Basarna funkar inte alls som de ska

malaguti_fabbe Exporterad Colombian
12 december 2011 · 812 Inlägg

Hört den riktiga så jä'la många gånger så den poppa upp direkt smile

crossboynr1
12 december 2011 · 98 Inlägg

Om inte du får ordning på de så får du ju säga till så kollar vi på i helgen! big_smile

"Oversteer is when you're having fun, and your friends in the car think they're going to die. Understeer is when you're friends in the car are having fun, and you think you're going to die."
big-jepp
12 december 2011 · 3 187 Inlägg

signalen jorden i stereon, testas lätt genom att ta en kabel och jorda den sen sätter du den på lognivå kabelns yttersta hölje, försvinner det då så har du brännt signal jorden i stereon.


detta uppkommer oftast genom att du
1. har dålig jord.
2. dragit ur jordningen ur steget innan lågnivå kablarna.

Honda civic "civicen" (1993)
big-jepp
12 december 2011 · 3 187 Inlägg

volvo_245_racing skrev:
är det för dålig jord så ska det inte ens slå igång, möjligt att du haft bra jord men efter att packat in massa gekås påsar så kan den ha släppt och inte ligger helt emot, ska ju ladda över 13volt vid bilen påslagen och på en colt vet jag att det ska ladda mycket mer, brorsan koppla in ljud i en colt och det ladda en bra bit över 14volt big_smile

har du 13V med bilen på så är något FEL (vid vanlig lyssnings volym) har du stereon på vid normal volym så ska det inte ligga under 14V.

Honda civic "civicen" (1993)
big-jepp
12 december 2011 · 3 187 Inlägg

malaguti_fabbe skrev:
Har haft det problemet två gånger nu. Båda löstes med att byta lågnivå-utgång. Dem är tydligen hyperkänsliga sad

nu fattar jag ingenting...
vadå byta lågnivå utgång?

Honda civic "civicen" (1993)
Snoogiloo
13 december 2011 · 685 Inlägg

big-jepp skrev:

malaguti_fabbe skrev:
Har haft det problemet två gånger nu. Båda löstes med att byta lågnivå-utgång. Dem är tydligen hyperkänsliga sad

nu fattar jag ingenting...
vadå byta lågnivå utgång?

Den killen e nog ingen man ska bry sig om så mycket då han inte verkar veta ett dugg om vad han snackar om tongue Han sa ju tex innan att man skulle byta ut signaljorden på stereon och på steget (gissar på att han trodde att TT-avant menade säkringarna ^^)


Ontopic: gör som Big-jepp sa och kolla om signaljorden är bränd genom att koppla en jordkabel mellan lågnivåkabeln och vilken jordad punkt som helst. Funkar det då så är det Ny stereo som gäller ELLER öppna upp stereon och fixa signaljorden.

Senast redigerat av Snoogiloo (13 december 2011)

volvo_245_racing
13 december 2011 · 667 Inlägg

big-jepp skrev:

volvo_245_racing skrev:
är det för dålig jord så ska det inte ens slå igång, möjligt att du haft bra jord men efter att packat in massa gekås påsar så kan den ha släppt och inte ligger helt emot, ska ju ladda över 13volt vid bilen påslagen och på en colt vet jag att det ska ladda mycket mer, brorsan koppla in ljud i en colt och det ladda en bra bit över 14volt big_smile

har du 13V med bilen på så är något FEL (vid vanlig lyssnings volym) har du stereon på vid normal volym så ska det inte ligga under 14V.

Spelar aldrig normalvolym och spelar låtar med mycket bas i smile så pendlar mellan 12,9 - 14,2 beroende på låt val big_smile

Mazda 6 "3000Milaren" (2006)
big-jepp
13 december 2011 · 3 187 Inlägg

volvo_245_racing skrev:

big-jepp skrev:

volvo_245_racing skrev:
är det för dålig jord så ska det inte ens slå igång, möjligt att du haft bra jord men efter att packat in massa gekås påsar så kan den ha släppt och inte ligger helt emot, ska ju ladda över 13volt vid bilen påslagen och på en colt vet jag att det ska ladda mycket mer, brorsan koppla in ljud i en colt och det ladda en bra bit över 14volt big_smile

har du 13V med bilen på så är något FEL (vid vanlig lyssnings volym) har du stereon på vid normal volym så ska det inte ligga under 14V.

Spelar aldrig normalvolym och spelar låtar med mycket bas i smile så pendlar mellan 12,9 - 14,2 beroende på låt val big_smile

om man ska mäta spänningen på sitt batteri (eller som du skriver) mäta för att kolla om jorden är dålig så ska han inte mäta med en massa ljud på? så varför ange märvärden som är okej när du lyssnar på HÖG musik?
sen låter det även som att just en mitsubishi colt laddar extremt mycket för den har över 14V med bilen påslagen, men det ska en bil göra, annars är något fel.

Honda civic "civicen" (1993)
big-jepp
13 december 2011 · 3 187 Inlägg

Snoogiloo skrev:

big-jepp skrev:

malaguti_fabbe skrev:
Har haft det problemet två gånger nu. Båda löstes med att byta lågnivå-utgång. Dem är tydligen hyperkänsliga sad

nu fattar jag ingenting...
vadå byta lågnivå utgång?

Den killen e nog ingen man ska bry sig om så mycket då han inte verkar veta ett dugg om vad han snackar om tongue Han sa ju tex innan att man skulle byta ut signaljorden på stereon och på steget (gissar på att han trodde att TT-avant menade säkringarna ^^)


Ontopic: gör som Big-jepp sa och kolla om signaljorden är bränd genom att koppla en jordkabel mellan lågnivåkabeln och vilken jordad punkt som helst. Funkar det då så är det Ny stereo som gäller ELLER öppna upp stereon och fixa signaljorden.

haha ja jag märkte det lol
tänkte iaf att han kunde svara så vi får se vad han menar tongue

dock så måste man inte byta stereon, går ju löda fast kabeln, (inte den bästa lösningen men det funkar och det är det som räknas)

Honda civic "civicen" (1993)
malaguti_fabbe Exporterad Colombian
13 december 2011 · 812 Inlägg

Snoogiloo skrev:
Den killen e nog ingen man ska bry sig om så mycket då han inte verkar veta ett dugg om vad han snackar om tongue Han sa ju tex innan att man skulle byta ut signaljorden på stereon och på steget (gissar på att han trodde att TT-avant menade säkringarna ^^)

Har ju fixat detta problemet med den lösningen. Jag har tre utgångar på stereon (front/rear/sub). Sätter jag sladden i sub OCH sätter SUB OUT på ON, hörs ingenting. Sätter jag den däremot i REAR (eller FRONT) spelar det som det ska. Tabbade säkert mig när jag bytte "port" för att testa, glömde jordkabeln till steget alltså.

Nu vet jag inte riktigt hur det ser ut i Albins bil dock...

Tack för den fina dissen, den värmde wink

TT-Avant
13 december 2011 · 6 851 Inlägg

big-jepp skrev:

Snoogiloo skrev:

big-jepp skrev:

nu fattar jag ingenting...
vadå byta lågnivå utgång?

Den killen e nog ingen man ska bry sig om så mycket då han inte verkar veta ett dugg om vad han snackar om :P Han sa ju tex innan att man skulle byta ut signaljorden på stereon och på steget (gissar på att han trodde att TT-avant menade säkringarna ^^)


Ontopic: gör som Big-jepp sa och kolla om signaljorden är bränd genom att koppla en jordkabel mellan lågnivåkabeln och vilken jordad punkt som helst. Funkar det då så är det Ny stereo som gäller ELLER öppna upp stereon och fixa signaljorden.

haha ja jag märkte det :lol:
tänkte iaf att han kunde svara så vi får se vad han menar :P

dock så måste man inte byta stereon, går ju löda fast kabeln, (inte den bästa lösningen men det funkar och det är det som räknas)

Är det mej ni menar så menar jag just signaljorden i CD spelaren som är gången och vet ni inte vad det är så får ni googla ;)

Saab 9-5 kombi 2.0t "Black Core" (1999)
big-jepp
13 december 2011 · 3 187 Inlägg

TT-Avant skrev:

big-jepp skrev:

Snoogiloo skrev:

Den killen e nog ingen man ska bry sig om så mycket då han inte verkar veta ett dugg om vad han snackar om tongue Han sa ju tex innan att man skulle byta ut signaljorden på stereon och på steget (gissar på att han trodde att TT-avant menade säkringarna ^^)


Ontopic: gör som Big-jepp sa och kolla om signaljorden är bränd genom att koppla en jordkabel mellan lågnivåkabeln och vilken jordad punkt som helst. Funkar det då så är det Ny stereo som gäller ELLER öppna upp stereon och fixa signaljorden.

haha ja jag märkte det lol
tänkte iaf att han kunde svara så vi får se vad han menar tongue

dock så måste man inte byta stereon, går ju löda fast kabeln, (inte den bästa lösningen men det funkar och det är det som räknas)

Är det mej ni menar så menar jag just signaljorden i CD spelaren som är gången och vet ni inte vad det är så får ni googla wink

nej vi menar inte dig.. (eller iaf inte jag) jag syftar på malaguti_fabbe.

Honda civic "civicen" (1993)
big-jepp
13 december 2011 · 3 187 Inlägg

malaguti_fabbe skrev:

Snoogiloo skrev:
Den killen e nog ingen man ska bry sig om så mycket då han inte verkar veta ett dugg om vad han snackar om tongue Han sa ju tex innan att man skulle byta ut signaljorden på stereon och på steget (gissar på att han trodde att TT-avant menade säkringarna ^^)

Har ju fixat detta problemet med den lösningen. Jag har tre utgångar på stereon (front/rear/sub). Sätter jag sladden i sub OCH sätter SUB OUT på ON, hörs ingenting. Sätter jag den däremot i REAR (eller FRONT) spelar det som det ska. Tabbade säkert mig när jag bytte "port" för att testa, glömde jordkabeln till steget alltså.

Nu vet jag inte riktigt hur det ser ut i Albins bil dock...

Tack för den fina dissen, den värmde wink

brinner signal jorden på stereon spelar det ingen roll vilken lågnivå utgång på stereon du använder.
varför din sub out inte fungerar beror troligtvis på fel inställt skulle jag gissa på.

Honda civic "civicen" (1993)
big-jepp
13 december 2011 · 3 187 Inlägg

malaguti_fabbe skrev:
Det vet jag oxå, sa bara att jag gjorde så smile

du skrev ju att din sub utgång var trasig för du troligtvis slarvade med jorden?

Honda civic "civicen" (1993)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang