Angående: Karavan från Norr längs E4 till "STOCKHOLMS STÖRSTA BILTRÄFF" - 28 April 2012

aerokiller
29 april 2012 · 29 Inlägg

jag körde i allfall med rundt 15-20 bilar i karavanen. tänkte jag skulle vara i led med dom men va uppe i 210 som max, så orkade inte forsöka hänga på ens. för jag är rädd om mitt körkort smile Men från uppsala så låg jag efter den gröna pickisen fån gävle och då var de måååånga bilar i leden, och de gick efter fartsgrensen!wink Håppas på en lite mera "laglig" karavan nästa år! där man värkligen ligger i led! men annars va träffet GRYMT! GRYMT!GRYMT!

Hanning
29 april 2012 · 171 Inlägg

KVi har också fått höra att det gick väldigt fort ner, trist med folk som inte fattar vad en kraven är för något då vi informerade om att laglig hastighet skulle hållas. För våran egedel hoppade vi från HMK  på i Uppsala och precis när vi skulle åka så koka en av medlemmarnas bil så det vart ingen kraven för mig :-( annars var träffen helt grym :-)

Saab 9-5 "Daily" (2006)
LowLifeS10 Layin frame
29 april 2012 · 638 Inlägg

aerokiller skrev:
jag körde i allfall med rundt 15-20 bilar i karavanen. tänkte jag skulle vara i led med dom men va uppe i 210 som max, så orkade inte forsöka hänga på ens. för jag är rädd om mitt körkort smile Men från uppsala så låg jag efter den gröna pickisen fån gävle och då var de måååånga bilar i leden, och de gick efter fartsgrensen!wink Håppas på en lite mera "laglig" karavan nästa år! där man värkligen ligger i led! men annars va träffet GRYMT! GRYMT!GRYMT!

Jo från Uppsala blev det lite fler bilar i ledet, men hade vart grymt roligt om alla hade åkt laglig hastighet så man kunde hängt med, ingen superraket som motor i den här pickisen tongue

Chevrolet S10 Bagged & Laying Frame
___
.----/__ |-------,
/_(o)____(o)__|
Chevrolet S10 "Air Gringos" (1999)
GMC C15 C10 (1968)
aerokiller
29 april 2012 · 29 Inlägg

är det någon här som vet vem de va som filmade oss i gävle och i uppsala ? tänkte bara kolla om dom har lagt upp film från karavanen någonstans smile

Henka_ Slav
29 april 2012 · 1 454 Inlägg

snokar efter som filmerna ja med, men har inte hittat nå än..

Tack till
Tompa för riktigt grym mappning, hör av er om ni behöver mer fart i en T5 eller T7 Saab.
Janne på Autoexperten Gävle
Jonas på Bakaxeldelar för niceprice på delar.
Saab 9000 CSE "JAS 9000 Gripen" (1998)
aerokiller
29 april 2012 · 29 Inlägg

Henka_ skrev:
snokar efter som filmerna ja med, men har inte hittat nå än..

äg i från om du hittar nån smile

Bergvik
29 april 2012 · 141 Inlägg

Hade jag kört egen bil så hade jag tagit täten. Åkte dock inte en enda sekund i karavanen tongue
Hoppade på i Uppsala å blev stående där på Max då en kompis hade problem med bilen.

Gick däremot runt å försökte informera alla där på parkeringen om att vänta in folk... Å försöka hålla ett led.
Å insåg även att nästa gång måste vi hitta en bättre samlingsplats i Uppsala tongue

OCH jag ska skaffa en megafonjävel så ALLA kan höra mig nästa gång tongue

Audi S2 Avant "R2S2" (1993)
Bergvik
29 april 2012 · 141 Inlägg

aerokiller skrev:
är det någon här som vet vem de va som filmade oss i gävle och i uppsala ? tänkte bara kolla om dom har lagt upp film från karavanen någonstans smile

Jag gick runt å filmade i Uppsala, stod även å försökte filma när karavanen lämnade Max.

Filmen är däremot i en kamera hos en kompis i Stockholm. Han får redigera så gott de går å lägga upp smile

Audi S2 Avant "R2S2" (1993)
Bergvik
29 april 2012 · 141 Inlägg

jennynatalie skrev:
Kan hålla med er, och kan även erkänna att jag var en av dom som låg på 200 sträcket lite då och då. Men det är inte så lätt att veta vart karavanen är, så nästa gång kanske någon kan vara "ledare" så man vet vem man ska åka efter? Håller även med er om att träffen var kanon, roligt att se så in i helvete med folk smile

Har funderat på detta å lärt mig att egentligen skulle man tagit täten och börjat rulla i typ 50-70, tills alla kommit ut på E4.
För de var KAOS på Max parkeringen i Uppsala när folket började åka därifrån tongue

Audi S2 Avant "R2S2" (1993)
mrpalmer
29 april 2012 · 796 Inlägg

Bergvik skrev:

jennynatalie skrev:
Kan hålla med er, och kan även erkänna att jag var en av dom som låg på 200 sträcket lite då och då. Men det är inte så lätt att veta vart karavanen är, så nästa gång kanske någon kan vara "ledare" så man vet vem man ska åka efter? Håller även med er om att träffen var kanon, roligt att se så in i helvete med folk smile

Har funderat på detta å lärt mig att egentligen skulle man tagit täten och börjat rulla i typ 50-70, tills alla kommit ut på E4.
För de var KAOS på Max parkeringen i Uppsala när folket började åka därifrån tongue

Kan jag tänka mig, den är inte speciellt stor heller. Ett bättre alternativ vore nästan Ikea parkeringen! smile

Hemma bra, garaget BÄST!
jennynatalie
29 april 2012 · 90 Inlägg

Bra initiativ där Bergvik smile

Kvinnor kör bättre än män, för de slipper hålla ögonen på de kurvor som sitter bredvid dem.
Bergvik
29 april 2012 · 141 Inlägg

mrpalmer skrev:

Bergvik skrev:

jennynatalie skrev:
Kan hålla med er, och kan även erkänna att jag var en av dom som låg på 200 sträcket lite då och då. Men det är inte så lätt att veta vart karavanen är, så nästa gång kanske någon kan vara "ledare" så man vet vem man ska åka efter? Håller även med er om att träffen var kanon, roligt att se så in i helvete med folk smile

Har funderat på detta å lärt mig att egentligen skulle man tagit täten och börjat rulla i typ 50-70, tills alla kommit ut på E4.
För de var KAOS på Max parkeringen i Uppsala när folket började åka därifrån tongue

Kan jag tänka mig, den är inte speciellt stor heller. Ett bättre alternativ vore nästan Ikea parkeringen! smile

Man lär sig något varje dag, och nästa gång åker jag förhoppningsvis egen bil smile Då tar jag täten!

Audi S2 Avant "R2S2" (1993)
mrpalmer
29 april 2012 · 796 Inlägg

Bergvik skrev:

mrpalmer skrev:

Bergvik skrev:

Har funderat på detta å lärt mig att egentligen skulle man tagit täten och börjat rulla i typ 50-70, tills alla kommit ut på E4.
För de var KAOS på Max parkeringen i Uppsala när folket började åka därifrån tongue

Kan jag tänka mig, den är inte speciellt stor heller. Ett bättre alternativ vore nästan Ikea parkeringen! smile

Man lär sig något varje dag, och nästa gång åker jag förhoppningsvis egen bil smile Då tar jag täten!

Visst fan är det så! Låter skitbra, men satsa på Ikea-parkeringen då! smile

Hemma bra, garaget BÄST!
EliasDahlberg
29 april 2012 · 79 Inlägg

Mellan Sundsvall och Hudik låg jag först och höll karavanen, alla körde runt 100, men efter Hudik var det massa bilar som anslöt där som började gasa på.. tror det va där karavanen slutade vara en karavan... Och måste be om ursäkt om det va nån som blev arg/sur/less eller nått om dom fick åka bakom en sothora till V70 wink Men som jag brukar säga, en diesel ska sota wink

In och droppa en kommentar eller betyg ;D
source011
29 april 2012 · 202 Inlägg

Åkte från Väsby till Uppsala för att delta i "karavanen". Den så kallade karavanen hittade jag inte och de flesta låg långt över 110. Hade en bild framför mig om att vara ett samlat gäng som dyker upp i Barkarby. Istället fick jag försöka hänga på de 5-7 bilar som jag fick tag på.

I överlag blev träffen för mig lyckad, även om det var en del nötter där..

"..batteriet till min klocka har jag glömt att byta ut, så den här da'n lär nog aldrig ta slut.."
PerArne Mycke vill ha mer...
29 april 2012 · 611 Inlägg

Ja jag kan ta åt mig lite också som va en av dom som gasade friskt... men man rycks ju med smile

hela vägen så saknades en ledare som styrde och ställde allting så det va väl en av orsakerna.

Men vi från Sundsvall missade lite i tid tabellen då vi dels körde rätt sakta ifrån början och sen när vi insåg att vi va efter så låg vi på för att komma ikapp å det gjorde vi ju till Gävle bro smile

Visst karavanen kunde ha varit mer samlad och ordnad men jag tyckte det va skoj ändå och känns inte så misslyckad ändå.

//Per-Arne
Denjiil
29 april 2012 · 8 Inlägg

träffen var klart bästa jag har varit på.smile creds till dem som arrangerade och till bergvik smile

rooooooooooooooouuuuuuuuuuuuuuuuuuiiiiiiiiiiiiiii PSSSH!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang