Härligt jobb du lägger ner. Har suktat lite efter en S13 själv. Frågan är bara om man ska köpa sig en eller om det är svårt att hitta ett bra objekt som inte är allt för sönderkört? Skruva kan man men Svetsa är det värre med xD
Jagär rätt så oinsatt i bilarna. vet att jag kollade lite smått för något år sedan på en S13 men det blev aldrig något av det. nu när jag kollar blocket så verkar det rätt tomt. Jag har bara haft 740 och 940 mer eller mindre och kört med innan. sitter på en tråkig 850 som ska bort rätt så snart. Tänkte fixa mig en 940 ltt till vardags och sen kanske en s13 till att skruva lite på.
Vad är det man ska titta efter några saker som den bör vara utrustad med? farligt att köpa oskruvat/skruvat fordon? Några barnsjukdommar? tanken är väl att först lära känna bilen och sen efter det trimma lite om det känns lönt och ekonomin finns till.
Jagär rätt så oinsatt i bilarna. vet att jag kollade lite smått för något år sedan på en S13 men det blev aldrig något av det. nu när jag kollar blocket så verkar det rätt tomt. Jag har bara haft 740 och 940 mer eller mindre och kört med innan. sitter på en tråkig 850 som ska bort rätt så snart. Tänkte fixa mig en 940 ltt till vardags och sen kanske en s13 till att skruva lite på.
Vad är det man ska titta efter några saker som den bör vara utrustad med? farligt att köpa oskruvat/skruvat fordon? Några barnsjukdommar? tanken är väl att först lära känna bilen och sen efter det trimma lite om det känns lönt och ekonomin finns till.
Nissan 200sx s13 finns väldig få som e oskruvde, många fusk trimmar me höjda laddtryck turbos osv utan att ens titta över kylning,olja mm då leder detta oftast till motorhaveri finns massa trådar om allt detta vart man ska börja typ oljekylare större kylare intercooler mm, innan man börjar jaga hk. Både 740/940 är väldigt lättmekade även nissan 200sx s13,jag jagade efter min nissan länge på blocket innan ja hitta rätt. Brukar vara ganska mkt rost i dom tidigare modellerna men annars e de väl att höra så att inte motor har några missljud knack drivlina osv. Dåliga vev/ramlager är väldigt vanligt på dessa bilar på grund av lite olja(3,5l) dålig kylning på olja. Så försök hitta nåt som låter bra i motor och drivlina utan massa rost Lycka till