min 200a vill inte varva ur ?

Holme
13 mars 2007 · 1 417 Inlägg

Och lamdan funkar?

Kolla så du inte har massa skräp i luftfiltret, kanske är löv eller något ivägen.

Senast redigerat av Holme (13 mars 2007)

Speed_Advanced
13 mars 2007 · 131 Inlägg

Testa att köp en flaska injection cleaner. Det avlägsnar beläggningar i insprutningssystem. Det kan annars vara att bränsletrycksregulatorn inte fungerar som den ska eller att det är problem med spridarna.

I drive I laugh and I Conquer
NightblizZ
13 mars 2007 · 284 Inlägg

jag hade samma problem med min precis när jag köpte den för 2 år sen!!! kan nästan sätta en hundralapp på att ni har samma problem , staget på turbon hade släppt på min ( eller vad den heter).. en liten järnpinne som åker fram o tillbaka på vänster sida om turbon,, den hade hoppat ur läge, titta ner och checka om den sitter som den ska.

NightblizZ
13 mars 2007 · 284 Inlägg

kan faktist vara nått så enkelt , jag trodde jag hade köpt en bil med slut turbo men som tur var så var det bara staget som hade hoppat ur , jag kom inte heller över 100km/h

lelleal
13 mars 2007 · 1 150 Inlägg

de kan sitta en plug efter katten har ja hört dela på avgassystemet där sen får du fila och silpa bort den eller borra bort den de e ju bara ett hål på 2 cm klart att de stryper...

Audi Urquattro "Bilsport 12" (1983)
NmRi Drifttekniker
13 mars 2007 · 224 Inlägg

Kolla tändningen med stroblampa oxå.

Speed_Advanced
13 mars 2007 · 131 Inlägg

NightblizZ skrev:
jag hade samma problem med min precis när jag köpte den för 2 år sen!!! kan nästan sätta en hundralapp på att ni har samma problem , staget på turbon hade släppt på min ( eller vad den heter).. en liten järnpinne som åker fram o tillbaka på vänster sida om turbon,, den hade hoppat ur läge, titta ner och checka om den sitter som den ska.

Tror att du menar wastgaten

I drive I laugh and I Conquer
DrDude
13 mars 2007 · 210 Inlägg

Tack för alla de snabba svaren...
Lambdan funkar, inget skit i luftfiltret eller röret, vakumslangar bytt, soppapump bytt, spridarna ok, wastegaten ok, turbon bra (inget glapp), tändningen ok...
Ska plocka av o byta ut katten mot ett rakt rör o undersöka den saken om där finns en plugg det konstiga é att den alrig gjort så innan...
Inte é den chippad eller mappad heller...
Frågan é om det kan vara någon tändspole, något med tändningen (gnistan) verkar det vara. Kan ju köra fort om jag vill, bara jag inte laddar över 0,65 då tvärdör den o sen på det igen direkt så det blir några djävluska ryck...

Vissa har penisförlängare, andra kör Mini...
Sponsorer: Inga...
Köper skiten själv!
DrDude
18 mars 2007 · 210 Inlägg

Tändspolarna på bilen heter MCP200...
Om man byter alla fyra tändspolar på 200:an till MCP400...
Går det bra eller man får ställa in en massa???
200sx s13 -88...

Vissa har penisförlängare, andra kör Mini...
Sponsorer: Inga...
Köper skiten själv!
RIGO-ROD
18 mars 2007 · 684 Inlägg

tjuvtar luft kanske kolla så att allt e tätt, räcker med ettjätte litet hål den tar tjuvluft!

BMWsamme
18 mars 2007 · 45 Inlägg

Hejsan!

Min polare hade ungefär precis samma problem med sin bil fast med annat märke. Då var det iaf katten som hade rasat och bitar av den satt sig i avgas systemet så det blev som en strypning.

Så testa att dra o slita lite vid hela avgas systemet och lyssna om skramlar eller liknande det kan va det.

DrDude
18 mars 2007 · 210 Inlägg

Katten har jag haft av nu precis... Inte den...
Har kvar att pröva tändspolarna, Bara hitta några bättre begagnade.
Tror att jag kommit fram till att jag måste ha MCP 200 o inte 400...
Tror inte det funkar... Ingen som har några beprövade fungerande över???

Vissa har penisförlängare, andra kör Mini...
Sponsorer: Inga...
Köper skiten själv!
_fillan_ med lem
18 mars 2007 · 1 925 Inlägg

min kompis hade samma fel som du, fast den varvade 4000, sen "råkade" han smälla bilen i ett träd, o då pajjade fronen ...luftburken trycktes ihop....han tog bort luftburken o körde bara med locket o vips, den varvar 6500 ! smile du kan ju prova bara ? kan ju egentligen vara vad som helst tongue

all affischering utom affischering om affischering förbjuden förbjuden !
DrDude
2 april 2007 · 210 Inlägg

Så... Har Bytt tändspole o nu funkar den klockrent igen!
Tack för alla tipsen, men nu ska jag ut o köra!
Ha en trevlig påsk så ses vi säkert på Elmia.

Vissa har penisförlängare, andra kör Mini...
Sponsorer: Inga...
Köper skiten själv!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang