3268
Sök

Chiptrimma min Saab 93 ( 1999) med Maptun Steg 3

62 Inlägg
11 mars 2012
Trådstartare
Bil: Saab 93
År: 1999
Moter: 2,0T ( 200 HK )

Hejsan jag har tänkt trimma min Saab 93 lite gran, Just nu sitter där ett JT sportluftfilter och ett 2,5" sportavgassystem från BSR.

Men jag är sugen på lite mer fart i pärlan, så har blevit intreserad av att köpa ett Maptun Steg 3 Chipp och 3" Downpipe med racekatt.  Så min fråga är då om jag kan sätta dit det utan att oroa mig för att Turbo eller annat ska rasa?  eller Toppackningen ska gå eller något annat som händer ?. Maptun säger att Turbon kommer ladda Ca 1,3 bar med det chippet.

Min bil har gått ca 16700 mil och den är full servad och aldrig " gubbkörd " och aldirg dragen med husvagn eller annat skit då där inte är dragkrok ^^

MVH: TimmieBoy

43 Inlägg
11 mars 2012
Allt kan ju hända med en 13 år gammal bil.. Kopplingen och turbon (Garrett TB2569) är väl det som ligger sämst till skulle jag tro.

SAAB = Saab Automobile Absolut Bäst

62 Inlägg
11 mars 2012
Trådstartare
aa jag har hört talas om Saabs koppling och växel låde sjukdommar. men  kopplingen slirar inte och Växel lådan har aldrig krolnglat smile

62 Inlägg
12 mars 2012
Trådstartare
Någon som vet vad det sitter för Packning i min Saab ? där sitter ju en ståltoppackning i 9-5 orginal men undrar om jag också har det för annars kanske man bör byta till det ?

5 710 Inlägg
12 mars 2012
Du har den gamla packningen (T5) som är gjord i stålarmerad grafit.
Funkar kalas om allt sitter fast ordentligt, vill man vara seriös kan man ju efterdra topplocksskruven.

MVH Jonas
..............

Sök