Volvo 855 T5 ska få tllbax hedern =) Troligen slutkört :(

Volvo 855 t5 Inköptes som projektbil/pendlarbil ska lagas till bruks/originalskick å motorn är numera steg 4 trimmad =)
  • 79 Följare
  • 182 321 Visningar
  • Projektet avslutat 4 juni 2013
Drunk A.Sörman
17 december 2011 · 1 299 Inlägg

Har fått lite gjort idag har nästan bytt alla vakuum slangar har en jävel kvar som verkar vara helt omöjlig å bytta om man inte skruvar lås hela turbon :p Får ge mig på den igen när tålamodet är tebax smile
Upptäckte även efter slang bytena att bilen inte laddar som den gjorde innan så det måste väll ha varit håll på någon av dom nu laddar den max 0.5 stadigt förut sken laddade den upp till 0.8 vid 5400 varv..
Snart är det även dags för chipp å då är det gött med nya slangar överallt smile

Magnetventilen en slang kvar å bytta
https://www1.garaget.org/gallery/images/25/24935/24935-b25bb9636852e7fec34f05b51bfbd0a2.jpg

Klevert
17 december 2011 · 279 Inlägg

Ser även att det finns plats för en shortshift om vi kommer ihåg den nästa gång

Volvo V70II (2016)
GolfPowwwer
18 december 2011 · 93 Inlägg

Ser riktigt bra ut! smile Blir så fint med blåa slangar wink Kommer följas! big_smile

Volvo v70 (2000)
Drunk A.Sörman
18 december 2011 · 1 299 Inlägg

GolfPowwwer skrev:
Ser riktigt bra ut! smile Blir så fint med blåa slangar wink Kommer följas! big_smile

Alltid kul att folk följer projektet smile

Drunk A.Sörman
18 december 2011 · 1 299 Inlägg

Jaha då var man några kronor fattigare igen.Dämparna i bak har varit totalt slut sedan jag köpte bilen
så nu var det dags för ett par nya hoppas dom ska funka okej då jag aldrig har haft G&M dämpare förut
Dom är ju inte jätte dyra så man får väll va man betalar för tongue även en powerflex bussning köptes     
till övre motorfästet styvt gillar vi smile


Nya dämparna
https://www1.garaget.org/gallery/images/25/24935/24935-0380b4474843c26b62df9fae46fbb594.jpg

spokenratt
19 december 2011 · 3 860 Inlägg

Körde G&M runt om på min förra, funkade kanon för mig!! Lycka till!

Ta en titt i min prjokttråd! V70 T5
Autotech
Drunk A.Sörman
19 december 2011 · 1 299 Inlägg

spokenratt skrev:
Körde G&M runt om på min förra, funkade kanon för mig!! Lycka till!

Blev det något hårdare eller var dom lika mjuka som originalen?

spokenratt
20 december 2011 · 3 860 Inlägg

definitivt hårdare! Brorsan körde med svarta i sin v40 och jag med dessa, båda är hårdare än orginal och de gula hårdast av de två. Körde med 55/40 sänkfjädrar till mina gula dämpare, låg riktigt bra på vägen!!! Säknar väghållningen från den ibland faktiskt!!

Ta en titt i min prjokttråd! V70 T5
Autotech
calle2jz
20 december 2011 · 371 Inlägg

ser bra ut !! hade vart kul med lite mer bilder! big_smile blev det ett lila övre motorfäste? smile

Drunk A.Sörman
20 december 2011 · 1 299 Inlägg

lindstrome skrev:
ser bra ut !! hade vart kul med lite mer bilder! big_smile blev det ett lila övre motorfäste? smile

Hehe det kommer mer bilder lovar nu när det blir lite jul ledigt..Det blev ett lila övre har haft gult på dom andra bilarna så ombyte förnöjer!! smile  Hur går det själv?

calle2jz
20 december 2011 · 371 Inlägg

Drunk skrev:

lindstrome skrev:
ser bra ut !! hade vart kul med lite mer bilder! big_smile blev det ett lila övre motorfäste? smile

Hehe det kommer mer bilder lovar nu när det blir lite jul ledigt..Det blev ett lila övre har haft gult på dom andra bilarna så ombyte förnöjer!! smile  Hur går det själv?

okej gött! vad händer med bilen nu i jul då? smile
nja går sådär. min "extramotor" som jag skulle bygga på visade sig ha ett hål i blocket tongue så den blir det till att kasta smile men får se om det blir avgas bygge här nu snart! big_smile

Drunk A.Sörman
20 december 2011 · 1 299 Inlägg

lindstrome skrev:

Drunk skrev:

lindstrome skrev:
ser bra ut !! hade vart kul med lite mer bilder! big_smile blev det ett lila övre motorfäste? smile

Hehe det kommer mer bilder lovar nu när det blir lite jul ledigt..Det blev ett lila övre har haft gult på dom andra bilarna så ombyte förnöjer!! smile  Hur går det själv?

okej gött! vad händer med bilen nu i jul då? smile
nja går sådär. min "extramotor" som jag skulle bygga på visade sig ha ett hål i blocket tongue så den blir det till att kasta smile men får se om det blir avgas bygge här nu snart! big_smile

I jul hoppas jag på å byta dämparna i bak även övre motorfästet ska bytas.Sen om allt går vägen så hoppas jag på å få i ett chip.Finns det sedan någon tid över ska även jag börja titta på avgas biten om jag ska bygga en downpipe själv eller om jag ska köpa en smile

calle2jz
21 december 2011 · 371 Inlägg

Drunk skrev:

lindstrome skrev:

Drunk skrev:

Hehe det kommer mer bilder lovar nu när det blir lite jul ledigt..Det blev ett lila övre har haft gult på dom andra bilarna så ombyte förnöjer!! smile  Hur går det själv?

okej gött! vad händer med bilen nu i jul då? smile
nja går sådär. min "extramotor" som jag skulle bygga på visade sig ha ett hål i blocket tongue så den blir det till att kasta smile men får se om det blir avgas bygge här nu snart! big_smile

I jul hoppas jag på å byta dämparna i bak även övre motorfästet ska bytas.Sen om allt går vägen så hoppas jag på å få i ett chip.Finns det sedan någon tid över ska även jag börja titta på avgas biten om jag ska bygga en downpipe själv eller om jag ska köpa en smile

okej! vart köpte du övre motorfästet? smile
blir det 3" på avgassystemet eller? vad har du tänkt dig för chip? smile

Drunk A.Sörman
21 december 2011 · 1 299 Inlägg

lindstrome skrev:

Drunk skrev:

lindstrome skrev:

okej gött! vad händer med bilen nu i jul då? smile
nja går sådär. min "extramotor" som jag skulle bygga på visade sig ha ett hål i blocket tongue så den blir det till att kasta smile men får se om det blir avgas bygge här nu snart! big_smile

I jul hoppas jag på å byta dämparna i bak även övre motorfästet ska bytas.Sen om allt går vägen så hoppas jag på å få i ett chip.Finns det sedan någon tid över ska även jag börja titta på avgas biten om jag ska bygga en downpipe själv eller om jag ska köpa en smile

okej! vart köpte du övre motorfästet? smile
blir det 3" på avgassystemet eller? vad har du tänkt dig för chip? smile

Det inhandlade jag på Vparts handlar nästan bara där.. Det satt en helt ny halvsats 2.5tums när jag köpte bilen så tänkte prova det men downpipen blir 3tum.Chip så ska jag börja med ett budget chip från kl-racing.Å ju längre jag kommer med bilen så blir det säkert något från autotech då jag har varit kanon nöjd med dom förut! smile

calle2jz
21 december 2011 · 371 Inlägg

Drunk skrev:

lindstrome skrev:

Drunk skrev:

I jul hoppas jag på å byta dämparna i bak även övre motorfästet ska bytas.Sen om allt går vägen så hoppas jag på å få i ett chip.Finns det sedan någon tid över ska även jag börja titta på avgas biten om jag ska bygga en downpipe själv eller om jag ska köpa en smile

okej! vart köpte du övre motorfästet? smile
blir det 3" på avgassystemet eller? vad har du tänkt dig för chip? smile

Det inhandlade jag på Vparts handlar nästan bara där.. Det satt en helt ny halvsats 2.5tums när jag köpte bilen så tänkte prova det men downpipen blir 3tum.Chip så ska jag börja med ett budget chip från kl-racing.Å ju längre jag kommer med bilen så blir det säkert något från autotech då jag har varit kanon nöjd med dom förut! smile

okej! är det snabb leverans från vparts? för jag har sett att dom har en jäkla massa saker till volvo smile okej, ja jag kör med autotech steg 3 chip i min och det funkar kanonbra! nu saknas bara avgassystemet som skall byggas, jag köpte en 3"dp som jag skall bygga ifrån.

spokenratt
21 december 2011 · 3 860 Inlägg

Vparts har ibland riktigt snabb leverans!! Kan starkt rekomendera dom!!

Ta en titt i min prjokttråd! V70 T5
Autotech
Dark-Red
22 december 2011 · 206 Inlägg

Vparts har alltid varit snabba för mig, förutom en gång när jag köpte R dimljusen, men det var för dom hade problem med deras leverantör o fick skaffa sig en ny smile

Rub Dub a Dubstep
Volvo V70N 2,5T Momentum "She Devil" (2005)
Mitsubishi EVO 8 Ralliart US Spec "Bloody Lotus" (2004)
Volvo 850 GLT "Dark-Red Lady" (1997)
Drunk A.Sörman
22 december 2011 · 1 299 Inlägg

Har alltid fått grejerna snabbt som fan.Men den här gången går det lagom trögt beställde i söndags å inte fått något än kan ju vara posten som har mycket nu med smile

JimmyAndersson
22 december 2011 · 1 679 Inlägg

Drunk skrev:
Har alltid fått grejerna snabbt som fan.Men den här gången går det lagom trögt beställde i söndags å inte fått något än kan ju vara posten som har mycket nu med smile

Kul att följa detta, då det är typ samma jag tänker göra på min big_smile
Jag har Vparts i samma stad så för mig äre lätt att bara åka dit direkt big_smile

Volvo 244 "GLT" (1988)
Dark-Red
22 december 2011 · 206 Inlägg

Drunk skrev:
Har alltid fått grejerna snabbt som fan.Men den här gången går det lagom trögt beställde i söndags å inte fått något än kan ju vara posten som har mycket nu med smile

Aaa shit, nu är inte rätta tiden att beställa saker o få dom fort, apa mycket som fraktas med posten, E handeln har ökat som fan med så de har nog fullt upp lol

Rub Dub a Dubstep
Volvo V70N 2,5T Momentum "She Devil" (2005)
Volvo 850 GLT "Dark-Red Lady" (1997)
Mitsubishi EVO 8 Ralliart US Spec "Bloody Lotus" (2004)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang