Behöver tips för att styla bilen

Saimen
3 september 2006 · 70 Inlägg

hej.. jag vet inte riktigt vad jag ska göra med bilen på utsidan.. har länge funderat.. men jag har bara kommit så långt att sidolisterna är borttagna..

kom med förslag!!
bilen finns i album..

OBS alla bilder är samma bil.. bara konstig kamera!

BMW- Best Motor Winns !!
Saab 900, 2,0T "The White Shadow" (1996)
JEsT3R-Race
3 september 2006 · 343 Inlägg

Fetare fälgar front,kjolar etc..

Saimen
3 september 2006 · 70 Inlägg

klart.. däcken har jag kollat upp.. men kjolar och sådant.. lite svårt att hitta till just denna modellen.. har letat som fan.. men hittar inget som jag gillar

BMW- Best Motor Winns !!
Saab 900, 2,0T "The White Shadow" (1996)
niclas_swe bitter besserwisser
3 september 2006 · 644 Inlägg

bygg eget

Niclas Magnusson
Jönköping / Harrisburg PA
Phaetoon
3 september 2006 · 8 156 Inlägg

Nja... modifiera ett befintligt kjolpaket till någon annan bil så att den passar din...

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)
UnderBilen Avstängd
3 september 2006 · 121 Inlägg

www.andysautosport.com
Eller så kan väl kanske Dalhems eller Realcar fixa något?

Swedish And Japanesee engineering in da house
fs
3 september 2006 · 17 Inlägg

Finns ju massor att göra, kolla dom andra rs2000 på sidan.
Du kan ju börja med att skaffa vita blinkers och cosworth-grill.

lycka ti

Generalen Fritids-designer
3 september 2006 · 293 Inlägg

styla inte som alla andra!
ta bort spolarmunstycken å sådant... Gör bilen "ren".
bilen kommer bli skitsnygg om du bara gör småsaker.
inget kjolpaket, snälla!

Senast redigerat av Generalen (3 september 2006)

"We can't sit on our arses and say the world owes us a living because we've paid our dues. Me; I think if I fluff a note I'm robbing the kids. You're gonna pour it all on until you drop, so even if they hate you they can still say 'At least they tried'."
Saimen
3 september 2006 · 70 Inlägg

Generalen skrev:
styla inte som alla andra!
ta bort spolarmunstycken å sådant... Gör bilen "ren".
bilen kommer bli skitsnygg om du bara gör småsaker.
inga kjolpaket, snälla!

ah har börjat lite så.. fixar bilen clean..
men nog vill jag iaf ha något kjolpaket..
eller göra något åt baken..den är fööör orginal för mig

BMW- Best Motor Winns !!
Saab 900, 2,0T "The White Shadow" (1996)
fs
3 september 2006 · 17 Inlägg

Generalen skrev:
styla inte som alla andra!
ta bort spolarmunstycken å sådant... Gör bilen "ren".
bilen kommer bli skitsnygg om du bara gör småsaker.
inget kjolpaket, snälla!

Håller med, inget plast och skit. Satsa på fina fälgar och en sänknig istället. men som sagt, vita blinkers är ju ett måste!

Soundfire
6 september 2006 · 57 Inlägg

Har en Rs:a med. ska laka om den under vintern behåller den röda färgen men ska lacka lite silvriga"sportrutor" på huven mm lite gälar på sidorna funderar jag på, men ska rita upp den så får man se hur de blir. Sätt för i hel*** inte på en cossa grill, ser för jekligt ut. Håller med om att det är så gott som omöjligt att få tag i grejer till den. satte i ett öppet sportfilter, fanns inget så fick ta fram svetsen o bygga om ett som passade till de vanliga modellerna.

Saimen
7 september 2006 · 70 Inlägg

sheeeet.. jag letar med efter ett filter men omöjligt dock! haha..
jag ska nog också behålla rödfärgen.. blir till att tona lite och sånt smådetaljer bara..
letar efter en bakvinge.. men hittar inte så redigt fina grejjer..
vill du hjälpa mig lite samt dom där gälarna du snackade om.. kan man få sig en titt? låte rju inte helt fel.. big_smile

BMW- Best Motor Winns !!
Saab 900, 2,0T "The White Shadow" (1996)
Soundfire
7 september 2006 · 57 Inlägg

Jodå kan lägga upp en bild hur det är tänkt att bli, men som sagt det är inte gjort ännu.
Vill du byta filter så går det kanske att få tag i ett ifrån knfilters. Hörde av någon att de har kitt till nästa alla modeller. kolla via mekonomen de är återförsäljare.

Har du gjort något åt interiören? Tänkte antigen klä om med rött fuskskinn och lacka om delarna runt fläkt och halvljus knapparna i silver. eller lacka alltihop. men lutar nog mes åt fuskskinn.

Saimen
7 september 2006 · 70 Inlägg

jaah jag har lagt till neon som går efter basen osv. (rött).. växelspaken svart med röda siffror (orginal) men annan färg bara samt lädret till spaklådan.. rött å svart..
sen har ja lackat intrumentbrädan.. där fläkten sitter och ramen till mätarna.. knappar och sådant lät jag vara kvar i svart..
axelskydd i rött.. hmm.. ja de e väl de jag har hunnit med.. har beställt en sportratt med grå, silver å röd.

jag tänkte också klä om inredningen.. sitsen och "daschboard å dörrarna.. men vet inte riktigt hur jag ska gå till väga.. eftersom jag har recaro sportstolar blir det svårt att klä, får se om jag byter ut hela sittsara mot andra sportstolar istället för att underlätta..
har hört att det är ganska så svårt att klä om dörrar och dashboard så.. ja vet inte.. å d ee ganska så dyra pengar att lämna in å låta dom fixa det..

ja tänkte på insuget där. låter det fränt? eftersom jag har sportavgas så mullrar det rätt bra å ja vet inte riktigt om jag kommer att höra skillnaden på insuget...

passar också på att fråga.. detta "chkchkchckchkchk"  ljudet som kommer från motorn.. antagligen från remmen eller dyligt.. vet du hur ja kan få bort det på lämpligast sätt? eller bara isolera huven på nåt sätt.. vill framhäva ljudet från avgassystemet lite cleanare..
låter ju inte så bra då man hör ljudet från motorn rätt mycke..

BMW- Best Motor Winns !!
Saab 900, 2,0T "The White Shadow" (1996)
Saimen
7 september 2006 · 70 Inlägg

blev lite mycke nu men glömde fråga.. den där silvriga grejjen som sitte rpå luft burken..
e de luftmassemätaren eller va e de för något?.. de e ju där problemet ligge ri med RS:orna :S

BMW- Best Motor Winns !!
Saab 900, 2,0T "The White Shadow" (1996)
Soundfire
7 september 2006 · 57 Inlägg

Angående ljudet. Så kolla remmarna. När e det senast bytt? Kan vara det.
Ja, sportavgas o filtret tar nog ut varran där. Du får kanske någon liten liten effekt skillnad. min blev något snäpp bättre stick i.

Saimen
7 september 2006 · 70 Inlägg

okei.. kansk man ska byta remmar å filter endå då.. då man endå e på gång tongue

BMW- Best Motor Winns !!
Saab 900, 2,0T "The White Shadow" (1996)
Soundfire
7 september 2006 · 57 Inlägg

Den silvriga "grejen" som sitter på burken är irv:n. Det är den som är lite special. köper du från k&n filters så går det att få tag i en adapter till den som bara skruvas på så att du kan koppla en slang till den. Fick mitt filter ifrån jrfilters och där hadev de inte någon sådan så fick svetsa till en själv, en tillfällig lösninga är att knåpa ihop något med en J****la massa eltejp och en bit slang.

Japp om det inte är gjort på länge och du inte vet när det är gjort ens så, borde du fundera på att byta kamremmen, går den sönder så finns det en mkt stor chans att den slår sönder en massa ventiler mm o då kan det bli dyrt..
Brukar kunna vara rättså krångligt att byta sånt, om man inte e så insatt kan det vara ett bra alternativ att lämmna in den för så¨nt.

Skyssis Love my Godzilla!
7 september 2006 · 289 Inlägg

du kan ju satsa på fälgar och däck först, sedan som dom andra har nämnt ta bort alla onödiga emblem och spolar mynstycken, sedan kan du tänka på kjolpaket neon och allt sånt där smile

"Godzilla" R32GTR
Saimen
7 september 2006 · 70 Inlägg

okaj.. jo tänkte lämn in den faktiskt.. ser ganska krångligt ut:P

BMW- Best Motor Winns !!
Saab 900, 2,0T "The White Shadow" (1996)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang