Synpunkter sökes! Ska jag mattsvart foliera min Bmw Z4 ESS??

Dragonbreath
30 november 2011 · 326 Inlägg

kannebanne skrev:

Dragonbreath skrev:

kannebanne skrev:
Prövar igen..
Tycker du ska pröva med huven först, blir de inte bra så skit i de! Kanske i någon annan färg med!!

Sorry!  Missade ditt inlägg ursäkta.. = )

Ja det är ju med en tanke!  Kanske ska sysselsätta mig med det i vinter = )  Iaf nån del.. kanske dörren så man ser skillnaden = )

De e lugnt, ja gör de, kan bli snyggt men också katastrof, sen kan de va sjyggt mett mattsvart huv, tak och baklucka i ett big_smile

taket blir rätt svårt att foliera du wink

"Sweet Insane Road Maniac"
kannebanne
30 november 2011 · 2 046 Inlägg

Dragonbreath skrev:

kannebanne skrev:

Dragonbreath skrev:

Sorry!  Missade ditt inlägg ursäkta.. = )

Ja det är ju med en tanke!  Kanske ska sysselsätta mig med det i vinter = )  Iaf nån del.. kanske dörren så man ser skillnaden = )

De e lugnt, ja gör de, kan bli snyggt men också katastrof, sen kan de va sjyggt mett mattsvart huv, tak och baklucka i ett big_smile

taket blir rätt svårt att foliera du wink

You get my point.. wink

Mattias_Vejdeland: Vet du överhuvudtaget vad dyslexi är????
Stoner_fuzz: Efter en kväll på garaget vet alla vad dyslexi är.
TT-Avant
1 december 2011 · 6 851 Inlägg

Ska du göra en kopia av denna då?
http://www.garaget.org/?car=123266

https://www1.garaget.org/archive/78/77953/123266/123266-2496305.jpg

Och som svar på din fråga, nej. Gör den i någon annan färg..typ,vit,orange,lime grön eller liknande wink

Senast redigerat av TT-Avant (1 december 2011)

Saab 9-5 kombi 2.0t "Black Core" (1999)
torre
1 december 2011 · 38 Inlägg

då får det bli lite bankörning till våren/sommaren ocksåsmile

Volkswagen Caddy TDi "Jobbe Bilen" (2006)
Ford Focus RS "White Knight" (2010)
Mommo1990
1 december 2011 · 257 Inlägg

Tycker faktist att du borde göra det, har du en fin lack nu kommer du ha det kvar när du ta bort foileringen osså och du får det nästan gratis, helt värt det. Sportbilar passar i matt, dessutom kommer den vara "mer" blickfångare.
Dessutom så har du rätt färg på fälgarna för mattsvart, just my point

Toyota Celica T sport "DESOLATE" (2001)
BMW 325 coupe e92 "Falsk säkerhet" (2007)
marbling
1 december 2011 · 781 Inlägg

Tycker du ska köra på vad du känner själv.vad som är inne o ute är ointressant.Det är din bil o vad du gillar ska styra.smile
Sen kan man visst inspireras av andra...Jag hade testat mattvit-fräscht.

Volvo XC90 V8 "Executive Edition" (2005)
Volvo 780 "Lussuoso" (1987)
Volvo 1800ES "1800ES" (1973)
Dragonbreath
1 december 2011 · 326 Inlägg

Man tackar för alla synpunkter!  Jag vill ju inte härma den andra Z4.. Det känns ju lite lamt..

Men det verkar vara populärt med matt finish numera?  Och mina fälgar är ju redan mattsvarta = )

Sen angående bankörning kommer jag nog inte göra.. Inte riktigt min grej.. Njuter hellre av körning på slingriga vägar och en mjukglass nånstans i mysiga båstad/torekov

Jag får fundera vilka färger än mattsvart som kan fungera = )

"Sweet Insane Road Maniac"
Mangisen
1 december 2011 · 1 034 Inlägg

Go for it! Dock e jag ju en putsbög så vill ju de ska blänka i lacken, men prova och foliera huven maestro big_smile

Dragonbreath
1 december 2011 · 326 Inlägg

Mangisen skrev:
Go for it! Dock e jag ju en putsbög så vill ju de ska blänka i lacken, men prova och foliera huven maestro big_smile

Mhm jag har ju lite möjligheter wink

"Sweet Insane Road Maniac"
Thorssa
1 december 2011 ·

Den senaste trenden verkar vara matta färger men inte svart, t.ex. grönt har jag sett att många kör med. Riktigt läckert kan det bli!

TT-Avant
1 december 2011 · 6 851 Inlägg

Dragonbreath skrev:
Man tackar för alla synpunkter!  Jag vill ju inte härma den andra Z4.. Det känns ju lite lamt..

Men det verkar vara populärt med matt finish numera?  Och mina fälgar är ju redan mattsvarta = )

Sen angående bankörning kommer jag nog inte göra.. Inte riktigt min grej.. Njuter hellre av körning på slingriga vägar och en mjukglass nånstans i mysiga båstad/torekov

Jag får fundera vilka färger än mattsvart som kan fungera = )

Fast det gör du ju inte helt iaf. då det är en äkta Z4 M med kompressor wink fast utseendet blir kanske liknande förståss..hehe

Saab 9-5 kombi 2.0t "Black Core" (1999)
Dragonbreath
1 december 2011 · 326 Inlägg

Haha.. ja den har lite mer effekt wink   ca 105hk till tongue

"Sweet Insane Road Maniac"
kannebanne
1 december 2011 · 2 046 Inlägg

Står en orange matt foilerad rs4 där jag bor, offantligt snygg med svarta lampor big_smile

Mattias_Vejdeland: Vet du överhuvudtaget vad dyslexi är????
Stoner_fuzz: Efter en kväll på garaget vet alla vad dyslexi är.
marbling
1 december 2011 · 781 Inlägg

Dessa 2 som stod på Scandinavian Custom Show i Köpenhamn för en månad sen,var snyggt folierade.cool:

http://i77.photobucket.com/albums/j61/marbling/P1060802-1.jpg

Volvo 1800ES "1800ES" (1973)
Opel GT "Sportcoupen" (1970)
Volvo 780 "Lussuoso" (1987)
Dragonbreath
1 december 2011 · 326 Inlägg

den gröna var fan annorlunda!

"Sweet Insane Road Maniac"
Stofer
1 december 2011 · 738 Inlägg

Go for it! De är ju ett superbra lackskydd om inte annat wink

Timmu
1 december 2011 · 124 Inlägg

Jag tycker du ska pröva. Hur lång tid tar det ungefär för dig att göra en bil? Vad skulle det kosta för en garaget.org-kompispris att göra låt säga en e36 cab wink

Dragonbreath
1 december 2011 · 326 Inlägg

Timmu skrev:
Jag tycker du ska pröva. Hur lång tid tar det ungefär för dig att göra en bil? Vad skulle det kosta för en garaget.org-kompispris att göra låt säga en e36 cab wink

runt 8k... kan tyvärr inte gynna andra hmm

"Sweet Insane Road Maniac"
marbling
1 december 2011 · 781 Inlägg

BMWn är Silver orig och Audin är Blå.Runt 8k är helt ok tycker jag om det är bra gjort.:)Du får ju både färgbyte+lackskydd för pengarna.
Och inte minst känslan an en annan bil!..

Timmu
1 december 2011 · 124 Inlägg

vad går priset efter? kombination av storlek och tidsåtgång? Tex borde inte en cab vara enklare? smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang