Angående: Karavan till elmia 2012 APRIL 7 de samling klockan 8 från Göteborg !

Moonfury UNDERGROUND
20 februari 2012 · 649 Inlägg

Hejsan ! nu lyder frågan?! är den nån eller finns de någon tråd upplag om karavan till elmia från göteborg 2012 ?

då hade jag tänkt dra igång en tråd här för Göteborgs karavanen till elmia i år 2012 ! och så möter vi upp resten av folket i Borås 9:35!
Denna gången ska jag se till att det går lugnt och fint och att alla hänger med utan att behöva jaga i fart varandra  !
vi får hoppas på att det finns många som är intresserade av detta så vi kan få ihop ett reält härligt sommarlängtande gäng som vill åka uppåt till Elmia för att dra igång sommaren ^^, i allafall som det känns som big_smile
Hoppas på härligt väder och att vi kan respektera och hålla oss lugna på vägen

*ingen buskörning i karavanen
*håll avstånd !
*vissa hänsynt
Allt detta för en härligt karavan 

DÅ SÅ !

SAMMLING /STIGS CENTER GÖTEBORG
NÄR? / 7 APRIL
SAMLING KLOCKAN / 8:00 till 9:00
AVGÅNG SENAST 9:00 !



MÖTA UPP borås 9:35 för att sen åka vidare!
Hoppas på en fett grym dag!

Följ blå bil! Arcticray


http://maps.google.se/maps?hl=sv&ba … d=0CAcQ_BI

Senast redigerat av Moonfury (5 april 2012)

Saab 9-3 Aero 2.8 "Blackpearl" (2008)
mr_yeahman Krom-fascisten
20 februari 2012 · 439 Inlägg

datumet för väl bli 7;e, då det är på lördagen. För de som jobbar på fredagen, och de som vill sova ur bakfyllan på söndan för de väljer att dricka..
kl 9-11 nångång på förmiddagen är la änna vettig tid. Skall själv troligen köra amazon, å det förstör den trevliga upplevelsen om alla fartdårar speedar upp karavanen över 100 knyck, så blyfötterna kan gärna ha egen karavan.

Nog om det.. Vi har tidigare gånger mött upp med boråsarna, vilket funkat fint tidigare, så kan vi även göra denna gång.. Kommer möjligen nog personligen utgå därifrån då man snart kanske blir en själv.

Mycket nöje och jag tror på att de blir lika grymt detta år som föregående säsonger...

//Robban

Hankey
20 februari 2012 · 73 Inlägg

Vore trevligt tycker jag ! lägger prem på tråden så får vi hoppas att det blir något

Volvo_-_740
21 februari 2012 · 149 Inlägg

Är på denna skulle jag tro, om de inte dyker upp problem wink hoppas de blir många

Volvo 164 "Svarta generalen-m50" (1970)
BMW 525i M-sport "Black On Black" (2006)
Glader92
21 februari 2012 · 63 Inlägg

jag kan tänka mig att hacka på ifall det är lördagen vi snackar om smile

Audi A4 b8 2.0 TDI "Snow White" (2009)
OUTLAW1
21 februari 2012 ·

mr_yeahman skrev:
datumet för väl bli 7;e, då det är på lördagen. För de som jobbar på fredagen, och de som vill sova ur bakfyllan på söndan för de väljer att dricka..
kl 9-11 nångång på förmiddagen är la änna vettig tid. Skall själv troligen köra amazon, å det förstör den trevliga upplevelsen om alla fartdårar speedar upp karavanen över 100 knyck, så blyfötterna kan gärna ha egen karavan.

Nog om det.. Vi har tidigare gånger mött upp med boråsarna, vilket funkat fint tidigare, så kan vi även göra denna gång.. Kommer möjligen nog personligen utgå därifrån då man snart kanske blir en själv.

Mycket nöje och jag tror på att de blir lika grymt detta år som föregående säsonger...

//Robban

Absolut ett fint alternativ på lördagen tycker jag..Menöver 100 lär det noig gå iaf på 110 vägen..blir ju P böter annars..
TÄNK PÅ:
Polisen älskar sånt här speciellt på en liten yta på Stig Center.
Ha din bil i trafikgodkänt skick.
Ha inte 5 höbalar,påskfjädrar på fälgarna,3 aspackade 13åringar runt bilen,bär inte raggarväst och framför allt spela inte Boten Anna på högsta volym på din utvändigt monterade hemmahögtalare.
Sist så "glöm" inte regplåten fram och ta bort solfilmen från frontrutorna.

Slipper vi massa bråk med polisen kanske dom skippar den obligatoriska fartkontrollen ett par kilomoeter därifrån också..

För böveln sätt inte kl 0630 som samlingstid..räcker som sagt tidigare med runt 9.

mr_yeahman Krom-fascisten
21 februari 2012 · 439 Inlägg

OUTLAW1 skrev:

mr_yeahman skrev:
datumet för väl bli 7;e, då det är på lördagen. För de som jobbar på fredagen, och de som vill sova ur bakfyllan på söndan för de väljer att dricka..
kl 9-11 nångång på förmiddagen är la änna vettig tid. Skall själv troligen köra amazon, å det förstör den trevliga upplevelsen om alla fartdårar speedar upp karavanen över 100 knyck, så blyfötterna kan gärna ha egen karavan.

Nog om det.. Vi har tidigare gånger mött upp med boråsarna, vilket funkat fint tidigare, så kan vi även göra denna gång.. Kommer möjligen nog personligen utgå därifrån då man snart kanske blir en själv.

Mycket nöje och jag tror på att de blir lika grymt detta år som föregående säsonger...

//Robban

Absolut ett fint alternativ på lördagen tycker jag..Menöver 100 lär det noig gå iaf på 110 vägen..blir ju P böter annars..
TÄNK PÅ:
Polisen älskar sånt här speciellt på en liten yta på Stig Center.
Ha din bil i trafikgodkänt skick.
Ha inte 5 höbalar,påskfjädrar på fälgarna,3 aspackade 13åringar runt bilen,bär inte raggarväst och framför allt spela inte Boten Anna på högsta volym på din utvändigt monterade hemmahögtalare.
Sist så "glöm" inte regplåten fram och ta bort solfilmen från frontrutorna.

Slipper vi massa bråk med polisen kanske dom skippar den obligatoriska fartkontrollen ett par kilomoeter därifrån också..

För böveln sätt inte kl 0630 som samlingstid..räcker som sagt tidigare med runt 9.

Tog vä i underkant. Men de som vill dit fort får gärna åka ifrån oss som håller hastigheten och vill njuta utav färden upp ;-)
Folk ansvarar själva deras bilars skick ocj vilka de har i baksätet. Men givetvis alltid trevligt om manretar upp snuten som i sin tur skulle avreagera sig på hela karavanen :-P

FerrariDanne
21 februari 2012 · 4 Inlägg

Det låter nice lördag passar fint runt nio-tiden!!

Ferrari F430 "F430 Capristo exhaust" (2005)
Ziggs Grundare av MidNightMeet och Så Enkelt TV
21 februari 2012 · 1 312 Inlägg

Blir det så att de blir en karva som åker så vi är där till 10 då vi öppnar är jag och två polare på. Men jag måste hinna dit till några minuter innan 10 så jag kan starta allt som ska starta i min bil då den ställs ut där.

Så skulle man åka 8 så skulle vi va på.

GLÖM INTE ATT KOLLA MIN HEMSIDA www.Ziggs.se
ProjektTråden min
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … #p2986707/
Subaru WRX STi "V.2" (2016)
Moonfury UNDERGROUND
21 februari 2012 · 649 Inlägg

ja föra året va inte jätte lyckat då min bror blev påkörd bakifrån. alla lågg runt 150 på 70 vägarna typp . inte ett bra sätt så jag ska se till att detta blir en skön och sammsad tur upp!

DÅ säger vi så! vi kör upp på lördag den 7 de ! 

:samling från runt 8 på på Stig Center den 7 april !
:avgång senast 9 mot Elmia Jönköping!!!!
:sen gäller laglig och finn körning upp för att slippa olyckor osv....

Saab 9-3 Aero 2.8 "Blackpearl" (2008)
mustang07
21 februari 2012 · 146 Inlägg

plockar ni upp boråsarna från alingsås karavanen på mcdonalds parkering eller är det volvos parkering?
Är förmodligen på :-)

mr_yeahman Krom-fascisten
21 februari 2012 · 439 Inlägg

Moonfury skrev:
ja föra året va inte jätte lyckat då min bror blev påkörd bakifrån. alla lågg runt 150 på 70 vägarna typp . inte ett bra sätt så jag ska se till att detta blir en skön och sammsad tur upp!

DÅ säger vi så! vi kör upp på lördag den 7 de ! 

:samling från runt 8 på på Stig Center den 7 april !
:avgång senast 9 mot Elmia Jönköping!!!!
:sen gäller laglig och finn körning upp för att slippa olyckor osv....

Uppslutning med boråsarna där blandannat jag kommer utgå ifrån runt 9-10tiden. För i vettig fart tar det en timma från stigcenter till borås. Utanför bilia va det förra året tror jag. Va en bra plats.

Moonfury UNDERGROUND
21 februari 2012 · 649 Inlägg

ja vi möter upp boråsarna runt 10 tiden smile

Saab 9-3 Aero 2.8 "Blackpearl" (2008)
mustang07
21 februari 2012 · 146 Inlägg

edit

hm första inlägget sade 9.30 nu runt 10? neutral

Senast redigerat av mustang07 (21 februari 2012)

mr_yeahman Krom-fascisten
21 februari 2012 · 439 Inlägg

mustang07 skrev:
edit

hm första inlägget sade 9.30 nu runt 10? neutral

tar ju ca knappt en timma från stigcenter till borås i laglig fart. Om borås läser detta så kan vi ju typ bestämma att boråsarna kan börja samla sig vid nio och vänta på göteborgarna, brukar ju bli ett sånt skönt mingel på dessa uppsamlingar så varför stressa wink

Moonfury UNDERGROUND
22 februari 2012 · 649 Inlägg

jajamen ! skulle skivit att vi mpöter upp boråsarna vid 9:30 ungefär och sen senast åker där ifrån 10:00

Saab 9-3 Aero 2.8 "Blackpearl" (2008)
Ziggs Grundare av MidNightMeet och Så Enkelt TV
22 februari 2012 · 1 312 Inlägg

Kan inte haka på tyvärr då de blir så sent detta

GLÖM INTE ATT KOLLA MIN HEMSIDA www.Ziggs.se
ProjektTråden min
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … #p2986707/
Subaru WRX STi "V.2" (2016)
mustang07
22 februari 2012 · 146 Inlägg

sebbanboy14 skrev:
Kan inte haka på tyvärr då de blir så sent detta

samma här, är hellre där när det öppnar än en timme efter att det öppnat.

Ziggs Grundare av MidNightMeet och Så Enkelt TV
22 februari 2012 · 1 312 Inlägg

mustang07 skrev:

sebbanboy14 skrev:
Kan inte haka på tyvärr då de blir så sent detta

samma här, är hellre där när det öppnar än en timme efter att det öppnat.

Känner de samma, speciellt då jag ska ställa ut. Och sedan brukar de ju va typ sjuka köer den första timmen.

GLÖM INTE ATT KOLLA MIN HEMSIDA www.Ziggs.se
ProjektTråden min
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … #p2986707/
Subaru WRX STi "V.2" (2016)
lavemangkillen
22 februari 2012 · 441 Inlägg

även jag hakar nog på smile tror inte mina raggar polare blir glada om jag kör jappsare i deras karavan lol

Subaru impreza GT (GC8) "hubbe" (2000)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang