Trimchip volvo 945 b200ft

smekallracing
13 mars 2012 · 385 Inlägg

tjenare!
har trimmat bilen lite och har bara chippning kvar!
då till frågan vem har chip till denna motorn och det ska vara chip som ni vet fungerar inget hemmagjort helvete eller halvfabrikat tack! smile

börn i varje hörn är fett rätt;)
BMW e36 dubbelturbo "besten" (1992)
Zzoink
13 mars 2012 · 1 229 Inlägg

smekallracing skrev:
tjenare!
har trimmat bilen lite och har bara chippning kvar!
då till frågan vem har chip till denna motorn och det ska vara chip som ni vet fungerar inget hemmagjort helvete eller halvfabrikat tack! smile

vikingchip smile

_JA_
13 mars 2012 · 12 Inlägg

BSR kan sina grejer!

phille18
13 mars 2012 · 179 Inlägg

vikingchip är riktigt bra. Kontakta han, beror ju lite på vad du har i bilen.

Kör bara bakhjulsdrivet, annat är inte lönt!
cpu1337
13 mars 2012 · 766 Inlägg

_JA_ skrev:
BSR kan sina grejer!

Vad jag hört tar bsr bara bort ladd spärren i sina lh2,4 chip och förlänger bränsle lite. Vikings chip har helt modifierad kurva men de är bara vad ja hört:-)

smekallracing
15 mars 2012 · 385 Inlägg

skriver med bsr för jag tänkte ha deras chip men viking verkar ju bättre men har mailat dom så får se vad dom säger, fall dom kan hjälpa mig med ett chip. dom bygger ju chip utifrån vad man har för ombygnation på motorn smile

börn i varje hörn är fett rätt;)
BMW e36 dubbelturbo "besten" (1992)
aqulio
15 mars 2012 · 1 146 Inlägg

berätta sen hur det gick

Arn87
16 mars 2012 · 402 Inlägg

Jag tycker inget utav viking eller BSR verkar specielt lämpligt med tanka på att du skrev att den är trimmad. Åk till en Trimfirma som "mappar" den istället så kommer du få ett mycke bättre resultat. smile

cpu1337
16 mars 2012 · 766 Inlägg

Hedlisch skrev:
Jag tycker inget utav viking eller BSR verkar specielt lämpligt med tanka på att du skrev att den är trimmad. Åk till en Trimfirma som "mappar" den istället så kommer du få ett mycke bättre resultat. smile

Viking har chip för dom vanligaste setuperna. Men frågan är om man har ett chip som är gammalt om man inte måste byta med tanke på etanol bladningen som är nu?

Arn87
17 mars 2012 · 402 Inlägg

cpu1337 skrev:

Hedlisch skrev:
Jag tycker inget utav viking eller BSR verkar specielt lämpligt med tanka på att du skrev att den är trimmad. Åk till en Trimfirma som "mappar" den istället så kommer du få ett mycke bättre resultat. smile

Viking har chip för dom vanligaste setuperna. Men frågan är om man har ett chip som är gammalt om man inte måste byta med tanke på etanol bladningen som är nu?

Ja det är ju just det o sen är aldrig en motor identiskt med en annan motor. så det bästa är att mappa bilen. Men sen är ju frågan hur mycke du ska trimma. ska du inte ladda så mycke så är det ju mindre känsligt givetvis.

smekallracing
17 mars 2012 · 385 Inlägg

Hedlisch skrev:

cpu1337 skrev:

Hedlisch skrev:
Jag tycker inget utav viking eller BSR verkar specielt lämpligt med tanka på att du skrev att den är trimmad. Åk till en Trimfirma som "mappar" den istället så kommer du få ett mycke bättre resultat. smile

Viking har chip för dom vanligaste setuperna. Men frågan är om man har ett chip som är gammalt om man inte måste byta med tanke på etanol bladningen som är nu?

Ja det är ju just det o sen är aldrig en motor identiskt med en annan motor. så det bästa är att mappa bilen. Men sen är ju frågan hur mycke du ska trimma. ska du inte ladda så mycke så är det ju mindre känsligt givetvis.

viking har jag hört av mig till och dom har till någon specifik bränslebox med nr 0 280 000 932 men det är väl boxen till b230ftt manuell låda? dock har jag hört att jag ska kunna byta box sålänge den är chippad dock skulle han väl inte gå optimalt med en till b230 motorn?!?!?!?!?! ska trolla vidaregenom att kolla hemma idag vad jag har för nr på min bränslebox och se fall ngn kan göra ett chipp till min motor med mitt trim smile
vem mappar volvo orginalstyrsystem då? och jag ska köra med 1,2bars laddtryck smile

Senast redigerat av smekallracing (17 mars 2012)

börn i varje hörn är fett rätt;)
BMW e36 dubbelturbo "besten" (1992)
Arn87
17 mars 2012 · 402 Inlägg

smekallracing skrev:

Hedlisch skrev:

cpu1337 skrev:

Viking har chip för dom vanligaste setuperna. Men frågan är om man har ett chip som är gammalt om man inte måste byta med tanke på etanol bladningen som är nu?

Ja det är ju just det o sen är aldrig en motor identiskt med en annan motor. så det bästa är att mappa bilen. Men sen är ju frågan hur mycke du ska trimma. ska du inte ladda så mycke så är det ju mindre känsligt givetvis.

viking har jag hört av mig till och dom har till någon specifik bränslebox med nr 0 280 000 932 men det är väl boxen till b230ftt manuell låda? dock har jag hört att jag ska kunna byta box sålänge den är chippad dock skulle han väl inte gå optimalt med en till b230 motorn?!?!?!?!?! ska trolla vidaregenom att kolla hemma idag vad jag har för nr på min bränslebox och se fall ngn kan göra ett chipp till min motor med mitt trim smile
vem mappar volvo orginalstyrsystem då? och jag ska köra med 1,2bars laddtryck smile

Nä med box till en större motor kommer den inte gå optimalt men det kommer säkerligen funka.
TM-racing i katrineholm "mappar" orginalsystem. Finns säkert många andra med men där har jag fått min programvara o det har funkat kanon. INGEN 940 med billigare "nätchip" har vart i närheten av att gå som mina 940s som jag haft. wink

smekallracing
18 mars 2012 · 385 Inlägg

Hedlisch skrev:

smekallracing skrev:

Hedlisch skrev:

Ja det är ju just det o sen är aldrig en motor identiskt med en annan motor. så det bästa är att mappa bilen. Men sen är ju frågan hur mycke du ska trimma. ska du inte ladda så mycke så är det ju mindre känsligt givetvis.

viking har jag hört av mig till och dom har till någon specifik bränslebox med nr 0 280 000 932 men det är väl boxen till b230ftt manuell låda? dock har jag hört att jag ska kunna byta box sålänge den är chippad dock skulle han väl inte gå optimalt med en till b230 motorn?!?!?!?!?! ska trolla vidaregenom att kolla hemma idag vad jag har för nr på min bränslebox och se fall ngn kan göra ett chipp till min motor med mitt trim smile
vem mappar volvo orginalstyrsystem då? och jag ska köra med 1,2bars laddtryck smile

Nä med box till en större motor kommer den inte gå optimalt men det kommer säkerligen funka.
TM-racing i katrineholm "mappar" orginalsystem. Finns säkert många andra med men där har jag fått min programvara o det har funkat kanon. INGEN 940 med billigare "nätchip" har vart i närheten av att gå som mina 940s som jag haft. wink

ja måste ju funka bättre att ta från 2,3 ist för tvärtom smile gott de har mailat dom så får se vad dom säger wink men hur mkt gav du för din mappning? för det låter ju mest intressant då jag vill ha ut så mkt som möjligt av bilen med sakerna jag har men även för att kunna uppgradera den mer senare smile) låter bra de wink hehe blir ju inte mindre sugen nu... hehe

börn i varje hörn är fett rätt;)
BMW e36 dubbelturbo "besten" (1992)
turbodeath
18 mars 2012 · 2 452 Inlägg

alla dom boxarna till 940 är samma det som skiljer på boxarna är programvaran i dom orginal....hittar man exempel inte just den boxen du har i din bil men hittar en annan box så är det bara o flytta över sitt eget chip till den nya boxen...jag säger viking till 932 boxen hade själv ett sådant i en av våra bilar som skrotades...tror jag kan till o med ha kvar den boxen med chipet i...där hade vi en 531 topp,samnt 16t turbo o 3 tums hela vägen med vita spridare på....laddade 1,0 med den setupen

döden kommer tillbaka
smekallracing
18 mars 2012 · 385 Inlägg

turbodeath skrev:
alla dom boxarna till 940 är samma det som skiljer på boxarna är programvaran i dom orginal....hittar man exempel inte just den boxen du har i din bil men hittar en annan box så är det bara o flytta över sitt eget chip till den nya boxen...jag säger viking till 932 boxen hade själv ett sådant i en av våra bilar som skrotades...tror jag kan till o med ha kvar den boxen med chipet i...där hade vi en 531 topp,samnt 16t turbo o 3 tums hela vägen med vita spridare på....laddade 1,0 med den setupen

jo men det vet jag med, dom 3 sista nr bro ju på vilken sorts mapp som är i boxen? förutom guld boxendensitter väl org i turbo+ 190hk? tongue okej hittar du den och har ett vettigt pris kan det ju vara värt kanske att prova din box i min 2,0 och se hur den går? lär ju inte slå ifrån eller spika vid för mkt laddtryck iaf!

börn i varje hörn är fett rätt;)
BMW e36 dubbelturbo "besten" (1992)
Arn87
19 mars 2012 · 402 Inlägg

smekallracing skrev:

Hedlisch skrev:

smekallracing skrev:

viking har jag hört av mig till och dom har till någon specifik bränslebox med nr 0 280 000 932 men det är väl boxen till b230ftt manuell låda? dock har jag hört att jag ska kunna byta box sålänge den är chippad dock skulle han väl inte gå optimalt med en till b230 motorn?!?!?!?!?! ska trolla vidaregenom att kolla hemma idag vad jag har för nr på min bränslebox och se fall ngn kan göra ett chipp till min motor med mitt trim smile
vem mappar volvo orginalstyrsystem då? och jag ska köra med 1,2bars laddtryck smile

Nä med box till en större motor kommer den inte gå optimalt men det kommer säkerligen funka.
TM-racing i katrineholm "mappar" orginalsystem. Finns säkert många andra med men där har jag fått min programvara o det har funkat kanon. INGEN 940 med billigare "nätchip" har vart i närheten av att gå som mina 940s som jag haft. wink

ja måste ju funka bättre att ta från 2,3 ist för tvärtom smile gott de har mailat dom så får se vad dom säger wink men hur mkt gav du för din mappning? för det låter ju mest intressant då jag vill ha ut så mkt som möjligt av bilen med sakerna jag har men även för att kunna uppgradera den mer senare smile) låter bra de wink hehe blir ju inte mindre sugen nu... hehe

Tror du kommer få ge runt 5500-6000. Men frågan är ju om du inte ska stoppa i en 2,3 liters istället. Ett turboblock kostar ju inte mycke. Du kommer få mera vrid om du tar den lite större motorn o den passar ju rakt ner i din bil smile

smekallracing
19 mars 2012 · 385 Inlägg

oj de va ju en del roll tanken har slagit mig men tänkte vänta till jag haft ihjäl motorn jag har i nu, dock när jag kollat runt på forum ska min motor vara mer slit stark tydligen vid trimmning men det vettefan då 2,3an är ju ändå en större motor och skulle jag byta skulle jag ha med oljekylda kolvar vilket jag inte har nu wink jupp, allt är ju samma ska bara va och stoppa i och byta box/chip smile

Hedlisch skrev:

smekallracing skrev:

Hedlisch skrev:

Nä med box till en större motor kommer den inte gå optimalt men det kommer säkerligen funka.
TM-racing i katrineholm "mappar" orginalsystem. Finns säkert många andra med men där har jag fått min programvara o det har funkat kanon. INGEN 940 med billigare "nätchip" har vart i närheten av att gå som mina 940s som jag haft. wink

ja måste ju funka bättre att ta från 2,3 ist för tvärtom smile gott de har mailat dom så får se vad dom säger wink men hur mkt gav du för din mappning? för det låter ju mest intressant då jag vill ha ut så mkt som möjligt av bilen med sakerna jag har men även för att kunna uppgradera den mer senare smile) låter bra de wink hehe blir ju inte mindre sugen nu... hehe

Tror du kommer få ge runt 5500-6000. Men frågan är ju om du inte ska stoppa i en 2,3 liters istället. Ett turboblock kostar ju inte mycke. Du kommer få mera vrid om du tar den lite större motorn o den passar ju rakt ner i din bil smile

börn i varje hörn är fett rätt;)
BMW e36 dubbelturbo "besten" (1992)
smekallracing
19 mars 2012 · 385 Inlägg

http://www.blocket.se/hoor/Chipad_Volvo … 17&w=3

denna boxen kanske man skulle testa häva i kostar ju inte så mkt :p

börn i varje hörn är fett rätt;)
BMW e36 dubbelturbo "besten" (1992)
smekallracing
19 mars 2012 · 385 Inlägg

guldbox till tändning med slut nr 213 som är chip bar är det att rekomendera fall man chippar bränsle och vill minimera spikrisk? vilken bil sitter det org i? bara 940 ltt 95-96 som hade sånna?!?! mad tongue

Senast redigerat av smekallracing (19 mars 2012)

börn i varje hörn är fett rätt;)
BMW e36 dubbelturbo "besten" (1992)
smekallracing
19 mars 2012 · 385 Inlägg

Hej Richard!

Inga bekymmer att ordna till din bil vi fixar en mjukvara med din mjukvara som grund.
För att göra detta tar vi 5200:-
Då modifierar vi även om din vevhusventilation också då dom är lite felkonstruerade för trimning från början.
Vi behöver ha din bil 1 dag för detta ingrepp.

Vad har du monterat för turbo? Effekt?

Ha en bra dag!
Mvh Thomas TMR.

börn i varje hörn är fett rätt;)
BMW e36 dubbelturbo "besten" (1992)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang