"Mint Condition-projektet" - BMW M3 E36 3.0 - 1994. Update 2012-08-29.

Är nu äntligen ägare till en av mina absoluta drömbilar! Efter att ha dregglat över M3 E36:or sedan 17 års ålder så är jag nu äntligen ägare till ett oerhört fint exemplar! Målet med bilen är att den ska bli i mint condition! Den har i dagsläget kommit på 2:a plats i Peoples Choice på Schmiedmann-träffen 2012! Originalkänslan i bilen skall bevaras! Den här M3 E36:an ska inte byggas om till något ufo...
  • 85 Följare
  • 143 532 Visningar
  • Projektet avslutat 13 juni 2019
D_Nilsson
18 juli 2012 · 754 Inlägg

CarpeDiem skrev:
Tycker det är tråkigt att du ska sälja M3an men håller tummarna att nya ägaren tar väl hand om den väl.

Stort lycka till i fortsättningen framöver smile

Ja det får vi hoppas!
Tack ska du ha! smile

Om man skulle ge en europé en motor på 8300 kubik skulle han få ut väldigt mycket mer än 500hk! Vi kan få ut så mycket effekt ur en pennvässare nu för tiden!/Jeremy Clarkson
Porsche Boxster S "987.1" (2006)
eastmotorsport -sommar ska de va....
18 juli 2012 · 4 524 Inlägg

Förstår dig , alltid tråkigt att behöva sälja sånt man jobbat me, och sånt man gillat så mycket. men som min fru brukar säga, det är nån mening med det också.  Lycka till med försäljning och inskaffande av boendet.

Tack till alla som följer och tittar i våra projekttrådar .
Kollan
18 juli 2012 · 618 Inlägg

D_Nilsson skrev:

Kollan skrev:
Fyfan va tråkigt!
Men hoppas du hittar en bra köpare.

Skulle bli bra avundsjuk om du köper dig en m3 GT, det är drömbilen det smile

Ja det känns kasst hmm

Haha, ja en M3 GT skulle sitta fint senare! Du får skaffa dig en också! wink

Jodå det kommer så småning om, jag börjar dock studera i höst sen 4 år frammåt så 328an så det får vänta. wink

D_Nilsson
29 augusti 2012 · 754 Inlägg

Dags att uppdatera tråden en sista gång hmm

M3:an är såld till en norsk herre i 50 årsåldern. Så att numera rullar bilen strax norr om Trondheim.
Nya ägaren är en riktig BMW-entusiast (medlem i BMW Club Norway) som även äger en otroligt fin 325 E30, med få mil på mätaren. Så det känns väldigt skönt att kommer att bli fortsatt pedantskött!

Anledningen till att jag sålde bilen var för att jag fått jobb som innebär en längre sträcka att pendla dagligen. Det kändes riktigt kasst att behöva lägga på många mil på en såpass lågmilad entusiastbil. Så därför tog jag beslutet att sälja den...

Men! Om jag känner mig själv rätt kommer jag förmodligen att skaffa en "BMW-värsting" till våren igen! wink

Har 3st alternativ som jag är sugen på:
* BMW M3 E36 3.2 ...SÅKLART! cool
* BMW M3 E46 (med manuell låda)
* BMW Z3 M Coupé.

Vilken modell tycker ni att jag ska skaffa? smile Eller någon som har något annat förslag? wink


Måste även säga att jag saknar M3:an nåt helt otroligt mycket! Kändes som att man sålde sin bästa vän sad Men men... det kommer fler M3:or! smile

Hoppas ni gillade mitt projekt med M3:an! Håll utkik på min sida!.. för det kommer fler projekt av samma kaliber! cool
Tillsvidare glider jag fram och tillbaka från jobbet i min nya 320i Touring E46 M-sport. Helt otroligt vad trött den är i jämförelse mot M3:an! Men det är samtidigt är det lika otroligt vad mycket billigare den är att äga...haha.


/David

Om man skulle ge en europé en motor på 8300 kubik skulle han få ut väldigt mycket mer än 500hk! Vi kan få ut så mycket effekt ur en pennvässare nu för tiden!/Jeremy Clarkson
Porsche Boxster S "987.1" (2006)
Rquired Allmänt envis
29 augusti 2012 · 12 512 Inlägg

Det är alltid tråkigt att sälja en bra bil särskilt en man fäst sig känslomässigt vid men vetskapen om att den får det bra även framöver brukar trösta, det är en snygg liten Touring du köpt en viss tröst måste även den ge? wink

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
D_Nilsson
29 augusti 2012 · 754 Inlägg

Rquired skrev:
Det är alltid tråkigt att sälja en bra bil särskilt en man fäst sig känslomässigt vid men vetskapen om att den får det bra även framöver brukar trösta, det är en snygg liten Touring du köpt en viss tröst måste även den ge? wink

Ja det känns riktigt kasst! hmm Kändes grymt tungt och sorgligt när nya ägaren åkte iväg med bilen, men jag hann klappa den en sista gång iallafall, haha big_smile

Ja Touringen är inte så dum! Fast jag skulle ju hellre behållt M3:an alla dagar, om jag skulle haft möjlighet dvs! wink

Om man skulle ge en europé en motor på 8300 kubik skulle han få ut väldigt mycket mer än 500hk! Vi kan få ut så mycket effekt ur en pennvässare nu för tiden!/Jeremy Clarkson
Porsche Boxster S "987.1" (2006)
_Fredrik
29 augusti 2012 · 2 788 Inlägg

Tråkigt att du blev tvungen att sälja bilen sad Känns ju rätt bra dock att den verkade hamna hos en person som förhoppningsvis kommer att ta lika bra hand om den som du själv!

Ser fram emot framtida projekt från din sida smile

Volkswagen Polo 9N3 "Polo-Yolo" (2005)
CarpeDiem German Engineering
30 augusti 2012 · 9 081 Inlägg

Jag tycker definitivt att du ska ha M3 E36 3.2 wink

Innehar SFROs bygghandbok så har du frågor, skicka gärna PM :)
Biltransport? Tveka inte att höra av dig :) Skicka PM :)
Vi tar hand om din bil - Eurotransport i Sverige AB
CarpeDiem - Youtube
kannebanne
30 augusti 2012 · 2 046 Inlägg

Du borde köpt en E36 Touring sedan lägga in m3 motor och m3 inredning osv!

Mattias_Vejdeland: Vet du överhuvudtaget vad dyslexi är????
Stoner_fuzz: Efter en kväll på garaget vet alla vad dyslexi är.
Jerk-R
30 augusti 2012 · 593 Inlägg

Vet inte vad du är intresserad av men, jag har en M3 3.2 står som jag inte riktigt vet vad jag ska göra med..

Är den intressant så, hör gärna av dig..

//Jerker

D_Nilsson
6 mars 2013 · 754 Inlägg

Tänkte bara meddela till alla som följde den här projekttråden, om min gamla M3 3.0, att jag nu köpt mig en ny M3 E36! Ska starta en ny projekttråd om just den bilen som ni väldigt gärna får följa! smile


Här har vi utgångsläget:
https://www1.garaget.org/gallery/images/103/102182/102182-d85e8544547fd7d1bf602af779f1474f.jpg
...något råare än min förra! wink

Min plan är att den utséendemässigt ska se ut som min gamla 328:a och minska på antalet eftermarknadsdelar och ersätta med original!

Håll som sagt utkik bland projekten. Planerar att starta tråden ikväll!

/David

Om man skulle ge en europé en motor på 8300 kubik skulle han få ut väldigt mycket mer än 500hk! Vi kan få ut så mycket effekt ur en pennvässare nu för tiden!/Jeremy Clarkson
Porsche Boxster S "987.1" (2006)
Shangi
6 mars 2013 · 14 Inlägg

Detta skall följas! Älskar alla dina förra projekt så denna kommer bli minst lika grym! smile

Mvh

Kollan
6 mars 2013 · 618 Inlägg

Efterlängtat!!

eastmotorsport -sommar ska de va....
6 mars 2013 · 4 524 Inlägg

Perfekt!

Tack till alla som följer och tittar i våra projekttrådar .
racerwagon
6 mars 2013 · 429 Inlägg

Kul med ny bil smile Den ser sjukt go ut! Har lagt den som favorit nu.

frenger
6 mars 2013 · 72 Inlägg

Ska självklart följas smile

CarpeDiem German Engineering
6 mars 2013 · 9 081 Inlägg

Detta ska följas wink

Innehar SFROs bygghandbok så har du frågor, skicka gärna PM :)
Biltransport? Tveka inte att höra av dig :) Skicka PM :)
Vi tar hand om din bil - Eurotransport i Sverige AB
CarpeDiem - Youtube
D_Nilsson
6 mars 2013 · 754 Inlägg

Här har ni nya projekttråden! http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=267335
Hoppas att följarna i denna tråden även vill följa den nya! smile

/David

Om man skulle ge en europé en motor på 8300 kubik skulle han få ut väldigt mycket mer än 500hk! Vi kan få ut så mycket effekt ur en pennvässare nu för tiden!/Jeremy Clarkson
Porsche Boxster S "987.1" (2006)
danne5
2 april 2013 · 111 Inlägg

Härligt. Detta ska följas!

D_Nilsson
2 april 2013 · 754 Inlägg

danne5 skrev:
Härligt. Detta ska följas!

Kul att höra! smile

/David

Om man skulle ge en europé en motor på 8300 kubik skulle han få ut väldigt mycket mer än 500hk! Vi kan få ut så mycket effekt ur en pennvässare nu för tiden!/Jeremy Clarkson
Porsche Boxster S "987.1" (2006)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang