Uppiffning av Volvo 240

köpte en 240 -83 för en rätt billig peng som jag tänkte fräscha upp lite :) Altså inget turbo projekt detta, utan bara renovering så den blir laglig och fin :)
  • 79 Följare
  • 185 543 Visningar
  • Uppdaterades senast 5 april 2013
turbo_shit RED LIGHT´S
13 februari 2012 · 554 Inlägg

Hackev8 skrev:
intressant kommer följas men hur kapa du ur för mätarna i platsen?? har två lika dana i min 240 men funderar på att göra helt annorlunda

Det är ju hål bakom som dom passar perfekt smile i dom man tar lös mätte jag ut så dom hamna i mitten sen gick ja lös med dremmeln. wink

Farbrorfransson Högskoleutbildad däcksparkare
13 februari 2012 · 1 481 Inlägg

turbo_shit skrev:

Hackev8 skrev:
intressant kommer följas men hur kapa du ur för mätarna i platsen?? har två lika dana i min 240 men funderar på att göra helt annorlunda

Det är ju hål bakom som dom passar perfekt smile i dom man tar lös mätte jag ut så dom hamna i mitten sen gick ja lös med dremmeln. wink

Dremel är finfina grejer det! big_smile

BMW 528i -99
Volvo 940 GL -92
Volvo 940 "Grp F" (1991)
turbo_shit RED LIGHT´S
13 februari 2012 · 554 Inlägg

Bra å ha iallafall;)

Farbrorfransson Högskoleutbildad däcksparkare
13 februari 2012 · 1 481 Inlägg

turbo_shit skrev:
Bra å ha iallafall;)

Mycket bra att ha! smile

BMW 528i -99
Volvo 940 GL -92
Volvo 940 "Grp F" (1991)
turbo_shit RED LIGHT´S
13 februari 2012 · 554 Inlägg

Turbo-Fransson skrev:

turbo_shit skrev:
Bra å ha iallafall;)

Mycket bra att ha! smile

Den får jobba hårt den stackars dremmeln sad

HoxR
14 februari 2012 · 37 Inlägg

jag har också mätare men vet inte hur jag ska koppla hmm och funderar på att sätta in en annan stereo. har original nu, men behöver nog andra kablar då

HoxR
14 februari 2012 · 37 Inlägg

Mejla gärna lite å förklara hur du gjort!

-FXNewton-
15 februari 2012 · 160 Inlägg

Ja ha då har man läst allt tycker de ser bra ut sen såg ja att du ville ha lite mer kräm under huven ja skulle föreslå att du hittar en 16v de är lite bökigt att få in den men helvete så rolig bil du kommer få ja gjorde då de i min bil å ångrar inte en sekund big_smile
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=211139

Volvo 244 "16v" (1983)
loow Jävel
15 februari 2012 · 2 018 Inlägg

Kan du veva ner rutorna när du satt högtalarna med så stora spacers?
Vanligt problem att det inte går. Så man får köpa lite tunnare högtalare eller en specialadapter.

You got to risk it, to get the biscuit :)
turbo_shit RED LIGHT´S
15 februari 2012 · 554 Inlägg

-FXNewton- skrev:
Ja ha då har man läst allt tycker de ser bra ut sen såg ja att du ville ha lite mer kräm under huven ja skulle föreslå att du hittar en 16v de är lite bökigt att få in den men helvete så rolig bil du kommer få ja gjorde då de i min bil å ångrar inte en sekund big_smile
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=211139

aa får se nu hur det blir med jobb och så för just nu är de plånboken som sätter stopp.. sad

turbo_shit RED LIGHT´S
15 februari 2012 · 554 Inlägg

Plankpojk skrev:
Kan du veva ner rutorna när du satt högtalarna med så stora spacers?
Vanligt problem att det inte går. Så man får köpa lite tunnare högtalare eller en specialadapter.

förstår inte riktikt hur du menar men det går bara bra att veva ner fram nu smile högtalarna är 52mm i djup om jag minns rätt smile och dom i trä som jag gjorde ska jag ha på utsidan klädsen (inne i bilen) så dom kommer ut från dörren 18 mm smile tror det ska funka fin och gö det inte de så får jag tänka om smile

loow Jävel
15 februari 2012 · 2 018 Inlägg

turbo_shit skrev:

Plankpojk skrev:
Kan du veva ner rutorna när du satt högtalarna med så stora spacers?
Vanligt problem att det inte går. Så man får köpa lite tunnare högtalare eller en specialadapter.

förstår inte riktikt hur du menar men det går bara bra att veva ner fram nu smile högtalarna är 52mm i djup om jag minns rätt smile och dom i trä som jag gjorde ska jag ha på utsidan klädsen (inne i bilen) så dom kommer ut från dörren 18 mm smile tror det ska funka fin och gö det inte de så får jag tänka om smile

Det brukar bli så att veven hugger i högtalaren, men har du tur så går den fri smile

You got to risk it, to get the biscuit :)
turbo_shit RED LIGHT´S
15 februari 2012 · 554 Inlägg

Plankpojk skrev:

turbo_shit skrev:

Plankpojk skrev:
Kan du veva ner rutorna när du satt högtalarna med så stora spacers?
Vanligt problem att det inte går. Så man får köpa lite tunnare högtalare eller en specialadapter.

förstår inte riktikt hur du menar men det går bara bra att veva ner fram nu smile högtalarna är 52mm i djup om jag minns rätt smile och dom i trä som jag gjorde ska jag ha på utsidan klädsen (inne i bilen) så dom kommer ut från dörren 18 mm smile tror det ska funka fin och gö det inte de så får jag tänka om smile

Det brukar bli så att veven hugger i högtalaren, men har du tur så går den fri smile

aa får hoppas man klarar sig annars blir det komma på en bra lösning smile tror jag ska börja med det i helgen om man får tid... smile

turbo_shit RED LIGHT´S
15 februari 2012 · 554 Inlägg

ingen som vill ha en sterio ? behöver den inte så skänkes till bättre behövande smile

-FXNewton-
15 februari 2012 · 160 Inlägg

turbo_shit skrev:

-FXNewton- skrev:
Ja ha då har man läst allt tycker de ser bra ut sen såg ja att du ville ha lite mer kräm under huven ja skulle föreslå att du hittar en 16v de är lite bökigt att få in den men helvete så rolig bil du kommer få ja gjorde då de i min bil å ångrar inte en sekund big_smile
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=211139

aa får se nu hur det blir med jobb och så för just nu är de plånboken som sätter stopp.. sad

Ja den där satans plånboken sätter stopp för de mesta sad

Volvo 244 "16v" (1983)
turbo_shit RED LIGHT´S
15 februari 2012 · 554 Inlägg

-FXNewton- skrev:

turbo_shit skrev:

-FXNewton- skrev:
Ja ha då har man läst allt tycker de ser bra ut sen såg ja att du ville ha lite mer kräm under huven ja skulle föreslå att du hittar en 16v de är lite bökigt att få in den men helvete så rolig bil du kommer få ja gjorde då de i min bil å ångrar inte en sekund big_smile
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=211139

aa får se nu hur det blir med jobb och så för just nu är de plånboken som sätter stopp.. sad

Ja den där satans plånboken sätter stopp för de mesta sad

aa det är ju det...

TurboLuLeee
15 februari 2012 · 117 Inlägg

Ser helt ok ut. Fortsätt så smile

Kärlek växer inte på träd, Det byggs i Tyskland! :)
Kolla gärna mitt projekt! http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=280597
Volkswagen Caddy mk1 "RWD projekt" (1988)
Volkswagen Golf mk4 "WhiteStatic" (1999)
Hackev8
15 februari 2012 · 2 121 Inlägg

turbo_shit skrev:

Hackev8 skrev:
intressant kommer följas men hur kapa du ur för mätarna i platsen?? har två lika dana i min 240 men funderar på att göra helt annorlunda

Det är ju hål bakom som dom passar perfekt smile i dom man tar lös mätte jag ut så dom hamna i mitten sen gick ja lös med dremmeln. wink

hehe jo vet att det är hål bakom har mina två mätare sitter där också men ser då inge snyggt ut men funderar på att göra om hela skiten då min skärm sitter där också

turbo_shit RED LIGHT´S
16 februari 2012 · 554 Inlägg

Hackev8 skrev:

turbo_shit skrev:

Hackev8 skrev:
intressant kommer följas men hur kapa du ur för mätarna i platsen?? har två lika dana i min 240 men funderar på att göra helt annorlunda

Det är ju hål bakom som dom passar perfekt smile i dom man tar lös mätte jag ut så dom hamna i mitten sen gick ja lös med dremmeln. wink

hehe jo vet att det är hål bakom har mina två mätare sitter där också men ser då inge snyggt ut men funderar på att göra om hela skiten då min skärm sitter där också

okej jag mätta lite sen kapa jag och det blev bra tycker jag smile

turbo_shit RED LIGHT´S
16 februari 2012 · 554 Inlägg

TurboLuLeee skrev:
Ser helt ok ut. Fortsätt så smile

tackar smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang