.garaget.org/gallery/images/25/24935/24935-ceec6f909f62ffd88df81f1d3e246aa9.jpg

Å en till
https://www1.garaget.org/gallery/images/25/24935/24935-846b0467b359039221b73282ec45fafa.jpg

spokenratt
12 december 2011 · 3 860 Inlägg

Blir ju så grannt!

Ta en titt i min prjokttråd! V70 T5
Autotech
Drunk A.Sörman
12 december 2011 · 1 299 Inlägg

spokenratt skrev:
Blir ju så grannt!

Åh tack så mycket tänk va lite blå slang kan göra på en gammal bil smile

Fredrik_F11 Member of LowMotion
12 december 2011 · 1 705 Inlägg

Ser ut att kunna bli bra! smile

Men om jag får säga vad jag tycker, så tycker jag det skar sig med det blåa och det gröna i motorrummet. Något som jag tror hade varit snyggt är om du hade lackat vissa saker i antricitgrå eller någon annan lite mörkare silver/grå! smile Just saying

Projekt Bmw F11 sponsrad av:
Rekondkompaniet.se
Coro-Tuning
BMW F11 "Less is More" (2012)
Drunk A.Sörman
12 december 2011 · 1 299 Inlägg

figge_stunter skrev:
Ser ut att kunna bli bra! smile

Men om jag får säga vad jag tycker, så tycker jag det skar sig med det blåa och det gröna i motorrummet. Något som jag tror hade varit snyggt är om du hade lackat vissa saker i antricitgrå eller någon annan lite mörkare silver/grå! smile Just saying

Självklart får du säga va du tycker det är ju det som är det fina med en projekttråd.
Men det lär bli den gröna färgen om det nu blir någon mer färg under huven.
Är allergisk mot både Silver/grå färg men det är ju det som är det roliga med
olika smaker då ser inte allt likadant ut smile mer slangar lär det dock bli då mina är helt slut

Fredrik_F11 Member of LowMotion
12 december 2011 · 1 705 Inlägg

Drunk skrev:

figge_stunter skrev:
Ser ut att kunna bli bra! smile

Men om jag får säga vad jag tycker, så tycker jag det skar sig med det blåa och det gröna i motorrummet. Något som jag tror hade varit snyggt är om du hade lackat vissa saker i antricitgrå eller någon annan lite mörkare silver/grå! smile Just saying

Självklart får du säga va du tycker det är ju det som är det fina med en projekttråd.
Men det lär bli den gröna färgen om det nu blir någon mer färg under huven.
Är allergisk mot både Silver/grå färg men det är ju det som är det roliga med
olika smaker då ser inte allt likadant ut smile mer slangar lär det dock bli då mina är helt slut

Okej förstår dig, och gött av dig att köra ditt eget race! big_smile

Det lär ju iaf se bra mycket bättre ut än orginal! smile Fortsätt såhär så kommer du få en rikgit fin "orginal"bil! big_smile

Projekt Bmw F11 sponsrad av:
Rekondkompaniet.se
Coro-Tuning
BMW F11 "Less is More" (2012)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang