VW Golf MK2 OEM+ Agressive Stance, Enginebay Shave & Sugtrim !

Tja Allihopa Kände att det var dags för ett nytt projekt. Denna gång blir det inte någon mer familjebil utan jag och min tvillingbror har nu investerat i en väldigt fin och välvårdad Golf MK2 1.8 GL utav 91:års modell som gått 13k lugna mil. Bilen i sig har alltid varit servad hos oss i våran bilverkstad och det är ju en ära att få köpa något man själv jobbat på innan så att säga. Golfen är i toppskick som och ser väldigt bra ut i exteriör samt interiör. Bilen är i stort sätt helt rostfri förutom vänster framskärm som blivit begripen men en ny har blivit beställd .Vi personligen tycker att detta är ett utmärkt utgångsobjekt som nu i detta fall är vårt nya projekt som vi kommer att äga bra tag framöver. Tycker att jag borde lägga ner skrivandet och börja lägga upp alla planer och vad som skall införskaffas till projektet, Vi tackar våra sponsorer för den hjälp och stöd vi fått under projektets gång
  • 211 Följare
  • 361 024 Visningar
  • Uppdaterades senast 24 januari 2018
D-alvarsson
13 maj 2013 · 550 Inlägg

Twins skrev:

D-alvarsson skrev:
Audi Coupe quattro Speedline SL423 ? wink

Du satte den på pricken big_smile!
tog en ganska mycket googlande ? hehe

haha har varit bakfull hela dagen så jag har haft dåligt o göra wink
Men för att verka kunnig så säger jag att jag inte googlat något alls roll haha wink

Volkswagen Bora "Boran" (2000)
Twins Twins Bil & Plåt
14 maj 2013 · 2 577 Inlägg

D-alvarsson skrev:

Twins skrev:

D-alvarsson skrev:
Audi Coupe quattro Speedline SL423 ? wink

Du satte den på pricken big_smile!
tog en ganska mycket googlande ? hehe

haha har varit bakfull hela dagen så jag har haft dåligt o göra wink
Men för att verka kunnig så säger jag att jag inte googlat något alls roll haha wink

HAHAHA !
Bra gissat iaf !

Volkswagen Golf MKII "Pure Red" (1991)
Volkswagen Corrado G60 "Irish Green" (1991)
D-alvarsson
14 maj 2013 · 550 Inlägg

Twins skrev:

D-alvarsson skrev:

Twins skrev:

Du satte den på pricken big_smile!
tog en ganska mycket googlande ? hehe

haha har varit bakfull hela dagen så jag har haft dåligt o göra wink
Men för att verka kunnig så säger jag att jag inte googlat något alls roll haha wink

HAHAHA !
Bra gissat iaf !

*Bugar o bockar*

Volkswagen Bora "Boran" (2000)
Twins Twins Bil & Plåt
14 maj 2013 · 2 577 Inlägg

Vi har stött ett problem när det gäller fälgarna....
vi kan absolut inte bestämma oss för vilken färg vi skall ha dem i sad

Några förslag som skulle passa våran Röda (LY3D) golf ?

Volkswagen Corrado G60 "Irish Green" (1991)
Volkswagen Golf MKII "Pure Red" (1991)
D-alvarsson
14 maj 2013 · 550 Inlägg

Vit! :d

Volkswagen Bora "Boran" (2000)
BenharBara
15 maj 2013 · 214 Inlägg

D-alvarsson skrev:
Vit! :d

Detta är vad jag tänkte:

1. Rött centrum + polerad kant

2. Guldigt + polerad kant

3. Vanilla Sand gul med polerad kant

Att det kan vara så svårt att välja färg... HAHA

Volkswagen Golf MKII "Pure Red" "Simply Stanced" (1992)
Volkswagen Golf MKIV "Baged Simplicity" (2003)
FilipWelin
15 maj 2013 · 133 Inlägg

Testa lite med plasti dip vettja wink

BMW F11 "Alpin" (2013)
Toyota Supra mk3 "7mgte super hx40" (1989)
BenharBara
16 maj 2013 · 214 Inlägg

FilipWelin skrev:
Testa lite med plasti dip vettja wink

Jag sitter faktiskt och kollar priser på olika burkar, hittar bara inte rätt pigmenter wink

Volkswagen Golf MKIV "Baged Simplicity" (2003)
Volkswagen Golf MKII "Pure Red" "Simply Stanced" (1992)
GolfMK3
16 maj 2013 · 601 Inlägg

Photoshop funkar enklast smile Annars kör du på helpolerat. Du behöver ju inte lacka centrumet på fälgarna i huvudtaget.

Någon mörkare grå färg kan se väldigt trevligt ut. Vissa SEAT LEON har en väldigt skön grå färg. Ser väldigt lerig ut smile

Kan bli baws mot polerade banor!

How can a car be so fast and so gay at the same time?!
Projekttråden på Jettan;
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 2#p3429212
Twins Twins Bil & Plåt
16 maj 2013 · 2 577 Inlägg

GolfMK3 skrev:
Photoshop funkar enklast smile Annars kör du på helpolerat. Du behöver ju inte lacka centrumet på fälgarna i huvudtaget.

Någon mörkare grå färg kan se väldigt trevligt ut. Vissa SEAT LEON har en väldigt skön grå färg. Ser väldigt lerig ut smile

Kan bli baws mot polerade banor!

Ahhh fan, är rätt sugen på en grå met eller vaniljsand met ...med pollerade banor ofcourse !

Volkswagen Golf MKII "Pure Red" (1991)
Volkswagen Corrado G60 "Irish Green" (1991)
Twins Twins Bil & Plåt
18 maj 2013 · 2 577 Inlägg

Okey gubbar, snackar med min kusin nere i hemlandet som skall snickra lite customgrejjor till golfen.
Detta involverar Framlampor, Baklampor och bagagelucka... blir det så att jag åker ner med bilen så skall tanklocket få sig en runda den med big_smile

Vad exakt och hur det kommer se ut kan jag inte avslöja !
Det får ni helt enkelt se när det är klart big_smile

Senast redigerat av Twins (18 maj 2013)

Volkswagen Corrado G60 "Irish Green" (1991)
Volkswagen Golf MKII "Pure Red" (1991)
Riccardo
19 maj 2013 · 237 Inlägg

Jävligt snyggt jobbat!!

Porsche 992 Carrera S "Bubblan" (2019)
BenharBara
20 maj 2013 · 214 Inlägg

Riccardo skrev:
Jävligt snyggt jobbat!!

Tack så hemskt mycket!

Volkswagen Golf MKII "Pure Red" "Simply Stanced" (1992)
Volkswagen Golf MKIV "Baged Simplicity" (2003)
saftarN
22 maj 2013 · 249 Inlägg

att man missat denna! ser sjuukt fräsh ut måste jag säga smile
keep up the good work!

keep calm and let it scrape
BenharBara
24 maj 2013 · 214 Inlägg

saftarN skrev:
att man missat denna! ser sjuukt fräsh ut måste jag säga smile
keep up the good work!

Tack så hemskt mycket smile!!

Volkswagen Golf MKII "Pure Red" "Simply Stanced" (1992)
Volkswagen Golf MKIV "Baged Simplicity" (2003)
Mizter-J
24 maj 2013 · 88 Inlägg

har en fråga bara audi har ju 4/108 och golf har 4/100 hur ska ni lyckas få på audi speedline fälgarna ? tongue eller äre speciella som har 4/100 ? tongue måste ba fråga big_smile åker audi 80 så jag har vart sugen på att skaffa sånna där fälgar jag me smile du kan ju kika på min och slänga in en röst smile

mvh Mizter-J

PS tråden kommer följas smile

Twins Twins Bil & Plåt
24 maj 2013 · 2 577 Inlägg

Mizter-J skrev:
har en fråga bara audi har ju 4/108 och golf har 4/100 hur ska ni lyckas få på audi speedline fälgarna ? tongue eller äre speciella som har 4/100 ? tongue måste ba fråga big_smile åker audi 80 så jag har vart sugen på att skaffa sånna där fälgar jag me smile du kan ju kika på min och slänga in en röst smile

mvh Mizter-J

PS tråden kommer följas smile

Tjenare, vi kommer att använda oss utav custom svarvade spacers från www.manton.se
DVS dem ändrar bultmönstret till 4x108 från 4x100 med ett rätt mittencirkel så man slipper plastringar smile
Vi är ännu inte säkra på om vi verkligen skall ha dem, men vi får se när vi har köpt våra coilovers, det roliga är att dessa är skitsvåra att få tag på så ännu en gång svårt att bestämma sig tongue

Volkswagen Golf MKII "Pure Red" (1991)
Volkswagen Corrado G60 "Irish Green" (1991)
Mizter-J
25 maj 2013 · 88 Inlägg

Twins skrev:

Mizter-J skrev:
har en fråga bara audi har ju 4/108 och golf har 4/100 hur ska ni lyckas få på audi speedline fälgarna ? tongue eller äre speciella som har 4/100 ? tongue måste ba fråga big_smile åker audi 80 så jag har vart sugen på att skaffa sånna där fälgar jag me smile du kan ju kika på min och slänga in en röst smile

mvh Mizter-J

PS tråden kommer följas smile

Tjenare, vi kommer att använda oss utav custom svarvade spacers från www.manton.se
DVS dem ändrar bultmönstret till 4x108 från 4x100 med ett rätt mittencirkel så man slipper plastringar smile
Vi är ännu inte säkra på om vi verkligen skall ha dem, men vi får se när vi har köpt våra coilovers, det roliga är att dessa är skitsvåra att få tag på så ännu en gång svårt att bestämma sig tongue

fan va gött smile vart lite fundersam wink tycker ni lätt ska köra på dom typ ingen som har sånna på en golf så min röst ligger på dom smile

mvh Mizter-J

Twins Twins Bil & Plåt
26 maj 2013 · 2 577 Inlägg

Mizter-J skrev:

Twins skrev:

Mizter-J skrev:
har en fråga bara audi har ju 4/108 och golf har 4/100 hur ska ni lyckas få på audi speedline fälgarna ? tongue eller äre speciella som har 4/100 ? tongue måste ba fråga big_smile åker audi 80 så jag har vart sugen på att skaffa sånna där fälgar jag me smile du kan ju kika på min och slänga in en röst smile

mvh Mizter-J

PS tråden kommer följas smile

Tjenare, vi kommer att använda oss utav custom svarvade spacers från www.manton.se
DVS dem ändrar bultmönstret till 4x108 från 4x100 med ett rätt mittencirkel så man slipper plastringar smile
Vi är ännu inte säkra på om vi verkligen skall ha dem, men vi får se när vi har köpt våra coilovers, det roliga är att dessa är skitsvåra att få tag på så ännu en gång svårt att bestämma sig tongue

fan va gött smile vart lite fundersam wink tycker ni lätt ska köra på dom typ ingen som har sånna på en golf så min röst ligger på dom smile

mvh Mizter-J

Just därför vi vill ha dem på golfen smile, aja nästa steg blir att skaffa coilovers !

Volkswagen Golf MKII "Pure Red" (1991)
Volkswagen Corrado G60 "Irish Green" (1991)
Twins Twins Bil & Plåt
4 juni 2013 · 2 577 Inlägg

Whats up Alihopa ?

Idag har det inte hänt något på bilen direkt men....jag har beställt coilovers!
Det var från början tänkt att jag skulle köpa hem ett par Ta-Technix eller Jom coilovers från ebay, och då ligger prislappen på ungefär 2600-2700kr, inte dyrt men det jobbiga är frakttiden.

Igår sökte jag lite delar till golfen på blocket och såg att vissa hade lagt upp annonser på coilovers så det blev att lägga en sökning...och ja vad är det man ser... Jo J-Spec coilovers för 1995kr, dem har Rea nu från runt 2500lappen vilket var skitnice!

Jag hoppas dem kommer imorgon så man kan ta lite goa bilder åt er!
Hoppas det var nått iaf!
Skynda och fynda innan rean går bort, visst inte jätte dyrt ändå men alltid bra och spara pengar till Cambershims, Cambertopplagringar eller något annat tex smile

http://shop.j-spec.se/bilder/artiklar/zoom/JSPCOILOVERS001_1.jpg

Senast redigerat av Twins (4 juni 2013)

Volkswagen Golf MKII "Pure Red" (1991)
Volkswagen Corrado G60 "Irish Green" (1991)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang