TT-Avant skrev:
Brådhis skrev:
TT-Avant skrev:
för att du skrev själv att jag inte skulle rekomendera den till folk som kör volvo..och V50 -04 är fortfarande en volvo.
eller -05-06..
Såg nu att jag skrev Volvo... Tanken var väl egentligen att skriva V70 eftersom tråden handlade om just den. Ber om ursäkt för detta.
//Brådhis
om du läser det understrukna så ser du varför jag rekomendera den.
julles skrev:
Hej
jag vill ha hjälp med att kunna köra mp3/ipod/memoristick på bilens orginal stereo( hu-850 v70), och vill ha hjälp med vad man ska ha för nått.. nån som har förslag?
om det finns andra tråd som tar upp samma sak länka gäran och
kom med olika förslag.. tack på förhand
MVh julles
en annan fördel med den är att du har den i SVERIGE, vilket ja inte vet om den andra finns då du länkar till UK sida.
Sedan har du även full support samt 2års garanti. Men valet är som jag skrivet, FRITT. Men där har du iaf. vad jag vet just i nuläget fördelar.
Det är sant att GROM säljs via England (dvs inom EU = ingen moms/tull tillkommer).
Om vi ska ta och sammanfatta åt trådskaparen då:
Kenwood FM-sändare:
* Säljs i Sverige
* Kostar 1890:- (verkar finnas att köpa om man klickar på länken i TT-Avants signatur...)
* Fungerar till alla stereos
* Går ej att styra via stereon utan kräver separat fjärr för att byta låtar
* Ljudet körs via en FM-sändare
GROM:
* Säljs från England
* Kostar c:a 1250-1300:- inkl. frakt ( finns att köpa på
http://www.carputer-shop.co.uk )
* Fungerar till V70N (vilket tråden handlade om) samt S60 och S80.
* Finns dock inte till alla bilmodeller
* Styrs direkt från bilens stereo (och ev. rattknappar!)
* Ljudet går via sladd direkt in i stereon
Alltså... I vissa fall är FM-sändaren säkerligen att föredra (och i vissa fall är det kanske den enda vettiga lösningen) och i andra fall är GROM att föredra. Så får folk helt enkelt avgöra själva vad som passar bäst för dom.

//Brådhis