Turboras, passa på att byta till annan orginal passande större snurra?!

smekallracing
21 november 2011 · 385 Inlägg

Tjena!!
min turbo har då rasat och ska dra det kort ska jag satsa på en annan större snurra när jag ändå ska byta eller ska jag gå på en orginal?! är ju så att org laddar ju så mkt som jag kan ladda men skulle jag vilja krämma på mer så ska jag kunna göra det och aldrig fel med större turbo då org ser så förbannat löjlig ut mad så frågan är va finns det för utbytes turbo som passar rakt på, rep sats uppgraderingsturbo till bra pris man kan köpa ist smile) har en 945 fulltryckare 2,0 men samma snurra som på 2,3an, har det dock inte i huvudet va den heter men är iaf garret!
orkar inte lägga ner tid på att leta då det finns folks här med mer erfarenhet än en annan som kan hjälpa en så mkt lättare!! big_smile

börn i varje hörn är fett rätt;)
BMW e36 dubbelturbo "besten" (1992)
turboforssen Telge Drifting Team
21 november 2011 · 5 398 Inlägg

smekallracing skrev:
Tjena!!
min turbo har då rasat och ska dra det kort ska jag satsa på en annan större snurra när jag ändå ska byta eller ska jag gå på en orginal?! är ju så att org laddar ju så mkt som jag kan ladda men skulle jag vilja krämma på mer så ska jag kunna göra det och aldrig fel med större turbo då org ser så förbannat löjlig ut mad så frågan är va finns det för utbytes turbo som passar rakt på, rep sats uppgraderingsturbo till bra pris man kan köpa ist smile) har en 945 fulltryckare 2,0 men samma snurra som på 2,3an, har det dock inte i huvudet va den heter men är iaf garret!
orkar inte lägga ner tid på att leta då det finns folks här med mer erfarenhet än en annan som kan hjälpa en så mkt lättare!! big_smile

om det är 945:an du har uppladdad så har du en mitzu 13t inte en garret

lämplig större turbo är ju en 16t, 18t, 19t, lite modd för att få på dom

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/
Volvo v70 (1997)
Volvo 960 (1991)
smekallracing
21 november 2011 · 385 Inlägg

turboforssen skrev:

smekallracing skrev:
Tjena!!
min turbo har då rasat och ska dra det kort ska jag satsa på en annan större snurra när jag ändå ska byta eller ska jag gå på en orginal?! är ju så att org laddar ju så mkt som jag kan ladda men skulle jag vilja krämma på mer så ska jag kunna göra det och aldrig fel med större turbo då org ser så förbannat löjlig ut mad så frågan är va finns det för utbytes turbo som passar rakt på, rep sats uppgraderingsturbo till bra pris man kan köpa ist smile) har en 945 fulltryckare 2,0 men samma snurra som på 2,3an, har det dock inte i huvudet va den heter men är iaf garret!
orkar inte lägga ner tid på att leta då det finns folks här med mer erfarenhet än en annan som kan hjälpa en så mkt lättare!! big_smile

om det är 945:an du har uppladdad så har du en mitzu 13t inte en garret

lämplig större turbo är ju en 16t, 18t, 19t, lite modd för att få på dom

jaha det säger du?! haha står garret på'n iaf men men tongue 16t sitter den på v70 t5 org ?! skulle det vara ngt måntro tongue 18t och speciellt 19t är för stor och dyr!!! hehe

börn i varje hörn är fett rätt;)
BMW e36 dubbelturbo "besten" (1992)
turboforssen Telge Drifting Team
21 november 2011 · 5 398 Inlägg

på den här bilden är det en mitzu i alla fall
https://www1.garaget.org/archive/71/70916/268045/268045-2552837.jpg

men ja 16t funkar

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/
Volvo 960 (1991)
Volvo v70 (1997)
smekallracing
21 november 2011 · 385 Inlägg

turboforssen skrev:
på den här bilden är det en mitzu i alla fall
http://www1.garaget.org/archive/71/70916/268045/268045-2552837.jpg

men ja 16t funkar

hahaha ägd, aja det är väl kanske det då, har för mig det stod garret på högen men men polaren har en garret iaf på sin 745 med ftt, vet dock inte mer va det är för någon men ska ta en koll smile)

börn i varje hörn är fett rätt;)
BMW e36 dubbelturbo "besten" (1992)
940_44
21 november 2011 · 850 Inlägg

16t räcker gott och väl om du ska iallafall ligga på en 300hk!

Jag Älskar Volvo Med Mycket Hästar Under Huven! döden kommer tillbaka! uppväxt i förorten här är det som robin hood
smekallracing
21 november 2011 · 385 Inlägg

940_44 skrev:
16t räcker gott och väl om du ska iallafall ligga på en 300hk!

tackar smile) låter som en snurra som skulle passa mig bra!! va kostar dom och vet du något ställe som är bra att handla utav?

börn i varje hörn är fett rätt;)
BMW e36 dubbelturbo "besten" (1992)
940_44
21 november 2011 · 850 Inlägg

smekallracing skrev:

940_44 skrev:
16t räcker gott och väl om du ska iallafall ligga på en 300hk!

tackar smile) låter som en snurra som skulle passa mig bra!! va kostar dom och vet du något ställe som är bra att handla utav?

hmm  kolla typ turbomeck eller så men ja en 16t turbo på en sån bil duger gött hade vi på farsans vita 940turbo med 300hk på bakhjulen och 1,1bar i ladd där någonstans så går bra liksom sen att vi rasade bilen med 2 st lustgas burkar är en annan sak haha;)  men 16t funkar iallafall om du vill ligga runt 300hk

Jag Älskar Volvo Med Mycket Hästar Under Huven! döden kommer tillbaka! uppväxt i förorten här är det som robin hood
smekallracing
23 november 2011 · 385 Inlägg

har en fråga är alla anslutningar på orginal mitsubishi 13c turbon samma som garrett a/r 42 m24 eller måste jag ändra på ngt sen är den ett bättre alternativ?! smile

börn i varje hörn är fett rätt;)
BMW e36 dubbelturbo "besten" (1992)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang