Vad ska man välja bland programmerbara insprut?

Webrex
24 februari 2012 · 379 Inlägg

För er som inte kan Engelska så bra, men ändå vill köra VEMS så kan jag glädja er med att jag är i fullt fart med att översätta en Installations-guide till Svenska.

Kontakta mig om intresse finns.

Frix
13 april 2012 · 4 Inlägg

Det här är ju inte färdigt än, men det ser mycket intressant ut:

http://forum.savarturbo.se/viewtopic.ph … mp;t=56716

(ja, jag vet att det blev ett hyfsat trådlyft... tongue  )

Senast redigerat av Frix (13 april 2012)

93T Aufrecht Melcher Großaspach
14 maj 2012 · 292 Inlägg

Nira I7 Street kommer ju snart, ser lovande ut och till vettiga pengar!

Mercedes C 180 "shoppingvagn" (2006)
Mercedes C180 "AMG" (2015)
JoeyJ
15 maj 2012 · 502 Inlägg

Webrex skrev:
För er som inte kan Engelska så bra, men ändå vill köra VEMS så kan jag glädja er med att jag är i fullt fart med att översätta en Installations-guide till Svenska.

Kontakta mig om intresse finns.

Jag hoppas verkligen att den engelska manualen har blivit bättre, jag körde med Vems för några år sedan, innan Vemstune kom ut, och då va ju manualen helt ofattbart värdelös, det märktes ju att den va skriven av någon som var väldigt insatt och inte tänkte på att den skulle passa personer utan tidigare erfarenheter av Vems, grunderna va väl ok men alla olika inställningar hade man ju inte en susning om

och den där wiki är ju den rörigaste gröten som finns, igen, någon som vet exakt vad de ska söka efter har nog inga problem men för en nybörjare gjorde det ibland att man blev sugen att kasta boxen i väggen och köpa nått annat

Jag gillar Vems och tycker att man får jättemycket för pengarna, men ska det bli ett Vems igen så måste manual och support ha förbättrats ordentligt för att jag ska köpa det

Jim_Coupe
21 maj 2012 · 16 Inlägg

KHRacing skrev:
VEMS. alla dagar i veckan

oh yeah..! big_smile

Audi Coupe "Vendettan" (1989)
Audi A4 "Frankenstein" (2000)
JoeyJ
21 maj 2012 · 502 Inlägg

Jim_Coupe skrev:

KHRacing skrev:
VEMS. alla dagar i veckan

oh yeah..! big_smile

kör ni Vems nu? tänkte hur Vemstune är till skillnad mot Megatune, det jag hade problem med var att ställa in tomgångsmotor och laddtrycksstyrningen, det blev aldrig riktigt bra och nån vettig guide fanns ju inte direkt..

Är det enklare i Vemstune? om nån av er nu har erfarenhet av både Vemstune och Megatune vill säga

phille18
22 maj 2012 · 179 Inlägg

JoeyJ skrev:

Jim_Coupe skrev:

KHRacing skrev:
VEMS. alla dagar i veckan

oh yeah..! big_smile

kör ni Vems nu? tänkte hur Vemstune är till skillnad mot Megatune, det jag hade problem med var att ställa in tomgångsmotor och laddtrycksstyrningen, det blev aldrig riktigt bra och nån vettig guide fanns ju inte direkt..

Är det enklare i Vemstune? om nån av er nu har erfarenhet av både Vemstune och Megatune vill säga

Verkar som att det blivit bättre då en del kör med magnetventil samt styrning i vemstune, dessutom jobbas det på att bli ännu bättre.

Kör vems själv, har dock inte laddtrycksstyrning ännu.

Kör bara bakhjulsdrivet, annat är inte lönt!
JoeyJ
22 maj 2012 · 502 Inlägg

phille18 skrev:

JoeyJ skrev:

Jim_Coupe skrev:

oh yeah..! big_smile

kör ni Vems nu? tänkte hur Vemstune är till skillnad mot Megatune, det jag hade problem med var att ställa in tomgångsmotor och laddtrycksstyrningen, det blev aldrig riktigt bra och nån vettig guide fanns ju inte direkt..

Är det enklare i Vemstune? om nån av er nu har erfarenhet av både Vemstune och Megatune vill säga

Verkar som att det blivit bättre då en del kör med magnetventil samt styrning i vemstune, dessutom jobbas det på att bli ännu bättre.

Kör vems själv, har dock inte laddtrycksstyrning ännu.

ok, får hoppas det, jag hade den ventilen de säljer i vems egna webbshop men fick aldrig till det, fick lite olika inställningar från folk som hade fått det att funka hyfsat men det funkade ändå dåligt på min bil, slutade med att jag satte in en vanlig pysventil istället

Dirtymike
22 maj 2012 · 1 532 Inlägg

Fick monterat Vipec på Skylinen o det var klockrent har provat Vems o Nira men Vipec slog det

Jeep J20 (1978)
Thedriftking
22 maj 2012 ·

Köp maxxecu smile
Maxxtunings egna sprut,

Läs om det på
Www.maxxecu.se

phille18
22 maj 2012 · 179 Inlägg

Thedriftking skrev:
Köp maxxecu smile
Maxxtunings egna sprut,

Läs om det på
Www.maxxecu.se

Kör du med det sälv?

Kör bara bakhjulsdrivet, annat är inte lönt!
Thedriftking
22 maj 2012 ·

phille18 skrev:

Thedriftking skrev:
Köp maxxecu smile
Maxxtunings egna sprut,

Läs om det på
Www.maxxecu.se

Kör du med det sälv?

Inte än, ska göra det!
Vet folk som har det och dom är mycket nöjda, dom har tagit allt det bästa från dom olika spruten och gjort till ett,
Priset är 9.990 har jag för mig, vilket är grymt prisvärt för det man får!

phille18
22 maj 2012 · 179 Inlägg

Thedriftking skrev:

phille18 skrev:

Thedriftking skrev:
Köp maxxecu smile
Maxxtunings egna sprut,

Läs om det på
Www.maxxecu.se

Kör du med det sälv?

Inte än, ska göra det!
Vet folk som har det och dom är mycket nöjda, dom har tagit allt det bästa från dom olika spruten och gjort till ett,
Priset är 9.990 har jag för mig, vilket är grymt prisvärt för det man får!

Det är lätt att säga att man tagit det bästa o gjort något ännu bättre.

Jag tvivlar inte på att det funkar bra, men personligen hade jag väntat o sett hur det ter sig.

Kör bara bakhjulsdrivet, annat är inte lönt!
Thedriftking
22 maj 2012 ·

phille18 skrev:

Thedriftking skrev:

phille18 skrev:

Kör du med det sälv?

Inte än, ska göra det!
Vet folk som har det och dom är mycket nöjda, dom har tagit allt det bästa från dom olika spruten och gjort till ett,
Priset är 9.990 har jag för mig, vilket är grymt prisvärt för det man får!

Det är lätt att säga att man tagit det bästa o gjort något ännu bättre.

Jag tvivlar inte på att det funkar bra, men personligen hade jag väntat o sett hur det ter sig.

Det rullar redan bilar med detta t.ex;
Viper 1200hk
S2 600hk+
Supra 700hk+
Superseven 400hk

Jag litar fullt ut på systemet, då dom på maxxtuning vet va dom gör och pratar om,
Folk åker ju runt på ms som många säger är buggigt osv, då tror jag nog detta är 10ggr bättre, lite mer pengar men bättre uppbyggnad och 'finesser'

93T Aufrecht Melcher Großaspach
22 maj 2012 · 292 Inlägg

Att en bil har gott om effekt säger ju inte ett dugg om sprutets körbarhet, hur det är att mappa, koppla in, osv.
Jag tvivlar inte på bröderna Maxxtunings kunskaper men jag kan förstå varför folk kanske vill se en etablering innan de hostar upp 10 lök.

Mercedes C 180 "shoppingvagn" (2006)
Mercedes C180 "AMG" (2015)
Thedriftking
22 maj 2012 ·

93T skrev:
Att en bil har gott om effekt säger ju inte ett dugg om sprutets körbarhet, hur det är att mappa, koppla in, osv.
Jag tvivlar inte på bröderna Maxxtunings kunskaper men jag kan förstå varför folk kanske vill se en etablering innan de hostar upp 10 lök.

Vad jag har hört så ska mjukvaran vara lätt och 'stabil'
Körbarheten verkar vara god,
Jag ska iaf köra på detta,

Antingen kan de skita sig (vilket det troligen inte gör)
Eller så funkar allt,

Det är nog lika enkelt att koppla in som allt Annat, finns PnP till supra m.m
+ att det är ju inbyggt feldiagnostik vilket är ett stort plus till 'körbarheten'/funktionen

http://forum.savarturbo.se/viewtopic.ph … mp;t=66920
Där har ni lite diskussion om sprutet

Senast redigerat av Thedriftking (22 maj 2012)

Webrex
29 maj 2012 · 379 Inlägg

Megatune va dåligt tom till MS, och till vems va de totalt odugligt! Vemstune är i mina ögon de mest lättanvända mjukvaran bland alla sprut. (Kan va för att jag är van oxå tongue)

Hmmm... Kollade lite snabbt på maxxECU.. Inte för att va sån, men likheterna till civinco är ju skrämmande.. Vilka har tatt fram detta? De har ju tatt allt de gottigaste från alla de andra spruten och knökat i sin egen box... Inget nytt där inte. Vart är deras konkurrenskraft? Men sure, funkar detta felfritt med grymt bra mjukvara och support så kan de bli en hit! Jag tvivlar dock starkt. Ser ut som ännu ett uppklätt MS, precis som Civinco.

Misstolka mig inte, hårdvaran är de inget fel på.. De är det dock inte i några sprut.. Mjukvaran däremot, de är där agnarna sållas från vetet... Uppdateringar, support, användarvänlighet, säkerhet... Där ligger de svåra och viktiga.. Mata en box full med ingångar/utgångar är inte svårt.

Webrex
30 maj 2012 · 379 Inlägg

Efter en närmare titt på mjukvaran så måste jag säga att de är väldigt hemtamt. Inget originellt så långt ögat kan nå. Iofs inget att klaga på, enkelt och överskådligt! Precis som nira.

Men att kalla de modernt är en överdrift. Saknar ett gäng funktioner dock, hoppas de dyker upp när de släpps!

93T Aufrecht Melcher Großaspach
30 maj 2012 · 292 Inlägg

Webrex skrev:
Megatune va dåligt tom till MS, och till vems va de totalt odugligt! Vemstune är i mina ögon de mest lättanvända mjukvaran bland alla sprut. (Kan va för att jag är van oxå tongue)

Hmmm... Kollade lite snabbt på maxxECU.. Inte för att va sån, men likheterna till civinco är ju skrämmande.. Vilka har tatt fram detta? De har ju tatt allt de gottigaste från alla de andra spruten och knökat i sin egen box... Inget nytt där inte. Vart är deras konkurrenskraft? Men sure, funkar detta felfritt med grymt bra mjukvara och support så kan de bli en hit! Jag tvivlar dock starkt. Ser ut som ännu ett uppklätt MS, precis som Civinco.

Misstolka mig inte, hårdvaran är de inget fel på.. De är det dock inte i några sprut.. Mjukvaran däremot, de är där agnarna sållas från vetet... Uppdateringar, support, användarvänlighet, säkerhet... Där ligger de svåra och viktiga.. Mata en box full med ingångar/utgångar är inte svårt.

Vilka likheter skulle sprutet ha till Civinco?

Konkurrenskraft?, att bygga ett nytt komplett sprut med de populäraste och mest användningsbara funktionerna är väl konkurrenskraftigt om något?.

Visst är mjukvaran viktig, men vad har du för nytta av en bra mjukvara om inte hårdvaran fungerar som den ska?, i mina ögon är hårdvaran minst lika viktig som mjukvaran.

Vilka funktioner är det du saknar?

Mercedes C 180 "shoppingvagn" (2006)
Mercedes C180 "AMG" (2015)
henke_92 TBM NINJA
31 maj 2012 · 917 Inlägg

riktigt nyttig tråd! tack gubbar, håller på å sätta mig in i standalone sprut smile

im not drunk that's just torque steer
jorden är världens största räserbana, njut försiktigt...PFFFF haha
mobba mig inte, barnen är ju framtiden HAHA :D
Volvo 740 GL Turbo "BrehängsTurbon" (1989)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang