Mister Auto.se?

sumho
17 juli 2015 · 71 Inlägg

Har handlat rätt mycket prylar från bildelaronline24.se o kan inte säga annat än gott om dem, priserna är oftast billigare än mister auto. brukar beställa på söndagskvällar o grejerna kommer på fredagar

Growe Fri fart för ett fritt folk!
17 juli 2015 · 13 732 Inlägg

jag går enbart på priserna..  dom gångerna något går via mister auto är dom helt enkelt billigare jag sparade 400kr mot tex bilderlaronline24 på mitt sista köp

men jag googlar ihjäl saker innan jag beställer och köper där det är billigast sen om grejerna finns i kina usa Sverige eller något annat land skiter jag i också om det tar tid. 

pajar något så det blir panik brukar jag oftast åka till närmste skroten och slita bort delarna.    tex bromskivor hjulager fjädrar dämpare osv är perfekt att köpa på skroten kostar inget och man slipper allt trams..  går betydligt mycket fortare att byta hela fjäderbenet komplett än att stå där och montera en fjäder tex

Kör fort så hinner inget hända...
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Seat Arosa (1999)
koka
17 juli 2015 · 629 Inlägg

simlar skrev:

Growe skrev:

koka skrev:
Då var de min tur att prova Mister Auto..

Beställde en kondensor och ett torkfilter igår, fick svar idag som många andra... Att torkfiltret EJ kunde levereras och att de har utfört en transaktion där pengarna ska vara tillbaka skickade för torkfiltret.

Kondensorn är skickad enligt deras sida.
Valde försäkring + express lev. där preliminär datum är på Måndag 20/7.

Sammanfattning:
+ Hanteringen har varit snabb. Tillräckligt snabb för mig iaf.
+ Bra med info, att dom meddelar en vad som händer.

- Att deras "online" lager saldo inte stämmer.

Ger dom 3-5bankdagar, är inte pengarna inne inom dessa dagar så får jag väl ställa mig i "tjata" köen som många andra (igen) har gjort..

pengarna kommer men det kan ta lite tid.. hjälper tyvärr inte att tjata..   och ropa inte hej ännu för deras leverans datum är som dom är.. det kan jag lova. 

men vad gör det när grejerna kostar hälften i stora drag.. dock har jag beställt ac delar från ebay istället. brukar fungera fin fint och man slipper dom där vinpimplade fransmännen smile

Att folk fortfarande köper från Mister-Auto efter allt man läser i denna tråden. Finns flera andra tyska aktörer på nätet som faktiskt levererar varorna inom en vecka till samma om inte lägre pris än misterauto, och det utan krångel.

Jag la tyvärr ordern innan jag läste detta :-/
Sista gången jag beställer där ifrån.

Volvo V50 1.6 DRIVe "Blöj x-pressen" (2010)
badhero
20 juli 2015 · 92 Inlägg

Norsken skrev:
Har någon handlat från www.mister-auto.se? Erfarenheter?

Köpte därifrån castrol olja samt alla filtrar flera gånger, alltid krångel fritt samt snabb leverans.

BMW 335i "Ultimate driving machine" (2007)
koka
20 juli 2015 · 629 Inlägg

Liten uppdatering,
Kondensorn landade enligt prelimenära datumen, vill säga idag!
Pengarna har jag också fått tillbaka för torkfiltret.

Kommer dock inte beställa där I från igen pga. den höga risken att få fel delar eller inte få dom alls...

Volvo V50 1.6 DRIVe "Blöj x-pressen" (2010)
SAAB95-en
21 december 2016 · 27 Inlägg

Instämmer helt på Mister Auto oseriöst och okunnig personal detta företag.

Fel leveranser uteblivna delar ej återbetalning på ej lev delar kontakt med företaget via intern mejl mycket virrvarr och ingen ordning.

Visst många delar har bra och låga priser korta okomplicerade beställningar kan gå bra ..smile.


Min erfarenhet många lågpris internett webshopper lider av samma symdrom , dock tycker jag svenska leverantörer är ett steg bättre och har bättre service och annsvar. Har beställt varor runt globen många år i arbete och privat.

Ibland kan de faktiskt vara lika enkelt och billigt gå ner på butiken beställa över disk få de man skall ha och inte betala så mycket mer eller samma.

God Jul !

Saab 9-5 2.0T Sport "Kombi" (1999)
spillolja
21 december 2016 · 4 020 Inlägg

http://autopartsmarket.eu/  är en aktör i Lettland, har beställt därifrån en gång och då fått allt som beställts, bra priser på en del saker bla. inre krängingshämmarbussningar till R5:an för 4:44 Kr st

smile

Renault går sönder ibland men går oftast att laga
Renault Clio II "Pundarburk Grand Luxe" (2000)
Evildan
16 mars 2017 ·

Jag provade nyligen och beställde sommargummin.
Kumho Ecowing ES01 KH27 195/65r15" för 449kr styck.
Uppdaterar förloppet vartefter.

DasAuto
16 mars 2017 · 2 751 Inlägg

Evildan skrev:
Jag provade nyligen och beställde sommargummin.
Kumho Ecowing ES01 KH27 195/65r15" för 449kr styck.
Uppdaterar förloppet vartefter.

Så dom har börjat sälja däck med smile Sedär..
Jag har bara haft bra erfarenhet från dem, beställt delar ca 4-5 gånger.

Who Djaa bless no man curse
Mercedes W123 "240D" (1981)
Audi A6 (2009)
Evildan
16 mars 2017 ·

DasAuto skrev:

Evildan skrev:
Jag provade nyligen och beställde sommargummin.
Kumho Ecowing ES01 KH27 195/65r15" för 449kr styck.
Uppdaterar förloppet vartefter.

Så dom har börjat sälja däck med smile Sedär..
Jag har bara haft bra erfarenhet från dem, beställt delar ca 4-5 gånger.

Hittade inte dom däcken billigare någonstans. Jag tror inte att jag heller får några problem.
Köpte en kondensor till husbilen för några somrar sedan och den kom fram snabbt och passade perfekt.

Senast redigerat av Evildan (16 mars 2017)

REG-SKYLTEN Föredrar MoPar,GM och Ford
16 mars 2017 · 1 004 Inlägg

Beställt 3-4 ggr från dom. Gått som planerat hittills.

"My drinkingteam has a racingproblem"
spillolja
16 mars 2017 · 4 020 Inlägg

Evildan skrev:
Jag provade nyligen och beställde sommargummin.
Kumho Ecowing ES01 KH27 195/65r15" för 449kr styck.
Uppdaterar förloppet vartefter.

jag som gav 611:- kr st för dessa hos molway sad

Renault går sönder ibland men går oftast att laga
Renault Clio II "Pundarburk Grand Luxe" (2000)
Evildan
17 mars 2017 ·

spillolja skrev:

Evildan skrev:
Jag provade nyligen och beställde sommargummin.
Kumho Ecowing ES01 KH27 195/65r15" för 449kr styck.
Uppdaterar förloppet vartefter.

jag som gav 611:- kr st för dessa hos molway sad

595kr hos Alven-Ingvarsson.
Molway var dyra!

Evildan
17 mars 2017 ·

Evildan skrev:

spillolja skrev:

Evildan skrev:
Jag provade nyligen och beställde sommargummin.
Kumho Ecowing ES01 KH27 195/65r15" för 449kr styck.
Uppdaterar förloppet vartefter.

jag som gav 611:- kr st för dessa hos molway sad

595kr hos Alven-Ingvarsson.
Molway var dyra!

585kr hos gummihuset.

Tror inte jag lyckas hitta dom dyrare online än hos molway.

spillolja
17 mars 2017 · 4 020 Inlägg

Å andra sidan så ingick frakten  smile

Renault går sönder ibland men går oftast att laga
Renault Clio II "Pundarburk Grand Luxe" (2000)
Evildan
17 mars 2017 ·

spillolja skrev:
Å andra sidan så ingick frakten  smile

För mina 449kr/st likaså och även hos Alven Ingvarsson. wink

gtijojje
22 november 2018 · 24 Inlägg

Kommer aldrig någonsin mer beställa varken från mister-auto, autodoc eller någon av dessa liknande sidor. Håller runt men lovar tunt och skickar ingenting via mail utan man är själv tvungen att jaga dom för att få reda på vad som händer och får sitta hur länge som helst i telefonkö för att sen komma till någon med ryskklingande namn som ivana som knappt kan engelska ens. Kan inte rekommendera någon sådan här sida alls  utan rekommenderar istället att man åker till närmaste ställe som säljer delar och blir lite bundis med dom för att få bättre priser. Den lilla summan mer man får betala i butik tycker jag helt klart att det är värt mindre bekymmer.

Varför ska så många skaffa bilar de inte kan hantera??
andreas_1996
22 november 2018 · 951 Inlägg

Har beställt från autodoc väldigt många gånger från små service kitt till stora å det har gått felfritt ända som har strulat är postnord med att lämna det ..annars super bra företag smile svarar snappt när jag har kontaktat dom om just det problemet smile

Mitsubishi eclipse gs "Knight Rider" (1992)
Mitsubishi lancer GLXI "Mitsuun" (1993)
it_mutt Avstängd
22 november 2018 · 10 388 Inlägg

gtijojje skrev:
Kommer aldrig någonsin mer beställa varken från mister-auto, autodoc eller någon av dessa liknande sidor. Håller runt men lovar tunt och skickar ingenting via mail utan man är själv tvungen att jaga dom för att få reda på vad som händer och får sitta hur länge som helst i telefonkö för att sen komma till någon med ryskklingande namn som ivana som knappt kan engelska ens. Kan inte rekommendera någon sådan här sida alls  utan rekommenderar istället att man åker till närmaste ställe som säljer delar och blir lite bundis med dom för att få bättre priser. Den lilla summan mer man får betala i butik tycker jag helt klart att det är värt mindre bekymmer.

Nu klargjorde du ju iofs inte problemet mer än att deras support var/är dålig.

Sen, ja visst, vissa saker är minimalt billigare....men långt ifrån allt. För att ta lite exempel;

Hjullager (SKF) ~600kr vs. 1800kr
Kamremesats (BOSCH);  ~1200kr vs 2700kr
Oljefilter (BOSCH); ~110kr  vs (nästan) 400kr

Och personligen tycker jag att dubbla till nästan fyrdubbla pengarna inte är "den lilla summan".

Har renoverat ett par motorer i det senaste, prisskillnaden har i många fall uppgått till 7-8000kr på att köpa det i Tyskland, via Autodoc osv, kontra att köpa samma saker (ja, samma tillverkare, samma modell) i Sverige.

Senaste priset blev 3500kr....samma skit i Sverige skulle kostat strax över 10.000kr.

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
jaka54
22 november 2018 · 5 716 Inlägg

Hej!
Har bara positiva erfarenheter om Autopartsmarket/Autodoc (Tyskland) och Autopartsmarket ( i Riga). Snabb leverans ,på mindre än  en vecka och bra mycket billigare än från  svenska firmor.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang