Motorknack Ford Focus ST -07 hjälp?

Focus_ST225
16 februari 2012 · 3 Inlägg

Hej!

Upptäckte här om dagen att motorn på forden knackar påminner om ventilknack, hört mig lite för och får olika svar vissa påstår att motorn låter så på en focus st men det känner jag mig tveksam till. Är det någon har nått tips på vad det kan vara?

Tacksam för alla svar!

MVH

850heden
16 februari 2012 · 557 Inlägg

Är det snabba lätta knackljud? Vet att 850 låter så väldigt ofta. Rätt lika motorer i dom bilarna.

Focus_ST225
16 februari 2012 · 3 Inlägg

Jo det e snabba knackningar, hör det bara om ja lyfter på huven annars kan jag inte höra dem.
Låter typ som ventilknack på en äldre Volvo motor.

ekelund88
16 februari 2012 · 2 656 Inlägg

Focus_ST225 skrev:
Jo det e snabba knackningar, hör det bara om ja lyfter på huven annars kan jag inte höra dem.
Låter typ som ventilknack på en äldre Volvo motor.

de e ju kallt ute = oljan flyter tyngre som gör att lyftarna knackar lite = inget farligt

lill3bror
16 februari 2012 · 1 397 Inlägg

gissar bara högt, kan det inte vara ett remhjul som är dåligt?

Nissan Skyline R33 GTS-T "Version 5.0 - 536 whp" (1995)
dannydef
16 februari 2012 · 14 Inlägg

tjenna prickard

jag har ju samma motor i min och  var orolig för knackandet i början med men det är ingen fara, såvida du har exakt samma ljud som ja har. har pratat med volvo i samband med service och bett dom lyssna men dom sa att det är helt normalt.

har fått höra av andra att hydraliska ventiler låter så men vet inte om det är så eller om ja ens har hydraliska ventiler smile

850heden
16 februari 2012 · 557 Inlägg

Precis de brukar låta så från dessa motorer.

Erick
16 februari 2012 · 4 767 Inlägg

Ett stående tips är att byta olja, ofta.

Projekttråd: Nissan Skyline GTS-25TM JUN -95
Gilla EvoG på Facebook! facebook.com/EvolutionGarage
Använder produkter från: Sonax Bilvård
Growe Fri fart för ett fritt folk!
17 februari 2012 · 13 757 Inlägg

dannydef skrev:
tjenna prickard

jag har ju samma motor i min och  var orolig för knackandet i början med men det är ingen fara, såvida du har exakt samma ljud som ja har. har pratat med volvo i samband med service och bett dom lyssna men dom sa att det är helt normalt.

har fått höra av andra att hydraliska ventiler låter så men vet inte om det är så eller om ja ens har hydraliska ventiler smile

fast du borde ha fasta lyftare om du har volvo motorn.

iof sitter det fordskit i nästan alla volvosar numera

Kör fort så hinner inget hända...
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Seat Arosa (1999)
Laud
17 februari 2012 · 344 Inlägg

Sitter det inte volvo motorer i dom fårrrdarna ? Det har jag hört, och isf är det väl hydrauliska lyftare ?

impresst 2fast4you
17 februari 2012 · 371 Inlägg

om det är som andra har sagt ett snabbt tickande, så är det ingen fara. nästan alla tickar så. sen om det hörs enbart om du öppnar huven o inte annars brhöver du absolut inte va nervössmile byt olja o filter så känns det bättre i allafall=)

haru kört fast eller
Ford f350 super duty "lillen" (2003)
Busgrabb Rejsa ?
18 februari 2012 · 2 959 Inlägg

Fasta tryckare i dom motorerna, exakt likadan maskin som i S40, V50 och C70N osv...

Autotech
BMW 335D (2008)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang