Någon som vet ungefär hur mycket det blir i böter?

TBOC_Razor Kattjäveln åt upp min kyckling!
20 november 2011 · 6 170 Inlägg

BudgetDunkaren skrev:

Emiiilz skrev:
Blev nyss tagen av farbror blå och de var då stränga kan man säga.. Fick ombesiktning och böter på min 855 för lite lull.. hmm Då ställer jag frågan, ungefär hur mycket tror ni böterna hamnar på? big_smile


http://img210.imageshack.us/img210/3946/39197232435058424749110.jpg

Vad är det för ändringar du gjort ?

Enligt vad jag kan se på bilinfon så är det tonade framrutor, xenonkonverterat halvljus, usablinkers fram och sen ett kasst bromsljus...

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P
Emiiilz
20 november 2011 · 908 Inlägg

Xenon ljus i halvljus samt dimljus, sedan har jag inte högtrycksspolning och ljusreglering till xenon ljusen.
USA blinkers.
Reg belysning fel färg.
Ett bromsljus borta.
Tonade rutor fram.

De kollade även dämparna, avgasrören, motorutrymmet, däcken osv..
Eftersom bilen står på pappa så sa jag att det var hans och det var han som brukade den, så det var väl därför jag inte fick skriva på någon böteslapp på plats, utan den kommer till pappa så då märks det väl vad böterna hamnar på.. surt att åka fast för sånt där sad

De sa att det blir böter och ombesiktning, måste ské inom en månad.

Senast redigerat av Emiiilz (20 november 2011)

Nissan Skyline R33 GTST "Tiger" (1994)
driftking199
20 november 2011 · 322 Inlägg

kannebanne skrev:
Farbror blå stoppade mig igår morgon för fortkörning. I 280 blåste jag förbi snutjävlen, i backspeglen ser jag blåljusen och dum som jag är stannar jag.. Jahapp nu ryker kortet. Tänkte jag.. Men dumma snuten stannar mig för att min ena lampa bak va urfunktion.. Jag tänker i huvudet... Antingen så e han störd eller så har han rökt ngt.. Fick böter på 500 vilket jag tycker e okej för 280 på en 110 motorväg. Ibland slipper mab väll lindrigt undan...

ja och mina polare drog en drive by på en snut bil me 2 sparyande ak47or sen drog vi därifrån o låg lugnt o körde då vart vi stoppade för att dom sökte oss men dom sa de gör inget vi är vana att folk spårar lite

andreasliljemark
20 november 2011 · 210 Inlägg

kannebanne skrev:
Farbror blå stoppade mig igår morgon för fortkörning. I 280 blåste jag förbi snutjävlen, i backspeglen ser jag blåljusen och dum som jag är stannar jag.. Jahapp nu ryker kortet. Tänkte jag.. Men dumma snuten stannar mig för att min ena lampa bak va urfunktion.. Jag tänker i huvudet... Antingen så e han störd eller så har han rökt ngt.. Fick böter på 500 vilket jag tycker e okej för 280 på en 110 motorväg. Ibland slipper mab väll lindrigt undan...

HAHAHAHAHAH! big_smile

Janneutanb
20 november 2011 · 7 271 Inlägg

Emiiilz skrev:
Xenon ljus i halvljus samt dimljus, sedan har jag inte högtrycksspolning och ljusreglering till xenon ljusen.
USA blinkers.
Reg belysning fel färg.
Ett bromsljus borta.
Tonade rutor fram.

De kollade även dämparna, avgasrören, motorutrymmet, däcken osv..
Eftersom bilen står på pappa så sa jag att det var hans och det var han som brukade den, så det var väl därför jag inte fick skriva på någon böteslapp på plats, utan den kommer till pappa så då märks det väl vad böterna hamnar på.. surt att åka fast för sånt där sad

De sa att det blir böter och ombesiktning, måste ské inom en månad.

Dom kan inte skicka böter till din far. Det fungerar inte så här i sverige.
Förmodligen slapp du böter och fick bara en ombesiktning.

Growe Fri fart för ett fritt folk!
20 november 2011 · 13 746 Inlägg

Brains skrev:

Emiiilz skrev:
Xenon ljus i halvljus samt dimljus, sedan har jag inte högtrycksspolning och ljusreglering till xenon ljusen.
USA blinkers.
Reg belysning fel färg.
Ett bromsljus borta.
Tonade rutor fram.

De kollade även dämparna, avgasrören, motorutrymmet, däcken osv..
Eftersom bilen står på pappa så sa jag att det var hans och det var han som brukade den, så det var väl därför jag inte fick skriva på någon böteslapp på plats, utan den kommer till pappa så då märks det väl vad böterna hamnar på.. surt att åka fast för sånt där sad

De sa att det blir böter och ombesiktning, måste ské inom en månad.

Dom kan inte skicka böter till din far. Det fungerar inte så här i sverige.
Förmodligen slapp du böter och fick bara en ombesiktning.

japp..

har fått flygande ett par gånger en gång fick jag böter på framljusen+ombes på både framljusen och att batteriet inte satt fast

en annan gång fick jag flygande då var det avgasläckage och en strålkastare var spräckt

inga böter bara ombes

första gången när jag fick böter stog jag ej som ägare på bilen

Kör fort så hinner inget hända...
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Seat Arosa (1999)
henke_99 Offroad Racing
20 november 2011 · 3 122 Inlägg

Brains skrev:

Emiiilz skrev:
Xenon ljus i halvljus samt dimljus, sedan har jag inte högtrycksspolning och ljusreglering till xenon ljusen.
USA blinkers.
Reg belysning fel färg.
Ett bromsljus borta.
Tonade rutor fram.

De kollade även dämparna, avgasrören, motorutrymmet, däcken osv..
Eftersom bilen står på pappa så sa jag att det var hans och det var han som brukade den, så det var väl därför jag inte fick skriva på någon böteslapp på plats, utan den kommer till pappa så då märks det väl vad böterna hamnar på.. surt att åka fast för sånt där sad

De sa att det blir böter och ombesiktning, måste ské inom en månad.

Dom kan inte skicka böter till din far. Det fungerar inte så här i sverige.
Förmodligen slapp du böter och fick bara en ombesiktning.

Precis, föraren får böter då han framfört ett olagligt fordon. Vem som sen står som ägare har ingen betydelse.

Den som spar han har, fast inte lika roligt...
Chevrolet Blazer "Real Fullsize" (1988)
GMC Suburban 2500 "6.5l Turbodiesel" (1995)
plankan
20 november 2011 ·

Emiiilz skrev:
Blev nyss tagen av farbror blå och de var då stränga kan man säga.. Fick ombesiktning och böter på min 855 för lite lull.. hmm Då ställer jag frågan, ungefär hur mycket tror ni böterna hamnar på? big_smile


http://img210.imageshack.us/img210/3946/39197232435058424749110.jpg

Trevligt att se polisen faktisk gör någon nytta ibland smile

BudgetDunkaren Osponsrad
20 november 2011 · 1 631 Inlägg

Emiiilz skrev:
Xenon ljus i halvljus samt dimljus, sedan har jag inte högtrycksspolning och ljusreglering till xenon ljusen.
USA blinkers.
Reg belysning fel färg.
Ett bromsljus borta.
Tonade rutor fram.

De kollade även dämparna, avgasrören, motorutrymmet, däcken osv..
Eftersom bilen står på pappa så sa jag att det var hans och det var han som brukade den, så det var väl därför jag inte fick skriva på någon böteslapp på plats, utan den kommer till pappa så då märks det väl vad böterna hamnar på.. surt att åka fast för sånt där sad

De sa att det blir böter och ombesiktning, måste ské inom en månad.

Man kanske skulle plocka av sina usa blinkers ,)

Roger Rodas 19751031 - 20131130. (Han dog samtidigt som PW)
Growe Fri fart för ett fritt folk!
20 november 2011 · 13 746 Inlägg

BudgetDunkaren skrev:

Emiiilz skrev:
Xenon ljus i halvljus samt dimljus, sedan har jag inte högtrycksspolning och ljusreglering till xenon ljusen.
USA blinkers.
Reg belysning fel färg.
Ett bromsljus borta.
Tonade rutor fram.

De kollade även dämparna, avgasrören, motorutrymmet, däcken osv..
Eftersom bilen står på pappa så sa jag att det var hans och det var han som brukade den, så det var väl därför jag inte fick skriva på någon böteslapp på plats, utan den kommer till pappa så då märks det väl vad böterna hamnar på.. surt att åka fast för sånt där sad

De sa att det blir böter och ombesiktning, måste ské inom en månad.

Man kanske skulle plocka av sina usa blinkers ,)

gör man rätt så slipper man det..men åker man runt med orangelysande p-ljus så får man ombes

bara att borra ett hål och montera en 5volts lampa brevid och det är färdigt så lyser det vitt istället=)

Kör fort så hinner inget hända...
Seat Arosa (1999)
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Robbin_V90 Elektriker/Montör
20 november 2011 · 534 Inlägg

Growe skrev:

BudgetDunkaren skrev:

Emiiilz skrev:
Xenon ljus i halvljus samt dimljus, sedan har jag inte högtrycksspolning och ljusreglering till xenon ljusen.
USA blinkers.
Reg belysning fel färg.
Ett bromsljus borta.
Tonade rutor fram.

De kollade även dämparna, avgasrören, motorutrymmet, däcken osv..
Eftersom bilen står på pappa så sa jag att det var hans och det var han som brukade den, så det var väl därför jag inte fick skriva på någon böteslapp på plats, utan den kommer till pappa så då märks det väl vad böterna hamnar på.. surt att åka fast för sånt där sad

De sa att det blir böter och ombesiktning, måste ské inom en månad.

Man kanske skulle plocka av sina usa blinkers ,)

gör man rätt så slipper man det..men åker man runt med orangelysande p-ljus så får man ombes

bara att borra ett hål och montera en 5volts lampa brevid och det är färdigt så lyser det vitt istället=)

Det blir inte så bra. Däremot en 12volts lampa på 5 watt.. =P HAHA

Vem fan är "Måtta", och varför skulle jag vilja gasa med honom??
Growe Fri fart för ett fritt folk!
20 november 2011 · 13 746 Inlägg

Robbin_V90 skrev:

Growe skrev:

BudgetDunkaren skrev:

Man kanske skulle plocka av sina usa blinkers ,)

gör man rätt så slipper man det..men åker man runt med orangelysande p-ljus så får man ombes

bara att borra ett hål och montera en 5volts lampa brevid och det är färdigt så lyser det vitt istället=)

Det blir inte så bra. Däremot en 12volts lampa på 5 watt.. =P HAHA

mm smile så går det när man inte tänker så långt när man skriver ..men menade så klart 5watt smile

Kör fort så hinner inget hända...
Seat Arosa (1999)
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
nesum
20 november 2011 · 695 Inlägg

kannebanne skrev:
Farbror blå stoppade mig igår morgon för fortkörning. I 280 blåste jag förbi snutjävlen, i backspeglen ser jag blåljusen och dum som jag är stannar jag.. Jahapp nu ryker kortet. Tänkte jag.. Men dumma snuten stannar mig för att min ena lampa bak va urfunktion.. Jag tänker i huvudet... Antingen så e han störd eller så har han rökt ngt.. Fick böter på 500 vilket jag tycker e okej för 280 på en 110 motorväg. Ibland slipper mab väll lindrigt undan...

Hahahaha... Så du menar att snuten glider upp i backspegeln med sin slöa blåvitbil när du redan håller 280?... Undrar vem som rökte vad..

Hellre omkörd och bortkommen än omkommen och bortkörd.
®™ Nuclear Performance
Peter_5565
20 november 2011 · 326 Inlägg

andreasliljemark skrev:
För som andra pratat om, fick du inte skriva på nån bot direkt så kan dom ju aldrig i efterhand bevisa att de va du som framförde fordonet smile

Förmodligen kollade dom väl körkortet, så dom vet nog vem som körde.

kannebanne
20 november 2011 · 2 046 Inlägg

nesum skrev:

kannebanne skrev:
Farbror blå stoppade mig igår morgon för fortkörning. I 280 blåste jag förbi snutjävlen, i backspeglen ser jag blåljusen och dum som jag är stannar jag.. Jahapp nu ryker kortet. Tänkte jag.. Men dumma snuten stannar mig för att min ena lampa bak va urfunktion.. Jag tänker i huvudet... Antingen så e han störd eller så har han rökt ngt.. Fick böter på 500 vilket jag tycker e okej för 280 på en 110 motorväg. Ibland slipper mab väll lindrigt undan...

Hahahaha... Så du menar att snuten glider upp i backspegeln med sin slöa blåvitbil när du redan håller 280?... Undrar vem som rökte vad..

Nädå.. Han drog bara på blåljus och jag bormsade in så gasa han
Väll

Mattias_Vejdeland: Vet du överhuvudtaget vad dyslexi är????
Stoner_fuzz: Efter en kväll på garaget vet alla vad dyslexi är.
nesum
20 november 2011 · 695 Inlägg

men hur ska man kunna bötfälla farsan för att ha en bil som är helt laglig, att sonen tonar rutorna och byter blinkers när han lämnat gården utan pappas vetskap angår inte honom, sonen har juh körkort och är då förmodligen myndig vilket gör honom skyldig att ta ansvar för sina handlingar, i sverige är böter personliga, dom följer inte bilägaren, den som framfört fordonet får stå för konsekvenserna. Annars kunde frun ha min bil och jag köra med fruns bil utan att behöva stå till svars ute på vägarna. Polisens problem är en bil med otillåtna ändringar, inte att pappan inte körde bilen trots att den stod på honom... Om jag tar farsans bil, burnar slut på baksulorna, blir tagen av snuten, ska farsan ha böterna och jag klarar mig för att de inte e min bil?. Samma sak som vid en smitning, snuten hann ta regnumret, knackar på dagen efter och man nekar såklart. Vad ska dom göra? Deras problem är ifall du körde bilen, inte varför du inte körde bilen..

Hellre omkörd och bortkommen än omkommen och bortkörd.
®™ Nuclear Performance
gamlingen
20 november 2011 · 5 198 Inlägg

nesum skrev:
men hur ska man kunna bötfälla farsan för att ha en bil som är helt laglig, att sonen tonar rutorna och byter blinkers när han lämnat gården utan pappas vetskap angår inte honom, sonen har juh körkort och är då förmodligen myndig vilket gör honom skyldig att ta ansvar för sina handlingar, i sverige är böter personliga, dom följer inte bilägaren, den som framfört fordonet får stå för konsekvenserna. Annars kunde frun ha min bil och jag köra med fruns bil utan att behöva stå till svars ute på vägarna. Polisens problem är en bil med otillåtna ändringar, inte att pappan inte körde bilen trots att den stod på honom... Om jag tar farsans bil, burnar slut på baksulorna, blir tagen av snuten, ska farsan ha böterna och jag klarar mig för att de inte e min bil?. Samma sak som vid en smitning, snuten hann ta regnumret, knackar på dagen efter och man nekar såklart. Vad ska dom göra? Deras problem är ifall du körde bilen, inte varför du inte körde bilen..

Det är alltid föraransvar at se till att bilen är laglig att framföra och att man kör laglydigt.,, däremot felparkeringsavgifter skickas till ägaren då det inte finns nån förare att bötfälla.

Bosse-buss
20 november 2011 · 210 Inlägg

Nello skrev:
Ja men detta är ju bara böter körkortet ryker endå om man kör för snabbt är väl 30km på 110 vägen och typ 45 på 30 väg

Böter är böter och enligt vad Mercedesturbodiesel citerade vad gäller bötesbelopp är det olika beroende på om det är 50 väg eller lägre eller 50-väg eller högre. Jag citerade bara avsnittet för 50 eller högre på vägen.

Jag kan inte få det till något annat än att max 159 på 110-väg och det kan inte bli annat än böter. Upprepade överträdelser är en annan sak. Jag pratar om en engångöverträdelse. Läser också att 69 på en 30-väg endast genererar böter men körkortet får man behålla. När jag blev av med mitt körkort 1998 visade deras laser 153 på en 110-väg. Gränsen för indraget körkort låg vid 150 så hade jag hållit mig på 149 hade jag kört därifrån med bara böter, allt enligt poliserna på plats. Men bötesbeloppen och gränserna har ändrats.

Rätta mig om jag läser fel.

Fortkörningsböter

50 km/h eller lägre hastighetsbegränsning
Över tillåten hastighet     Bötesbelopp
1–10 km/h     2 000 kr
11–15 km/h     2 400 kr
16–20 km/h     2 800 kr
21–25 km/h     3 200 kr
26–30 km/h     3 600 kr
31–40 km/h     4 000 kr
Över 40 km/h     Överträdelsen rapporteras till åklagare

Högre än 50 km/h hastighetsbegränsning
Över tillåten hastighet     Bötesbelopp
1–10 km/h     1 500 kr
11–15 km/h     2 000 kr
16–20 km/h     2 400 kr
21–25 km/h     2 800 kr
26–30 km/h     3 200 kr
31–35 km/h     3 600 kr
36–50 km/h     4 000 kr
Över 50 km/h     Överträdelsen rapporteras till åklagare

Senast redigerat av Bosse-buss (20 november 2011)

Muttley
20 november 2011 ·

på 30 vägar och lägre är det 20 km/h över så ryker körkortet
på 50 vägar och uppåt även 110 och 120 så är de 30km/h över så ryker kortet.
Hur jävla svårt är de för er att läsa ?

DVS du kan INTE köra i 159 km/h på en 110 väg utan 140.

De är de som gäller i NUTID.

Tommty
20 november 2011 · 218 Inlägg

körkortet ryker vid hastigheter över 30km/h på 60/70+ om jag inte minns fel samt 20km/h för fort på 30/50 vägar.

sen vid hastigheter över så får du ju fortfarande bötesbeloppet men som bonus ryker körkortet med.

Senast redigerat av Tommty (20 november 2011)

Jag har inte alltid rätt. Men jag har aldrig fel.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang