Tja Allihopa Kände att det var dags för ett nytt projekt. Denna gång blir det inte någon mer familjebil utan jag och min tvillingbror har nu investerat i en väldigt fin och välvårdad Golf MK2 1.8 GL utav 91:års modell som gått... Visa mer
Okey gubbar, snackar med min kusin nere i hemlandet som skall snickra lite customgrejjor till golfen. Detta involverar Framlampor, Baklampor och bagagelucka... blir det så att jag åker ner med bilen så skall tanklocket få sig en runda den med
Vad exakt och hur det kommer se ut kan jag inte avslöja ! Det får ni helt enkelt se när det är klart
har en fråga bara audi har ju 4/108 och golf har 4/100 hur ska ni lyckas få på audi speedline fälgarna ? eller äre speciella som har 4/100 ? måste ba fråga åker audi 80 så jag har vart sugen på att skaffa sånna där fälgar jag me du kan ju kika på min och slänga in en röst
har en fråga bara audi har ju 4/108 och golf har 4/100 hur ska ni lyckas få på audi speedline fälgarna ? eller äre speciella som har 4/100 ? måste ba fråga åker audi 80 så jag har vart sugen på att skaffa sånna där fälgar jag me du kan ju kika på min och slänga in en röst
mvh Mizter-J
PS tråden kommer följas
Tjenare, vi kommer att använda oss utav custom svarvade spacers från www.manton.se DVS dem ändrar bultmönstret till 4x108 från 4x100 med ett rätt mittencirkel så man slipper plastringar Vi är ännu inte säkra på om vi verkligen skall ha dem, men vi får se när vi har köpt våra coilovers, det roliga är att dessa är skitsvåra att få tag på så ännu en gång svårt att bestämma sig
mvh Mizter-J
PS tråden kommer följas
Tjenare, vi kommer att använda oss utav custom svarvade spacers från www.manton.se DVS dem ändrar bultmönstret till 4x108 från 4x100 med ett rätt mittencirkel så man slipper plastringar Vi är ännu inte säkra på om vi verkligen skall ha dem, men vi får se när vi har köpt våra coilovers, det roliga är att dessa är skitsvåra att få tag på så ännu en gång svårt att bestämma sig
fan va gött vart lite fundersam tycker ni lätt ska köra på dom typ ingen som har sånna på en golf så min röst ligger på dom
mvh Mizter-J
PS tråden kommer följas
fan va gött vart lite fundersam tycker ni lätt ska köra på dom typ ingen som har sånna på en golf så min röst ligger på dom
mvh Mizter-J
Just därför vi vill ha dem på golfen , aja nästa steg blir att skaffa coilovers !
Idag har det inte hänt något på bilen direkt men....jag har beställt coilovers! Det var från början tänkt att jag skulle köpa hem ett par Ta-Technix eller Jom coilovers från ebay, och då ligger prislappen på ungefär 2600-2700kr, inte dyrt men det jobbiga är frakttiden.
Igår sökte jag lite delar till golfen på blocket och såg att vissa hade lagt upp annonser på coilovers så det blev att lägga en sökning...och ja vad är det man ser... Jo J-Spec coilovers för 1995kr, dem har Rea nu från runt 2500lappen vilket var skitnice!
Jag hoppas dem kommer imorgon så man kan ta lite goa bilder åt er! Hoppas det var nått iaf! Skynda och fynda innan rean går bort, visst inte jätte dyrt ändå men alltid bra och spara pengar till Cambershims, Cambertopplagringar eller något annat tex