5806
Sök

Audi a6 årsm 2005

67 Inlägg
20 november 2011
Trådstartare
Audi a6 men 19" fälgar det är proline paketet. dvs ej sportchassi.
ska bilen sänkas elller inte?  jag vill bara inte att den ska se ut om en traktor när man kör med den. vad tycker ni.

Audi A5 quattro driver.
2 203 Inlägg
20 november 2011
Standardfjädrar och stora fälgar blir sällan snyggt. 30-40mm sänkning blir nog lagom.

67 Inlägg
20 november 2011
Trådstartare
ja de ska jag kika på smile  men jag har en fråga till om denna bilen. kan man spela upp mp3 skivor i cd spelaren eller är den bara standard med 20 låtar eller vad de nu är ?  jag är så nyfiken

Audi A5 quattro driver.
2 203 Inlägg
20 november 2011
Tror inte det. Det kanske går att lösa om stereon stödjer Audi Music Interface så du kan koppla in usbminne eller ipod.

747 Inlägg
20 november 2011
Ett smidigt sätta att kunna spela upp från USB/SD samt vanlig 3,5mm aux kontakt är införskaffa DMC2, även stöd för bluetooth. Inget originaltillbehör men du bibehåller alla funktioner på stereon som innan. Kostar i runda slängar ca 1000kr.

/ Toni Larsson

67 Inlägg
21 november 2011
Trådstartare
jaha ok.. för 1000 kronor gör jag det lätt.. frågan är vart man kan få tag på det?
en fråga till. jag vill sänka bilen och då finns de två alternativ på sänkningssatser.

En från FK till audi a6 som ligger på 1600 kronor
En från H&R till audi a6 som ligger på 3100 kronor

alltså nästan dubbla pengarna. det jag vill ha är en lite stabilare väghållning samt en sänkt chassi. inga konstigheter. helst inga jobbiga ljud osv.
är de då värt att jag lägger pengar på FK sänkningssatsen. självklart vill jag ha det så billigt som möjligt men om FK går sönder direkt vilket jag inte tror så är det väl värt att köpa den som är hälften så billigare kaanske ?

Administratör
2 997 Inlägg
21 november 2011
Jag har kört H&R på alla mina bilar och dom sänker riktigt snyggt och behåller en viss komfort "styv men inte stötig" som jag brukar säga...

http://www.xcarlink.co.uk/product.php?p … amp;page=1

En kopp av den svarta såsen...

747 Inlägg
21 november 2011
Säger H&R också gällande fjädrar. Vet inte om det finns Koni som alternativ till din bil även?

DMC säljs bl.a. utav Nascom om man pratar svenska åf.

/ Toni Larsson

67 Inlägg
22 november 2011
Trådstartare
OK H&R blir det! tack för hjälpen.

Vad kan jag göra för att få ett sportigare ljud på bilen om jag inte ska lägga flera tusenlappar på deet.
Kan lägga max 2000 finns de något häftigt ??

Sök