Få bort wonderbaum-doft

ELGBAiZ
9 januari 2012 · 98 Inlägg

Hejsan!
Kan någon vänlig själ berätta för mig hur jag ska göra för att få bort den äckliga vanilj-doften som är från en doftgran?
Har provat att öppna alla dörrar och vädrat i ungefär 1 timme, men inget hände.

Finns inga doftgranar heller som luktar gott så vill inte skicka i en ny och blanda ut doften.

Hjälp, tack! :-)

henke_99 Offroad Racing
9 januari 2012 · 3 122 Inlägg

Lägg en riktigt sur j*vla brakskit o ställ in fläkten på recirkulation wink

Skämt åsido... Tror att enda sättet är en ordentlig vädring och grundlig städning/rengöring av hela inredningen beroende på hur starkt det luktar, om du nu bara ska ha bort lukten helt utan att dölja de med nåt annat som luktar bättre.

Den som spar han har, fast inte lika roligt...
GMC Suburban 2500 "6.5l Turbodiesel" (1995)
Chevrolet Blazer "Real Fullsize" (1988)
ELGBAiZ
9 januari 2012 · 98 Inlägg

henke_99 skrev:
Lägg en riktigt sur j*vla brakskit o ställ in fläkten på recirkulation wink

Skämt åsido... Tror att enda sättet är en ordentlig vädring och grundlig städning/rengöring av hela inredningen beroende på hur starkt det luktar, om du nu bara ska ha bort lukten helt utan att dölja de med nåt annat som luktar bättre.

Haha, får ställa mig och koka lite ägg, dricka några liter oboy och sen svälja en jävla massa luft!
Nä, men har gjort en grundlig städning med dammsugning och allting, sprayat sätena med nåt rengöringsmedel som morfar använder i sin 740 och Golf, men det funkade inte ändå. Får väl kolla runt om det finns något som luktar någolunda gott som man kan använda i.. Hatar ju dessa jävla doftgranar!

Bjokka
9 januari 2012 · 63 Inlägg

Ställ in ett glas med ättika, Ättika har funkat förr att driva ut sura och rökiga dofter...

Volvo 855 T5R "T-Gul" (1995)
Opel Vectra 2000 "dasset" (1990)
ELGBAiZ
9 januari 2012 · 98 Inlägg

Bjokka skrev:
Ställ in ett glas med ättika, Ättika har funkat förr att driva ut sura och rökiga dofter...

Jaså? Hur länge ska det stå då?

henke_99 Offroad Racing
9 januari 2012 · 3 122 Inlägg

Lukten sätter sig ju inte bara i sätena utan överallt, instrumentbräda, dörrsidor, tygmattan osv.

Jag hade nog letat upp en annan gran som luktar bättre... (fast jag gillar ju iofs lukten på några få av dom, så länge man drar av påsen som det är tänkt, tror det var vattenmelon jag hade för ett tag sen, var en ganska försiktig och "mjuk" doft)

Senast redigerat av henke_99 (9 januari 2012)

Den som spar han har, fast inte lika roligt...
Chevrolet Blazer "Real Fullsize" (1988)
GMC Suburban 2500 "6.5l Turbodiesel" (1995)
Bjokka
9 januari 2012 · 63 Inlägg

fick tips om detta en gång i tiden, Och det ska räcka med över natten. Vet att vissa provat och men inte hört att nån varit missnöjd...

Opel Vectra 2000 "dasset" (1990)
Volvo 855 T5R "T-Gul" (1995)
ELGBAiZ
9 januari 2012 · 98 Inlägg

henke_99 skrev:
Lukten sätter sig ju inte bara i sätena utan överallt, instrumentbräda, dörrsidor, tygmattan osv.

Jag hade nog letat upp en annan gran som luktar bättre... (fast jag gillar ju iofs lukten på några få av dom, så länge man drar av påsen som det är tänkt, tror det var vattenmelon jag hade för ett tag sen, var en ganska försiktig och "mjuk" doft)

Får kolla om det är något att ha! :-)

ELGBAiZ
9 januari 2012 · 98 Inlägg

Bjokka skrev:
fick tips om detta en gång i tiden, Och det ska räcka med över natten. Vet att vissa provat och men inte hört att nån varit missnöjd...

Prövar det där med ättikan! Hoppas på gud att det fungerar! ;-)

Bjokka
9 januari 2012 · 63 Inlägg

fick tipset av en kollega som flitigt importera jänkare (några om året) funkar de i en usa bil funkar det i en volvo, vet dock ej om du ska ha dörrarna stängda eller öppna...

Opel Vectra 2000 "dasset" (1990)
Volvo 855 T5R "T-Gul" (1995)
Robbelito
9 januari 2012 · 29 Inlägg

gör som jag! kör med nervevade rutor på motorvägen " dock öroninflammation" men doften försvann! wink

ELGBAiZ
9 januari 2012 · 98 Inlägg

Bjokka skrev:
fick tipset av en kollega som flitigt importera jänkare (några om året) funkar de i en usa bil funkar det i en volvo, vet dock ej om du ska ha dörrarna stängda eller öppna...

Stängda dörrar antar jag ;-)

ELGBAiZ
9 januari 2012 · 98 Inlägg

Robbelito skrev:
gör som jag! kör med nervevade rutor på motorvägen " dock öroninflammation" men doften försvann! wink

Funkar inte Robban, tro mig! Har också provat på motorvägen mot Linköping! :-(

Robbelito
9 januari 2012 · 29 Inlägg

Då kan det vara ett tecken, byt bil wink

mingan77 Rekommenderad på Garagets framsida (2012-05-24)
9 januari 2012 · 2 322 Inlägg

en ångtvätt  eller en matttvätt maskin kostar 300 med medel och hyra..   här hos mig så finns det på flugger affären.

ELGBAiZ
9 januari 2012 · 98 Inlägg

Robbelito skrev:
Då kan det vara ett tecken, byt bil wink

Ska vi byta då? wink

ELGBAiZ
9 januari 2012 · 98 Inlägg

mingan77 skrev:
en ångtvätt  eller en matttvätt maskin kostar 300 med medel och hyra..   här hos mig så finns det på flugger affären.

Lite väl mycket för att få ur lite doft. Drar till affären imorgon och köper ättika!

mingan77 Rekommenderad på Garagets framsida (2012-05-24)
9 januari 2012 · 2 322 Inlägg

ELGBAiZ skrev:

mingan77 skrev:
en ångtvätt  eller en matttvätt maskin kostar 300 med medel och hyra..   här hos mig så finns det på flugger affären.

Lite väl mycket för att få ur lite doft. Drar till affären imorgon och köper ättika!

kan vara nyttigt o få inredningen en tvätt samtidigt ? tongue

ELGBAiZ
9 januari 2012 · 98 Inlägg

mingan77 skrev:

ELGBAiZ skrev:

mingan77 skrev:
en ångtvätt  eller en matttvätt maskin kostar 300 med medel och hyra..   här hos mig så finns det på flugger affären.

Lite väl mycket för att få ur lite doft. Drar till affären imorgon och köper ättika!

kan vara nyttigt o få inredningen en tvätt samtidigt ? tongue

Det är sant! Men inredningen ska ändå bytas ut till T5-R:ens inredning snart så :-)

mingan77 Rekommenderad på Garagets framsida (2012-05-24)
9 januari 2012 · 2 322 Inlägg

ELGBAiZ skrev:

mingan77 skrev:

ELGBAiZ skrev:

Lite väl mycket för att få ur lite doft. Drar till affären imorgon och köper ättika!

kan vara nyttigt o få inredningen en tvätt samtidigt ? tongue

Det är sant! Men inredningen ska ändå bytas ut till T5-R:ens inredning snart så :-)

låt den få sig en tvätt då ? tongue den nya inredningen ..

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang