matthew_
Wacko Racing
12 juni 2012
· 260 Inlägg
Tjena!
Tog lite tid med uppdatering pga att det behövdes lite meck för att få på motorfästena utan att dom satt snett..
Till slut kom dom på plats, vilken lättnad det var :p efter ca 2 dagars meck bara med fästena alltså..
Sen kom nästa problem, fick inte på grenröret pga att turbon va något större än original, så jag fick ta bort huvudbromscylindern för att få på röret.
Märkte sen att det behövdes nya slangar från luftmassemätaren till turbon, så idag var jag inne på biltema och realcar inne i stan och köpte lite slangar. '
Nu är iallafall bilen startad och imorgon väntar en besiktning som bilen kanske inte är helt redo för, men bättre det än att den står och dammar i garaget med körförbud :p
Slangar från biltema och realcar
Slangen från lmm till turbo klart
Slangarna monterade och klara
Startade bilen snabbt för att kolla om allt funkade som det skulle.. till en början ville bilen inte gå på tomgång, men jag skruvade upp tomgången lite så gick den hur bra som helst.. När jag skulle fylla på vatten såg jag att det läckte någonstans.. Nu sitter min gamla fula kylare på plats, den håller iallafall tätt
Öppen vevhusventilation, lmm inkopplad, servoremmen på, den gamla pysventilen borttagen, varmstartssolenoiden borttagen
Nya dekaler i rutan fattas några dekaler
De va allt för idag, uppdaterar imorgon om hur det gick på besiktningen
/Mattias
[img]