Lacka träpaneler?

antond93
6 maj 2012 · 114 Inlägg

CalleBlom skrev:
Så otympligt är det inte, mittkosolen sitter med 4 skruv, mittpanelen på instrumentbrädan går att skruva loss om du har ett litet spärrskaft så funkar det

Mittkonsolen på instrumentbrädan, dom två torx som sitter där uppe kommer man inte åt utan att plocka bort de som sitter för

Lorrden - Westcoast Smurfs
8 maj 2012 · 216 Inlägg

antond93 skrev:

CalleBlom skrev:
Så otympligt är det inte, mittkosolen sitter med 4 skruv, mittpanelen på instrumentbrädan går att skruva loss om du har ett litet spärrskaft så funkar det

Mittkonsolen på instrumentbrädan, dom två torx som sitter där uppe kommer man inte åt utan att plocka bort de som sitter för

Och vad är det som sitter för då?
För jag medger att det var förbannat krångligt men med mycket vilja och konsentration löser man det mesta..

Volvo XC60 "D4 AWD Classic" (2017)
Dodge Dart "270" (1964)
antond93
8 maj 2012 · 114 Inlägg

CalleBlom skrev:

antond93 skrev:

CalleBlom skrev:
Så otympligt är det inte, mittkosolen sitter med 4 skruv, mittpanelen på instrumentbrädan går att skruva loss om du har ett litet spärrskaft så funkar det

Mittkonsolen på instrumentbrädan, dom två torx som sitter där uppe kommer man inte åt utan att plocka bort de som sitter för

Och vad är det som sitter för då?
För jag medger att det var förbannat krångligt men med mycket vilja och konsentration löser man det mesta..

Jag antar att du inte satte tillbaka dessa torx när väl fick bort panelen : P

Lorrden - Westcoast Smurfs
9 maj 2012 · 216 Inlägg

hehe satte tillbaka 6 av typ 10 skruvar eller vafan de är, spela roll.. huvudsaken är ju att det sitter fast o de gör de ändå!! big_smile

Dodge Dart "270" (1964)
Volvo XC60 "D4 AWD Classic" (2017)
xciso
13 maj 2012 · 302 Inlägg

Mitt tips är att foliera panelerna, I dag finns det så många olika kulörer, mönster att man till och med får svårt att välja. Att ta bort panelerna kan vara lite "pilligt", men tar man det sakta och säkert så brukar det gå bra smile

Bjarud.se - Styling, Tuning, Bilstereo, Multimedia
-------------------------------------------------------------------------------------------------
Återförsäljare för: Digital Designs, Kove, Hertz, Alpine, Sony, Dynamat, STP, Stinger,
PlastiDip, JOM, Regula Tuning, RDX Automotive, 3M, Oracal, och många fler..
antond93
13 maj 2012 · 114 Inlägg

Redan satt dit kolfiberfilm på plats, blev faktiskt ganska bra wink, lite synd att jag har träpaneler på ratten dock hmm

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang