740 går endast på tomgång efter bensinpumpsbyte (bakre)

tal0n Mekaniker/Däckmontör
30 januari 2012 · 1 140 Inlägg

92 är det väl "Regina" systemet med 1 pump i tanken bara, sätter du dit fel pump då så blire väl tokigt? om en "vanlig" pump passar i armaturen då tongue

nesum
30 januari 2012 · 695 Inlägg

Maxtrin skrev:

MCMLXXXII skrev:
Bara en fundering här.. Kan inte vara glapp i kontaktstycket som sitter på luftmassemätaren alternativt att kontaktstycket inte sitter på riktigt?

Jag ska prova att byta Bensinfilter och kolla luftmassemätaren i dag återkommer med resultat

Kollat bränsletrycket än då??? De är juh de första jag skulle kollat. Finns juh ingen anledning att byta grejjer som inte är förverkade... Och sen skulle jag kollat luftmassemätaren...

Hellre omkörd och bortkommen än omkommen och bortkörd.
®™ Nuclear Performance
Growe Fri fart för ett fritt folk!
30 januari 2012 · 13 757 Inlägg

tal0n skrev:
92 är det väl "Regina" systemet med 1 pump i tanken bara, sätter du dit fel pump då så blire väl tokigt? om en "vanlig" pump passar i armaturen då tongue

mm sitter enkel pump på reginan och den sitter på 92:ornas B230F

garanterat det som är problemet det sitter en pump från en vanlig 740/940 som inte har regina så pumpen orkar inte hålla trycket


antingen kör du med en pump till regina eller så väljer du en 96-98:ans 940 pump istället
där sitter det bara en pump oxå

kan dock kräva lite moddning av slangarna i övrigt passar den rakt i

Kör fort så hinner inget hända...
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Seat Arosa (1999)
240bns
30 januari 2012 · 1 008 Inlägg

De flesta (alla?) 740 B230F 91-92 har regina insprutet med enbart 1 pump i tanken (tryckpump)
övriga 740 har en för/sugpump i tanken liksom 940 upp till 1995.

Så med fel pump så får du inget soppatryck..

Maxtrin
31 januari 2012 · 8 Inlägg

Hmm stämmer det sitter endast en pump den i tanken, den pumpen jag köpte är lite mindre en den som satt i tidigare

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang