4081
Sök

Varför är det så här i skolan egentligen?

Gorgilus addictus
4 776 Inlägg
31 augusti 2006
Trådstartare
http://www.aftonbladet.se/vss/foraldrar … 02,00.html

Läste denna artiklen på Aftonbladet. Och jag kan inte sluta tänka på hur de kan gå så här långt. varför gör inte skolan något? Och varför i ********* mobbas man? Vad är de för sjukt folk som gör det?!?!

Kanske lite onödigt forum...men ville bara skriva av mig lite sad

Allt för den där jävla hatten!

2 652 Inlägg
31 augusti 2006
tror inte skolan\lärare mm får reda på mobbing så lätt .

Fattar inte heller att folk orkar med sånt. antagligen tasikgt läge hemma eller något i den stilen .

tyrvker de är fler o fler som tar självmord pga av detta .

kan fan inte vara lätt o bli mobbad dag in o dag ut i åratal . usssh

har en gammal klass kompis som blivit helt "störd" av just detta. hel sjukt .

Gorgilus addictus
4 776 Inlägg
31 augusti 2006
Trådstartare
precision skrev:
tror inte skolan\lärare mm får reda på mobbing så lätt .

Fattar inte heller att folk orkar med sånt. antagligen tasikgt läge hemma eller något i den stilen .

tyrvker de är fler o fler som tar självmord pga av detta .

kan fan inte vara lätt o bli mobbad dag in o dag ut i åratal . usssh

har en gammal klass kompis som blivit helt "störd" av just detta. hel sjukt .

Vissa ggr får ju skolan/läraren reda på det...men då bara pratar dom med eleven som mobbas.....och de hjälper inte.....

SSS -12
3 217 Inlägg
31 augusti 2006
THEBADGUY skrev:
http://www.aftonbladet.se/vss/foraldrar/story/0,2789,880202,00.html

Läste denna artiklen på Aftonbladet. Och jag kan inte sluta tänka på hur de kan gå så här långt. varför gör inte skolan något? Och varför i ********* mobbas man? Vad är de för sjukt folk som gör det?!?!

Man kan inte säga mer än att det är förjävligt!

Hela grejen ligger i att det sällan har med den mobbade att göra, det handlar mest om ett samhälle som vägrar ta in en stackars flicka som osäker inför världen står där utan vänner, endast ett antal jämnåriga (som ska stötta) som knuffas, river sönder kläderna och även misshandlar personen i fråga!

Det är så oerhört synd att det ska behöva hända. Frågan är om man inte ska försöka bringa lite heder åt flickans föräldrar som trots allt försökte men inte klarade av att påverka beslutet... Frågan är bara vad man skulle kunna göra... sad Vila i frid Felicia! Det är du väl värd...!

Och till de människor som inte kan hålla flabben i styr, tänk på! Det kan vara ett syskon som drabbas...

Jag snortar inte kola, jag röker inte på... Är man redan dum i huvet, är det fel väg att gå! - Sabotage, Epilog, Här och nu

Gorgilus addictus
4 776 Inlägg
31 augusti 2006
Trådstartare
Fuckface skrev:
THEBADGUY skrev:

Hela grejen ligger i att det sällan har med den mobbade att göra, det handlar mest om ett samhälle som vägrar ta in en stackars flicka som osäker inför världen står där utan vänner, endast ett antal jämnåriga (som ska stötta) som knuffas, river sönder kläderna och även misshandlar personen i fråga!

Det är så oerhört synd att det ska behöva hända. Frågan är om man inte ska försöka bringa lite heder åt flickans föräldrar som trots allt försökte men inte klarade av att påverka beslutet... Frågan är bara vad man skulle kunna göra... sad Vila i frid Felicia! Det är du väl värd...!

Och till de människor som inte kan hålla flabben i styr, tänk på! Det kan vara ett syskon som drabbas...

Jag blev grymt ledsen när jag läste artiklen... sad har sj blivit mobbad i 7, 8 och i 9:an sa jag i från. Skolan hade inte gjort något...jag hade pratat med dom och sånt...men inte fan gjorde dom något..till slut så fick man ta problemet i egna händer. Är fan inte klokt att man ska behöva göra de. Är ju knappt så att man vågar låta sina små syskon att gå i skolan för att man är rädd för att sånt här ska hända. sad
Senast redigerat av THEBADGUY (31 augusti 2006)

2 652 Inlägg
31 augusti 2006
sen så är det mkt att lärararna tar för lätt på de .

typ säger till en gång o sen tror att allt är frid o fröjd .
på min grundskola \gymnasium sket alla fullständingt i om någon mobbades .

nu på sistonde har dom börjat med kamera övervakning av korridorer mm .
känns lite som big brother när man går runt där smile

2 652 Inlägg
31 augusti 2006
THEBADGUY skrev:
Fuckface skrev:
THEBADGUY skrev:

Jag blev grymt ledsen när jag läste artiklen... sad har sj blivit mobbad i 7, 8 och i 9:an sa jag i från. Skolan hade inte gjort något...jag hade pratat med dom och sånt...men inte fan gjorde dom något..till slut så fick man ta problemet i egna händer. Är fan inte klokt att man ska behöva göra de. Är ju knappt så att man vågar låta sina små syskon att gå i skolan för att man är rädd för att sånt här ska hända. sad

tragiskt är det .

2 652 Inlägg
31 augusti 2006
jag tror att man får slå tillbaka innan det går för långt .
jag flyttade ofta runt när jag gick 5an till 9an o varje skola kändes det som om dom testa en . o slåg man tillbaka så lägger dom oftA av -. lite sjukt men just nu är min närmaste jobbarpolare han som sate mej på prov på sista sokolan o vi bråka inte lika . sluta med att både fick åka in på sjukan . men som sagt sitter o käkar frukost med honom på jobbet . 

lite kul o snacka om vad som hände då smile

sen så går det inte lika bra för alla

Gorgilus addictus
4 776 Inlägg
31 augusti 2006
Trådstartare
precision skrev:
jag tror att man får slå tillbaka innan det går för långt .
jag flyttade ofta runt när jag gick 5an till 9an o varje skola kändes det som om dom testa en . o slåg man tillbaka så lägger dom oftA av -. lite sjukt men just nu är min närmaste jobbarpolare han som sate mej på prov på sista sokolan o vi bråka inte lika . sluta med att både fick åka in på sjukan . men som sagt sitter o käkar frukost med honom på jobbet . 

lite kul o snacka om vad som hände då smile

sen så går det inte lika bra för alla

Nej de gör ju inte det...tyvärr inte sad

SSS -12
3 217 Inlägg
31 augusti 2006
Ibland hjälper inte en smäll tillbaka! Att flytta runt är inte heller en bra lösning... Att flytta bort "mobbarna" är nog den lösning som är smartast, men som sagt! De finns alltid kvar

Jag snortar inte kola, jag röker inte på... Är man redan dum i huvet, är det fel väg att gå! - Sabotage, Epilog, Här och nu

Gorgilus addictus
4 776 Inlägg
31 augusti 2006
Trådstartare
Fuckface skrev:
Ibland hjälper inte en smäll tillbaka! Att flytta runt är inte heller en bra lösning... Att flytta bort "mobbarna" är nog den lösning som är smartast, men som sagt! De finns alltid kvar

Ja de är nog de bästa att flytta mobbarna....på den skolan jag går på nu blir dom som mobbar avstängda från skolan. Får inte ens närma sig den. Och de tycker jag är ett bra sätt.

SSS -12
3 217 Inlägg
31 augusti 2006
THEBADGUY skrev:
Fuckface skrev:

Ja de är nog de bästa att flytta mobbarna....på den skolan jag går på nu blir dom som mobbar avstängda från skolan. Får inte ens närma sig den. Och de tycker jag är ett bra sätt.

Vi har ingen form av mobbing, jag är ganska säker att min skola är den optimala skolan! TRO MIG... Där går allt och alla stilar på den skolan, alla är speciella... Ingen är normal! Det ställer alltid till problem när man står ut från mängden!

Se på Felicia, på bilden hade hon ändå en viss mörk stil... Förmodligen var hon den enda på skolan om den stilen... Därpå blir man hackad på! Synd och skam...

Svindåre
1 433 Inlägg
31 augusti 2006
äää men dra åt helvete... fyffan va lessen jag vart när jag läste artikeln! själv vart jag mobbad/utstött i 7,8,9 an... bara det var ju lite "lätt"mobbing, men jag tyckte de var förjävligt för bara det!

Felicia!! du kämpade länge och väl... men det höll inte ända till slutet...

...Vila i frid Felicia...

sad sad sad sad sad sad sad

They called us a Dead Generation, they told us that we wouldn't survive
They left us alone in the maelstrom, as you can see we're all clearly alive!

Feminism; Idelogin bottnar i att alla män är svin, och att kvinnor är lika bra som männen
Stairway to heaven or highway to hell? i´ll think i choose the highway!

2 652 Inlägg
31 augusti 2006
frågan är vad som händer med dom som mobbande henne nu ,
?

199 Inlägg
31 augusti 2006
I dagens lärarutbildning ingår inte mycket om hur en lärare ska hantera en mobbnings/konfliktsituation, i bästa fall kan man komma in på en kurs om mobbnings- och konflikthantering på ynka tio poäng.. så är det i alla fall i kristianstad.

8 156 Inlägg
31 augusti 2006
precision skrev:
?

Inte ett skit.

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

Gorgilus addictus
4 776 Inlägg
31 augusti 2006
Trådstartare
Phaetoon skrev:
precision skrev:
?

Inte ett skit.

Ja tyvärr så är det nog så.... sad

1 854 Inlägg
31 augusti 2006
Fan va lack man blir, vad är det för nöje med att mobba?

Sorgligt att det kan gå så pass långt... RIP

337 Inlägg
31 augusti 2006
THEBADGUY skrev:
Phaetoon skrev:
precision skrev:
?

Inte ett skit.

Jag tror dem får sig en funderare. Jag tror det sätter sig fast i dem i hela deras liv!

LÄNGE LEVE POLISMAKTEN

8 156 Inlägg
31 augusti 2006
Reggin skrev:
THEBADGUY skrev:
Phaetoon skrev:

Inte ett skit.

Jag tror dem får sig en funderare. Jag tror det sätter sig fast i dem i hela deras liv!

Dom flesta som mobbar förtränger sådana saker. En del av dom saknar empati.
Kan tänka mig att vissa av dom mest hårdföra mobbarna sitter och skrattar åt henne och säger att hon var en loser som tog sitt liv. På många skolor är tillvaron tyvärr väldigt kall och tuff.

(Känner ett par som tagit sitt liv. Eller kände...)
Den värsta typen av mobbning är utfrysning. Den syns inte.

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

Sök