Detta projektet handlar om min Saab 9000 Aero -97 som jag har gjort i ordning i huvudsak under vintern 2011-2012, men håller konstant på med nya modifieringar. Min vision är att hålla bilen så nära original som möjligt, men med några små diskreta toucher som göra att den kommer sticka ut från mängden.
Jo, biten runt spaken är en sjua, biten runt höger luftutsläpp och till dörrsidorna en nia, bakre askkopp en tia, locket till mittfacket en femma eller sexa beroende på vilken version man ska ha tag i.
1= lätt, 10 = riktigt jobbigt
Precis Och jag har alla Jag har: 2x Paneler 2x Runt växelspak 2x Mittfack 2x 4st på dörrarna 1x Höger luftutsläpp 1x Askkopp bak
Okej du överbevisade mig med den bilden, snyggt om allt är trä som där. Men de går inte att våtslipa och polera?
Det går säkert, men jag vet inte hur mycket bättre det kommer bli, är ju träet som har blivit blek Och sen så har klarlacken spruckit på e del ställen Dock så är dom dom egentligen ska på mycket mycket finare!
Vispen_ skrev: Läckert läckert! Kämpa på. Blir nog kanonfint som allt annat, har själv börjat ge mig på motorn lite! snart kommer det godis, effekt effekt effekt...
Visst blir det Härligt med lite mer godis till motorn! Större turbo då antar jag Kämpa på du med!
Då va alla dörrsidor klara! Nu väntar bara montering. Får se om jag monterar dom direkt på Aeron eller om jag monterar dom på min Classic och tar dörrsidorna från den direkt (sitter Aero dörrsidor i den så det spelar ingen roll ).
Om du ska byta trä på dessa får du borra nya hål igen för skruvarna sitter inte på exakt samma ställe på alla trälister utan det skiljer lite...
Så är det likadana beigea skinndörrsidor i din Classic så är det mindre jobb att bara skruva loss dom och skifta
De trälisterna som jag precis monterade satt från start på Classicens Aerodörsidor, så hålen ska matcha fint Men det är tänkt att jag bara ska skifta dörrsidorna kanske får skifta en list då en dörrsida är lite sliten men vi får se!
TBOC_Razor skrev: Om du ska byta trä på dessa får du borra nya hål igen för skruvarna sitter inte på exakt samma ställe på alla trälister utan det skiljer lite...
Så är det likadana beigea skinndörrsidor i din Classic så är det mindre jobb att bara skruva loss dom och skifta
De trälisterna som jag precis monterade satt från start på Classicens Aerodörsidor, så hålen ska matcha fint Men det är tänkt att jag bara ska skifta dörrsidorna kanske får skifta en list då en dörrsida är lite sliten men vi får se!
Jaja, du får iaf borra nya i Aerons dörrsidor om du ska skifta då
Men ja, det är ju lättare att bara skifta hela dörrsidorna...
Borrade precis i dom Vill fortsätta att ha skinn i Classicen Så nu har jag 2 uppsättningar med skindörrsidor med trä på Men du har rätt, mycket lättare att skifta hela dörrsidan
Jaja, du får iaf borra nya i Aerons dörrsidor om du ska skifta då
Men ja, det är ju lättare att bara skifta hela dörrsidorna...
Borrade precis i dom Vill fortsätta att ha skinn i Classicen Så nu har jag 2 uppsättningar med skindörrsidor med trä på Men du har rätt, mycket lättare att skifta hela dörrsidan
Om du vill fortsätta ha skinn i din Classic så är det väl bara att sätta i Aero-dörrsidorna för dom har ju skinn ??
Haha nu tappade du bort mig helt
Haha Precis som du säger, det är det jag tänker göra ett annat alternativ var ju att bara plocka loss träbitarna och skifta dom istället för dörrsidorna Men det bli bra vilket som!
Som ni vet så har jag liggandes ett Aero emblem från en OG9-5/NG9-3. Jag såg en som har monterat ett sådant på sin 9000. berg93 här på garaget har gjort det och det blev rätt snyggt tycker jag.
Det jag funderar på är då om jag ska köra så på min? Fast då har jag tänkt att även ha SAAB på vänster sidan. Vad tycker ni? Annars så har jag alla original emblemen liggandes
Turbo-X skrev: Det jag funderar på är då om jag ska köra så på min? Fast då har jag tänkt att även ha SAAB på vänster sidan. Vad tycker ni? Annars så har jag alla original emblemen liggandes
Knepigt och välja, den gamla satsen ser ju mer original ut. Fast tycker nog med du ska köra på den nyare ändå. Lite roligare när det verkligen utmärker att det är en Aero:)
Jo original look är ju inte fel, men det lite nyare samt modernare kan se rätt fint ut oxå...
TBOC_Razor skrev: Jag menar ett förbannat sällsynt märke från NG9-3 som helt enkelt bokstaverar "Sport" med samma stil på tecknen som 9-3/9-5...
Jag köpte ett från en saabhandlare i GB men har dessvärre lyckats slarva bort det i någon av flyttarna dom senaste tre åren....
Juste, nu vet jag vilken du menar Var en grej som dom hade endast i GB
Var det verkligen så att bara GB hade det ??
För han jag köpte det av sa att det var något som Saab UK tog fram för att sätta på vissa bilar som hade ett speciellt utrustningspaket och att det bara fanns något enstaka år.
Fast jag trodde att han drev med mig
Precis, Saab Great Britain hade det på deras Vector Sport har jag för mig
Juste, nu vet jag vilken du menar Var en grej som dom hade endast i GB
Var det verkligen så att bara GB hade det ??
För han jag köpte det av sa att det var något som Saab UK tog fram för att sätta på vissa bilar som hade ett speciellt utrustningspaket och att det bara fanns något enstaka år.
Fast jag trodde att han drev med mig
Precis, Saab Great Britain hade det på deras Vector Sport har jag för mig
Eller vilket stället syftade du på med GB? Jag syftade på Great Britain
TBOC_Razor skrev: Jo inte menade jag glassfabriken iaf...
Jag tänkte att jag säger GB för jag har hört att vissa britter blir sura om man säger england "för det är ju faktiskt wales, skottland osv också...". Typ, eller nå
Haha.
Haha gött, då tänker vi på samma GB iaf Haha, själv är man britt men för mig så kvittar det efter en massa googlande så har jag jag kunnat hitta en halvtaskig bild på det emblemet som du menar