Ja,jag tecknade såna ventilkåpor när jag gick i skolan på 70-80tal... Visste från början att jag ville ha dom,tur att jag kan montera både gamla och nyare ventilkåpor på AFR topparna! Köpte den lite högre modellen så man får plats med rullvippor! Kul för dig att du får i spisen till veckan då:D
Ikväll har jag kollat den nya vevaxelns så den inte är krokig,standardtoleransen ska ligga inom 5/100mm och 2/100mm för racing,jag fick det till 1,5/100mm på min så jag är nöjd!
Det är en Eagle 4340 smidd vevaxel,förbalanserad,ska klara upp till 1000Hk!
Vevstakarna jag ska handla är vägda inom 1gram,kolvarna vet jag inte,men det kommer bli smidda och de är säkert CNC-svarvade,men jag kommer att lämna in allt mellan flexplatta-balancer till balansering,är nog ett måste så den inte vibrerar i sönder...
Vevstakarna jag ska handla är vägda inom 1gram,kolvarna vet jag inte,men det kommer bli smidda och de är säkert CNC-svarvade,men jag kommer att lämna in allt mellan flexplatta-balancer till balansering,är nog ett måste så den inte vibrerar i sönder...
Fränt bygge!!! Var ska du lämna in grejerna för balansering ?
Tack så mkt,din Pontiac är också frän o fräsch:) Jag har inte bestämt mig än,men jag tror o hoppas det blir här i Värmland iallafall,så man slipper åka så långt!