Lura besiktningsmännen

Vurtne DEVIL
29 januari 2012 · 1 171 Inlägg

Skulle inte detta funka.

Du köper en bil te.x en BMW 525i -95a och turbokonverterar denna. Och sen ska du besikta denna.

Sen köper du en exakt samma bil, dvs.. en BMW 525i -95 som inte är turbokonvertad och byter bara regplåtarna på bilarna, skulle detta i teori funka?

Nu kanske jag är helt ute och cyklar men p_q

bmw m power
Audi A6 Avant 2.0TFSI "twisted" (2006)
Nissan Skyline R33 "fzt" (1994)
siiimooon Påstängd
29 januari 2012 · 1 194 Inlägg

Jobbigt bara om dom kollar chassie/motor-nummer.

Pierre_r Lastbilsmekaniker
29 januari 2012 · 729 Inlägg

Nej, för dom kollar chassinummret. Stämmer inte det antar dom väll att bilen är stulen och du får vänta på polisen och förklara dig.

Vurtne DEVIL
29 januari 2012 · 1 171 Inlägg

Pierre_r skrev:
Nej, för dom kollar chassinummret. Stämmer inte det antar dom väll att bilen är stulen och du får vänta på polisen och förklara dig.

Då var det värre neutral aja, en sak uppklarad iaf, aldrig tänkt på att dem kollar chassinummer.

bmw m power
Audi A6 Avant 2.0TFSI "twisted" (2006)
Nissan Skyline R33 "fzt" (1994)
Tvattekorg Likbärgare
29 januari 2012 · 375 Inlägg

Jag har aldrig varit med om att dom kollar chassinummer på såpass nya bilar,

Men varje gång jag varit och bessat en gammal jänkare kollar dom upp det, Därimot ALDRIG när jag kört in bilar nyare än -70.

Ett söndersparkat lik är inte pilsner.
Polara
29 januari 2012 · 430 Inlägg

nä de kollar aldrig chassinr, om det inte gäller typning el regbes, så prova, borde ju funka...

Mopar or no car!
Renault scenic "VM Bilen" (2001)
Chevrolet Caprice "Bonny" (1970)
Turbovin Turbo lover
29 januari 2012 · 555 Inlägg

De har kollat chassinr på min Impreza -00 vid åtminstone ett tillfälle, så är det verkligen värt att chansa med tanke på straffet?

Subaru Impreza STI Type R "AVCS 2.1l stroker" (2000)
KHRacing
30 januari 2012 ·

Polara skrev:
nä de kollar aldrig chassinr, om det inte gäller typning el regbes, så prova, borde ju funka...

Chassienummer är en del utav bilprovningens rutiner. de kollar även att nummret på nummerskylten stämmer.

Vurtne DEVIL
30 januari 2012 · 1 171 Inlägg

KHRacing skrev:

Polara skrev:
nä de kollar aldrig chassinr, om det inte gäller typning el regbes, så prova, borde ju funka...

Chassienummer är en del utav bilprovningens rutiner. de kollar även att nummret på nummerskylten stämmer.

Tänkte på om man byter nummerskyltarna på bilarna? från den som ska besiktas "igentligen" till den bilen man besiktar med istället.

bmw m power
Audi A6 Avant 2.0TFSI "twisted" (2006)
Nissan Skyline R33 "fzt" (1994)
VAnd3rsson
30 januari 2012 · 438 Inlägg

Dom kollar varenda bil på min lokala staton. Både plåtarna och det på karossen. Så tyvärr tror jag inte det kommer funka......

MVH VAnd3rsson

Volvo 740 "Snövit" (1988)
evilaudio
30 januari 2012 · 16 195 Inlägg

De jobbiga e dock om du mot förmodan skulle smita igenom en besiktning å  bilen/du skulle orsaka en olycka så  gäller  inte försäkringen.

www.supersonic.se de mesta inom PA-ljud
www.stylingwebben.se LEDs,xenon samt MOMOprodukter
http://seastreamsgarage.se/
Xuri One Man Clan
30 januari 2012 · 4 287 Inlägg

rullar man in med en bil man har lackat om kan man ju ha chassiplåtarna lösa, och säga att man inte har hunnit få fast dom tongue   så kan man bara skifta skiten...

vet en kille som körde med lösa chassiplåtar...
under tiden den bilen rullade här i krokarna funkade de vad ajg vet i alla fall .

Volvo v70 D5 "Ocean race" (2006)
Volvo s40 (2001)
Vurtne DEVIL
30 januari 2012 · 1 171 Inlägg

Xuri skrev:
rullar man in med en bil man har lackat om kan man ju ha chassiplåtarna lösa, och säga att man inte har hunnit få fast dom tongue   så kan man bara skifta skiten...

vet en kille som körde med lösa chassiplåtar...
under tiden den bilen rullade här i krokarna funkade de vad ajg vet i alla fall .

Finns nämligen en här också som folk sa att han gjorde det samma, därför jag ställde frågan på gorg om detta var möjligt. :]

bmw m power
Nissan Skyline R33 "fzt" (1994)
Audi A6 Avant 2.0TFSI "twisted" (2006)
evilaudio
30 januari 2012 · 16 195 Inlägg

Xuri skrev:
rullar man in med en bil man har lackat om kan man ju ha chassiplåtarna lösa, och säga att man inte har hunnit få fast dom tongue   så kan man bara skifta skiten...

vet en kille som körde med lösa chassiplåtar...
under tiden den bilen rullade här i krokarna funkade de vad ajg vet i alla fall .

Dock brukar väl de flesta bilar ha numret stansat direkt på bilen (men med löst nummer kan även finns på annat ställe oxå)

www.supersonic.se de mesta inom PA-ljud
www.stylingwebben.se LEDs,xenon samt MOMOprodukter
http://seastreamsgarage.se/
Xuri One Man Clan
30 januari 2012 · 4 287 Inlägg

evilaudio skrev:

Xuri skrev:
rullar man in med en bil man har lackat om kan man ju ha chassiplåtarna lösa, och säga att man inte har hunnit få fast dom tongue   så kan man bara skifta skiten...

vet en kille som körde med lösa chassiplåtar...
under tiden den bilen rullade här i krokarna funkade de vad ajg vet i alla fall .

Dock brukar väl de flesta bilar ha numret stansat direkt på bilen (men med löst nummer kan även finns på annat ställe oxå)

i detta fallet var de en bmw e30 kärra.

Han hade bara aluplåtarna som normalt sitter framme vid lysen eller runt skärmarna i motorutrymmet. dom var lösa. just besiktningen har jag aldrig sett kolla nått annat nummer, tex de som sitter uppe på torpeden eller vid tröselådor å dyl.

Volvo s40 (2001)
Volvo v70 D5 "Ocean race" (2006)
evilaudio
30 januari 2012 · 16 195 Inlägg

Xuri skrev:

evilaudio skrev:

Xuri skrev:
rullar man in med en bil man har lackat om kan man ju ha chassiplåtarna lösa, och säga att man inte har hunnit få fast dom tongue   så kan man bara skifta skiten...

vet en kille som körde med lösa chassiplåtar...
under tiden den bilen rullade här i krokarna funkade de vad ajg vet i alla fall .

Dock brukar väl de flesta bilar ha numret stansat direkt på bilen (men med löst nummer kan även finns på annat ställe oxå)

i detta fallet var de en bmw e30 kärra.

Han hade bara aluplåtarna som normalt sitter framme vid lysen eller runt skärmarna i motorutrymmet. dom var lösa. just besiktningen har jag aldrig sett kolla nått annat nummer, tex de som sitter uppe på torpeden eller vid tröselådor å dyl.

Vet iaf att där jag besiktar på kollar dom bara efter de numret som e stansat i plåten.

www.supersonic.se de mesta inom PA-ljud
www.stylingwebben.se LEDs,xenon samt MOMOprodukter
http://seastreamsgarage.se/
Vurtne DEVIL
30 januari 2012 · 1 171 Inlägg

evilaudio skrev:

Xuri skrev:

evilaudio skrev:

Dock brukar väl de flesta bilar ha numret stansat direkt på bilen (men med löst nummer kan även finns på annat ställe oxå)

i detta fallet var de en bmw e30 kärra.

Han hade bara aluplåtarna som normalt sitter framme vid lysen eller runt skärmarna i motorutrymmet. dom var lösa. just besiktningen har jag aldrig sett kolla nått annat nummer, tex de som sitter uppe på torpeden eller vid tröselådor å dyl.

Vet iaf att där jag besiktar på kollar dom bara efter de numret som e stansat i plåten.

Beror nog helt på vilken SBP det är skulle jag tro, vissa är mer noga, vissa är mer slarviga, vissa är riktigt petiga.

bmw m power
Audi A6 Avant 2.0TFSI "twisted" (2006)
Nissan Skyline R33 "fzt" (1994)
ramb0 SKANK Performence
30 januari 2012 · 272 Inlägg

När jag har bessat mina bilar har dom alltid kollat chassi nr oavsätt årsmodell...
på min 940 har dom alltid kollat det nr som sitter i motorrumet och det som sitter på B stolpen... Men vet folk om att du funderar på det, så kommer någon garanterat "råka" säga det till någon som kommer störa sig på det o sedan ringa polisen eller liknande...

SKANK Performence
Volvo 940R Clean Edition
http://www.garaget.org/?car=213519
Vurtne DEVIL
30 januari 2012 · 1 171 Inlägg

ramb0 skrev:
När jag har bessat mina bilar har dom alltid kollat chassi nr oavsätt årsmodell...
på min 940 har dom alltid kollat det nr som sitter i motorrumet och det som sitter på B stolpen... Men vet folk om att du funderar på det, så kommer någon garanterat "råka" säga det till någon som kommer störa sig på det o sedan ringa polisen eller liknande...

Inte tänkt tanken på det, men drog upp förslaget av en anledning, att det är en person där jag bor som gjort detta.
Därför ville jag höra runt om detta skulle va möjligt, eller om det bara var skitprat. Alla är väl nyfikna wink

bmw m power
Audi A6 Avant 2.0TFSI "twisted" (2006)
Nissan Skyline R33 "fzt" (1994)
Okke
30 januari 2012 · 46 Inlägg

Kommer dom på dig är det väl bara att säga att du har två och nyss bytat plåtarna på båda så du har råkat o förväxla dom?

Volvo V 70 2.4D "blöj expressen" (2007)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang