4337
Sök

Nissan 200sx s13 Drift

Drifting /Banbil

43 638 Visningar
Uppdaterades senast 2 april 2013
Tangentbordsriddare
1 825 Inlägg
133 Inlägg
28 februari 2012
Trådstartare
#62
yeah mkt bra grej smile

Hyvää

133 Inlägg
29 februari 2012
Trådstartare
#63
https://www1.garaget.org/gallery/images/172/171198/171198-94aa856a3830e23419f7900936a510c3.jpg
jävla polering

Hyvää

133 Inlägg
29 februari 2012
Trådstartare
#65
tack. jo ja e rätt nöjd fast går säkert få bättre:cool:

Hyvää

1 702 Inlägg
29 februari 2012
#66
Det med polering la jag ner direkt orka.... jag lacka istället.

Men det blir snyggt om man lägger ner tid på det.

Tack till C_Lazer, C Sutt, Robertfab, Peter_Eriksson och alla andra.
Tommy Out.

133 Inlägg
29 februari 2012
Trådstartare
#67
mm de va ingen höjdare men blev bra tillslut smile

Hyvää

133 Inlägg
1 mars 2012
Trådstartare
#68
https://www1.garaget.org/gallery/images/172/171198/171198-d20448af28599075b88215d5040ccd59.jpg
små plock


https://www1.garaget.org/gallery/images/172/171198/171198-534673b442e05031cec6d759a2763ffb.jpg



https://www1.garaget.org/gallery/images/172/171198/171198-14a93e21cb2c7b4259d3c785de768c69.jpg

Hyvää

1 702 Inlägg
2 mars 2012
#69
Helt rätt gå igenom motorn grundligt så vet du vad du har. Hur såg vevlagrena ut tex?

Ska du i med smidda saker eller bara en renovering..?

Tack till C_Lazer, C Sutt, Robertfab, Peter_Eriksson och alla andra.
Tommy Out.

133 Inlägg
2 mars 2012
Trådstartare
#70
jo helt sant ska iväg å riva veven och stakar nu så vi får se hur de ser ut. jo de blir smidda grejer i   smile

Hyvää

1 702 Inlägg
3 mars 2012
#71
Gött med smidd motor , då kommer du kanske smyga upp mot närmare 400 hk eller kanske mer.

Tack till C_Lazer, C Sutt, Robertfab, Peter_Eriksson och alla andra.
Tommy Out.

133 Inlägg
3 mars 2012
Trådstartare
#72
absolut siktar på runt 450hk iaf:lol:

Hyvää

133 Inlägg
3 mars 2012
Trådstartare
#73
Etnax skrev:
absolut siktar på runt 450hk iaf:lol:

https://www1.garaget.org/gallery/images/172/171198/171198-6cd3d8d6443fe5c4197571fe1636fbe4.jpg
Överfall


https://www1.garaget.org/gallery/images/172/171198/171198-f8c0b263c16c83417b01200b4febc6fe.jpg
tvättning


https://www1.garaget.org/gallery/images/172/171198/171198-8099fc96142af0d21885070f5a6d4d78.jpg



https://www1.garaget.org/gallery/images/172/171198/171198-cebe4d9598ef5a2268ad2701ffddf9e9.jpg

Hyvää

En 5a är Livet.
2 005 Inlägg
3 mars 2012
#74
Härligt jobb du lägger ner. Har suktat lite efter en S13 själv. Frågan är bara om man ska köpa sig en eller om det är svårt att hitta ett bra objekt som inte är allt för sönderkört? Skruva kan man men Svetsa är det värre med xD


133 Inlägg
3 mars 2012
Trådstartare
#75
Tackar kul att höra smile ja absolut tycker ja du gör rätt i bara leta annonser dyker upp lite här och där ibland bara hålla ögonen öppna  big_smile

Hyvää

En 5a är Livet.
2 005 Inlägg
4 mars 2012
#76
Jagär rätt så oinsatt i bilarna. vet att jag kollade lite smått för något år sedan på en S13 men det blev aldrig något av det. nu när jag kollar blocket så verkar det rätt tomt.
Jag har bara haft 740 och 940 mer eller mindre och kört med innan. sitter på en tråkig 850 som ska bort rätt så snart. Tänkte fixa mig en 940 ltt till vardags och sen kanske en s13 till att skruva lite på.

Vad är det man ska titta efter några saker som den bör vara utrustad med? farligt att köpa oskruvat/skruvat fordon?
Några barnsjukdommar? tanken är väl att först lära känna bilen och sen efter det trimma lite om det känns lönt och ekonomin finns till.


Förlåt om jag kapar tråden lite wink


222 Inlägg
4 mars 2012
#77
Extrazz skrev:
Jagär rätt så oinsatt i bilarna. vet att jag kollade lite smått för något år sedan på en S13 men det blev aldrig något av det. nu när jag kollar blocket så verkar det rätt tomt.
Jag har bara haft 740 och 940 mer eller mindre och kört med innan. sitter på en tråkig 850 som ska bort rätt så snart. Tänkte fixa mig en 940 ltt till vardags och sen kanske en s13 till att skruva lite på.

Vad är det man ska titta efter några saker som den bör vara utrustad med? farligt att köpa oskruvat/skruvat fordon?
Några barnsjukdommar? tanken är väl att först lära känna bilen och sen efter det trimma lite om det känns lönt och ekonomin finns till.


Förlåt om jag kapar tråden lite wink

http://www.nogs.se/index.php?option=com … ;Itemid=69

Läs den smile Svara aif på en av dina frågor tror jag big_smile

"Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you." -Jeremy Clarkson

133 Inlägg
4 mars 2012
Trådstartare
#78
Nissan 200sx s13 finns väldig få som e oskruvde, många fusk trimmar me höjda laddtryck turbos osv utan att ens titta över kylning,olja mm då leder detta oftast till motorhaveri finns massa trådar om allt detta vart man ska börja typ oljekylare större kylare intercooler mm, innan man börjar jaga hk. Både 740/940 är väldigt lättmekade även nissan 200sx s13,jag jagade efter min nissan länge på blocket innan ja hitta rätt. Brukar vara ganska mkt rost i dom tidigare modellerna  men annars e de väl att höra så att inte motor har några missljud knack  drivlina osv. Dåliga vev/ramlager är väldigt vanligt på dessa bilar på grund av lite olja(3,5l) dålig kylning på olja.
Så försök hitta nåt som låter bra i motor och drivlina  utan massa rost smile Lycka till
Senast redigerat av Etnax (4 mars 2012)

Hyvää

133 Inlägg
15 mars 2012
Trådstartare
#79
https://www1.garaget.org/gallery/images/172/171198/171198-5ba0c65f33d521fc30efe89cc6b2b440.jpg



https://www1.garaget.org/gallery/images/172/171198/171198-8e8daf387ee531f426dcce6720a92cd0.jpg



https://www1.garaget.org/gallery/images/172/171198/171198-88c578088a4bd81263972cf29ca4601a.jpg



https://www1.garaget.org/gallery/images/172/171198/171198-b2b3059adee36c49db0b9b8ee34d7893.jpg

Hyvää


Sök