5478
Sök

Problem med sid display efter stereobyte saab 9-5..

537 Inlägg
29 november 2011
TBOC_Razor skrev:
nixon89 skrev:
Inte på 9-5.

Ni pratar om två olika saker här tror jag.

Originalstereon måste giftas in och skiljas ifrån bilen för att kunna sättas i en annan bil eller om man ska sätta i en ny så måste den giftas in.

Däremot kan man ju självklart plocka ur originalstereon utan att skilja den ifrån bilen och ploppa i en eftermarknadsstereo utan problem då den nya stereon inte har den spärren.

aha, då är jag med smile

668 Inlägg
29 november 2011
Hehe Saab är skumma med deras lampor. Va nån tidigare ägare som hade satt i en lampa med 1 pol istället för 2 polig i mina baklampor. det resulterade i att det gick vrida av tändnings låset och ta ut nyckeln men bilen fortsatte att gå, Bytte lampa och sen funkade utmärkt igen tongue

klabbarpan
3 041 Inlägg
29 november 2011
Trådstartare
Haha ja blev ganska förvånad när detta hände, bara haft krångel med min 9-5 sedan jag köpte den, hade aldrig problem med min 9000:-(

508 Inlägg
29 november 2011
Saab har lyckats med många konstiga lösningar på 9-5. När elen till bakluckan inte fungerade så fungerade inte heller farthållaren. Så har du el fel i en Saab räcker en forumstråd för allt sitter säkert ihop. Glöm inte att fylla på bromsvättska för annars kanske inte bromsljuset fungerar he he.

Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 170 Inlägg
29 november 2011
Skalman skrev:
Saab har lyckats med många konstiga lösningar på 9-5. När elen till bakluckan inte fungerade så fungerade inte heller farthållaren. Så har du el fel i en Saab räcker en forumstråd för allt sitter säkert ihop. Glöm inte att fylla på bromsvättska för annars kanske inte bromsljuset fungerar he he.

Inget konstigt att farthållaren inte funkade egentligen. En av ”stoppsignalerna” till farthållaren är ju att man trycker på bromsen. Har för mig att signalen från bromsen är tvådelad, dels en givare vid pedalen och dels en som aktiveras av att bromsljuset tänds...

Dvs ingen fungerande lampa = ingen farthållare...

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P

Saab älskare!
4 597 Inlägg
29 november 2011
saab tänker smart bara wink

klabbarpan
3 041 Inlägg
29 november 2011
Trådstartare
Ja se dessa saabar:-)

3 Inlägg
31 januari 2012
Lånar tråden.

Märkte att min sid display är nästan helt svart, syns lite svagt och att klockan nollställs varje gång jag startar bilen, samt att blinkersljudet ej hörs längre, sitter högtalaren i siden?.

Har även upptäckt att bakluckan ej låses längre och gissar att allt hänt ungefär samtidig.

Så vart ska jag börja leta fel, har kollat alla säkringar så att de är hela och det är de. Ska jag kolla efter trasiga lampor som löste Nixon89 problem. Har ingen lust att kosta på denna bilen mer pengar just nu så kan jag fixa själv så är jag nöjd. Har precis bytt turbon på min Saab 9-5 -04 vilket inte var gratis.

klabbarpan
3 041 Inlägg
31 januari 2012
Trådstartare
Helt hundra på att alla säkringar är hela? jag flick flera elfel efter detta på min:-(  bytte bort den. Halvljus som tändes av sig sj, lås. Som öppnades.. Lesnade på den:-(  ursäkta stavning och dyl, skriver på min cp mobil

3 Inlägg
31 januari 2012
jimbolainen skrev:
Lånar tråden.

Märkte att min sid display är nästan helt svart, syns lite svagt och att klockan nollställs varje gång jag startar bilen, samt att blinkersljudet ej hörs längre, sitter högtalaren i siden?.

Har även upptäckt att bakluckan ej låses längre och gissar att allt hänt ungefär samtidig.

Så vart ska jag börja leta fel, har kollat alla säkringar så att de är hela och det är de. Ska jag kolla efter trasiga lampor som löste Nixon89 problem. Har ingen lust att kosta på denna bilen mer pengar just nu så kan jag fixa själv så är jag nöjd. Har precis bytt turbon på min Saab 9-5 -04 vilket inte var gratis.

Märkte att ingen lampa som sitter i nederkant på dörrarna och i bagageluckan ej heller fungerar (dock har inte alla funkat tidigare heller men nu är alla svarta)
Upptäckte att i ena bakre sidodörren hade lampan + glaset ramlat ur, samt att ena lampan i bagageluckan har brunnit.....mer har jag inte orkat kolla, får leta vidare så får vi se vad vi hittar mer. Ska gå igenom säkringarna också igen.

3 Inlägg
31 januari 2012
Noob mistake, givetvis var det en säkring....det blev lite enklare att kolla i instruktionsboken och se alla säkringar vad de heter på svenska än att läsa på säkringslocket där det står på engelska.

Saab älskare!
4 597 Inlägg
1 februari 2012
Skönt att det löste sig smile

Sök