Många som åkte dit påväg till bilsport kinnekulle idag?

precision
3 september 2006 · 2 652 Inlägg

Ena skrev:
Jag hade nästan önskat att han skulle stoppa mig.
Fick ju anmärkning på att jag hade for korta fjädrar och besiktningsgubben sa att det är helt ok att sänka bilen bara fjädrarna inte är lösa. Har ju papper på det och är endast 2 veckor gammalt.

Att ingen gör en motanmälan eller att en massa går ihop och anmäler honom pg.a trakasserier?
Eller kanske råstyla hans bil under en natt.. *ler*

/Ena

för honom spelar det absolut ingen roll vad besgubben sa eller säjer . om inte fjädrarna är orginal så är de obes \omreg.

även om du har störe fälgar än vad det står i dit regbevis kan ge dej omreg \ombes  .

helt sjukt .

det finns folk som gjort det men det har inte lett någon vart "oftast"

MilleN
3 september 2006 · 9 108 Inlägg

ScottaN skrev:
Nopp det va en kille med svart 9-5 combi med realcar paket.

Ett tips är ju att åka till nån besiktning runt Skara där han kanske sätter dit mest folk? Har hört om folk som bara sagt att "Morell stannade mig" och då har besiktningsgubben bara suckat och godkänt bilen utan att ens ta in den i hallen..

Värt ett försök... Byt till mindre fälgar bara (man får besikta med vinterdäck även om det är sommar)

precision
3 september 2006 · 2 652 Inlägg

MilleN skrev:

ScottaN skrev:
Nopp det va en kille med svart 9-5 combi med realcar paket.

Ett tips är ju att åka till nån besiktning runt Skara där han kanske sätter dit mest folk? Har hört om folk som bara sagt att "Morell stannade mig" och då har besiktningsgubben bara suckat och godkänt bilen utan att ens ta in den i hallen..

Värt ett försök... Byt till mindre fälgar bara (man får besikta med vinterdäck även om det är sommar)

Morell verkar vara i olika städer typ 1-2 veckor i varje stad o "rensar" upp lite .

bes gubbarna i falköping tycker också han är helt otrolig .

precision
3 september 2006 · 2 652 Inlägg

http://www.motormannen.se/mm/site/medle … teter.html
här finns hans mail om man har frågor .
han är med i motormännen mm

Goffen Administratör
3 september 2006 · 2 974 Inlägg

lanred skrev:
sök upp hans namn och leta upp hans bil och paja skiten, vilken jävla idiot som har något emot ungdomar eller stylade bilar, bara för han har lite makt behöver han fan inte missbruka den..

Och när du pajjat hans bil så blir han helt plötsligt vänligt inställd mot ungdomar och deras bilar? Att uppmana till brott är inte tillåtet så.............

En kopp av den svarta såsen...
Audi A4 TDI quattro "Smurfen" (2021)
Volkswagen Polo R-Line "Edition 40" (2017)
ScottaN Medlem 5280
3 september 2006 · 552 Inlägg

Ska se om jag fått omprövning. Sänkningssatsen som sitter på är TYP godkänd och då är grejerna testade och godkända för TYP;ade bilar. Sen att däcken tog i kan jag ju bara säga att det är gammalt och att dom inte alls tar i längre.
Farsan som är polis ska ta o kolla lite mer på detta om han kan sätta omregistrering på sånt. Ska bli roligt om herr morell har fel.

TRYIT Teddan
3 september 2006 · 2 495 Inlägg

på besiktningen skakar dom bara på huvudet åt hans påhitt..

det jag skulle berätta om min och "morells" lilla möte började påskafton 2005.
jag hadde en bmw 525 med m-paket (orginal) och 18" vinterhjul som jag precis hadde monterat hadde tom klisterlapparna på däcket kvar.  sen hadde jag en gubbe i bakrutan som pissa på polis.

han försökte sätta mig på att mina xenon-ljus var för blå och kränkande av tjänsteman.
han mätte tom däck mönstret på mina nya däck som rullat 8km. men dimensionen var ju orginal så där fick han inte gjort nått (stog ju 235/40-18" i reg.bevis)
Jag vägrade skriva under någon ting å bad gubbjäveln åka hem å göra sig själv nöjd.
han blev hysterisk och skulle åka ... men innan h an åkte så kom han ur bilen igen och sa att jag inte fick köra med dom blåa ljusena, och att jag genast skulle sätta i orginal lampor.
jag förklara igen att det är orginal lampor  å den ena lampan är bytt på senaste servicen.

jag åkte en sväng till lidköping (samma kväll) . där träffar jag puckot igen som säger att jag måste plocka av mina blåa ljusen och att det ska bli kul å möta mig i rätten för jag kommer få massa böter .
jag sa då - fy fan vad det luktar här undrar omd et är hela stan som stinker eller om det bara är någon speciell person som inte fick leka med bilar när han var liten.

så en solig maj dag i år (2006) så möttes vi .. 
jag blev friad på båda punkterna ... men tro fan att idioten påstod att jag hadde åkt med dimljus det diskutera vi aldrig när han stanna mig .
jag fick böter för dimljusen å inget annat.

Jag bor granne med en polis å han garvar i hjäl sig när man säger morell... vad han tycker tänker jag inte skriva här då det kan bli osämja.

det var min historia.....................

www.byebyepolizei.se, för dig som gillar snabba bilar
BMW 118d "miljöbilen" (2009)
Subaru Impreza Wrx "Isbilen" (2001)
precision
3 september 2006 · 2 652 Inlägg

ScottaN skrev:
Ska se om jag fått omprövning. Sänkningssatsen som sitter på är TYP godkänd och då är grejerna testade och godkända för TYP;ade bilar. Sen att däcken tog i kan jag ju bara säga att det är gammalt och att dom inte alls tar i längre.
Farsan som är polis ska ta o kolla lite mer på detta om han kan sätta omregistrering på sånt. Ska bli roligt om herr morell har fel.

ja de ska bli kul o se

Sharky
3 september 2006 · 10 287 Inlägg

Jag kan "förstå", men vi kan inte tillåta uppmaning till brott här på garaget så håll sådant här för dig själv.

Göran
Moderator

lanred skrev:
sök upp hans namn och leta upp hans bil och paja skiten, vilken jävla idiot som har något emot ungdomar eller stylade bilar, bara för han har lite makt behöver han fan inte missbruka den..

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI
lundwall
3 september 2006 ·

MilleN skrev:
Värt ett försök... Byt till mindre fälgar bara (man får besikta med vinterdäck även om det är sommar)

Haha. Är du bakis? smile

precision
3 september 2006 · 2 652 Inlägg

r-ted skrev:
på besiktningen skakar dom bara på huvudet åt hans påhitt..

det jag skulle berätta om min och "morells" lilla möte började påskafton 2005.
jag hadde en bmw 525 med m-paket (orginal) och 18" vinterhjul som jag precis hadde monterat hadde tom klisterlapparna på däcket kvar.  sen hadde jag en gubbe i bakrutan som pissa på polis.

han försökte sätta mig på att mina xenon-ljus var för blå och kränkande av tjänsteman.
han mätte tom däck mönstret på mina nya däck som rullat 8km. men dimensionen var ju orginal så där fick han inte gjort nått (stog ju 235/40-18" i reg.bevis)
Jag vägrade skriva under någon ting å bad gubbjäveln åka hem å göra sig själv nöjd.
han blev hysterisk och skulle åka ... men innan h an åkte så kom han ur bilen igen och sa att jag inte fick köra med dom blåa ljusena, och att jag genast skulle sätta i orginal lampor.
jag förklara igen att det är orginal lampor  å den ena lampan är bytt på senaste servicen.

jag åkte en sväng till lidköping (samma kväll) . där träffar jag puckot igen som säger att jag måste plocka av mina blåa ljusen och att det ska bli kul å möta mig i rätten för jag kommer få massa böter .
jag sa då - fy fan vad det luktar här undrar omd et är hela stan som stinker eller om det bara är någon speciell person som inte fick leka med bilar när han var liten.

så en solig maj dag i år (2006) så möttes vi .. 
jag blev friad på båda punkterna ... men tro fan att idioten påstod att jag hadde åkt med dimljus det diskutera vi aldrig när han stanna mig .
jag fick böter för dimljusen å inget annat.

Jag bor granne med en polis å han garvar i hjäl sig när man säger morell... vad han tycker tänker jag inte skriva här då det kan bli osämja.

det var min historia.....................

hehe gött att du vann smile

jag har ett tag hört att han vart avstängd ett tag men kom tydligen tillbaks ganska nyligen.
vad gjorde så han blev avstäng ? någon som vet ´?

jag hörde att det var pga att han var med i motormännen men vad gör de ?

LazerHawke
3 september 2006 · 1 268 Inlägg

vad tjänar denna snubben "morell" på att hålla på såhär??

på jävelskap hitta fel och dessutom ljuga till det i rätten????

inte undra på att poliserna knappt har någon respekt när en håller på sådär vilket är rätt många som missbrukar sin makt...

skulle dom vara polis på ärligt sätt och hålla sig till lagar och regler som finns och inte skriva sina egna babianregler som det känns som att dom gör ibland tyvärr..... lite kan man släppa på regler å lagar tycker jag... för det som står i lagboken funkar inte alltid i vårt samhälle det gäller sunt förnuft men men kan ha fel... men iaf....

ScottaN Medlem 5280
3 september 2006 · 552 Inlägg

Tråkiga är att han kan ju bara ta nya bilar o inte dom där skräp grejerna som det står sothora osv på. Så jävla tragiskt med dom där svenska skit lagarna!

precision
3 september 2006 · 2 652 Inlägg

ScottaN skrev:
Tråkiga är att han kan ju bara ta nya bilar o inte dom där skräp grejerna som det står sothora osv på. Så jävla tragiskt med dom där svenska skit lagarna!

hehe nu tänker du på den gula 240in i stan va big_smile

ScottaN Medlem 5280
3 september 2006 · 552 Inlägg

hehe kanske det smile Tänker på många skit bilar i stan. tex hälften som gick i din klass kör ju fan runt i gammal skit som knappt håller ihop.
Undrar ju lite om vilken bil som är säkrast egentligen. Min med sportdämpare, bra däck, nya bromsar mm eller deras gamla ök som dom typ tagit bort fjädrarna o kör på gummit och kör med gamla däck så att dom kan bränna gummi med 100hk under huven.

LazerHawke
3 september 2006 · 1 268 Inlägg

ScottaN skrev:
Tråkiga är att han kan ju bara ta nya bilar o inte dom där skräp grejerna som det står sothora osv på. Så jävla tragiskt med dom där svenska skit lagarna!

såg ett inlägg av dig tidigare längre upp med typgodkända satser etc till bilen

om dom är typgodkända för just modellen dom sitter på då kan dom ju inte anmärka på det tycker man juh?? eller??

hur är det me det?? även andra typgodkända delar??

precision
3 september 2006 · 2 652 Inlägg

ScottaN skrev:
hehe kanske det smile Tänker på många skit bilar i stan. tex hälften som gick i din klass kör ju fan runt i gammal skit som knappt håller ihop.
Undrar ju lite om vilken bil som är säkrast egentligen. Min med sportdämpare, bra däck, nya bromsar mm eller deras gamla ök som dom typ tagit bort fjädrarna o kör på gummit och kör med gamla däck så att dom kan bränna gummi med 100hk under huven.

hehe jag vet min gammla klass är extrem , smile

han tar nog dom också . om han får syn på dom .

snacka med en polare nu och morell stoppade tydligen bilar vid terassen i torsdags .
så vi kan ju räkna med att ha honom här någon vecka nu

Senast redigerat av precision (3 september 2006)

ScottaN Medlem 5280
3 september 2006 · 552 Inlägg

LazerHawke skrev:

ScottaN skrev:
Tråkiga är att han kan ju bara ta nya bilar o inte dom där skräp grejerna som det står sothora osv på. Så jävla tragiskt med dom där svenska skit lagarna!

såg ett inlägg av dig tidigare längre upp med typgodkända satser etc till bilen

om dom är typgodkända för just modellen dom sitter på då kan dom ju inte anmärka på det tycker man juh?? eller??

hur är det me det?? även andra typgodkända delar??

Dom ska inte kunna anmärka på TYP godkända grejer. Men jag hade ju såklart inget bevis på det i bilen. men hade man börjat tjata så hade han la säkert klagat på nått annat så det är la bara till att se om man klarar sig smärt fritt ut detta eller om man måste byta till orginal igen.
Bara dom inte lägger märke till chipet.

spifix
3 september 2006 · 18 Inlägg

Har för mig att han åkt ditt för rattfylla 2ggr, därför han var avstängd ett tag.

Om ni blir stopad av honom så fråga honom hur det går med hans fru och grannen *HAHHAHAHAH*

Själv så om han stannar mig så får han aldrig köra min bil, låser bilen om han skulle stanna mig.

Senast redigerat av spifix (3 september 2006)

Bengt-Åke Linder
3 september 2006 · 20 Inlägg

SBP och Morellröven borde ju ha samma regler och är bilen nybesiktigad och Morellröven sätter dit en för något så måste ju antingen så har SBP gjort fel eller så Morellröven , en kille jag snackade med blev stoppad och han kommenterade Morellröven att : Jag kör iallafall nykter och det var inte populärt smile ...

Detta med styling är ju inte ett nytt begrepp utan det är ju nu på senare åren som det har blivit mera plast och större fälgar på "vanliga" bilar och det är väl dom senaste 3-4 åren som Morell har blivit så gnällig men det kanske saknas något i hans privatliv .......

Sen undrar jag om din far trots han är polis kan göra något åt det för som polisen och rätten säger " ett beslut är ett beslut" åsså tar det 3 månader .

Senast redigerat av Bengt-Åke Linder (3 september 2006)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang