2418
Sök

Säkring 14 brinner passat 1.8t

Elektriker
718 Inlägg
12 april 2012
it_mutt skrev:
Inte helt ovanligt att modulen i sig tramsar, men absolut, låter inte det minsta otänkbart med fel i "systemet". Vet en audi jag hade där gick säkringen så fort man öppnade dörren. Boven i det hela? En metallbit som hade lossnat i ena lampan till innerbelysningen=dörren öppnas=ström till lampan=kortis.

Så ja, att försöka luska ut vad den går till borde vara prio 1.

Tänkte mer på att själva reläet i sig självt nog inte är felskällan, i och med att den hinner dra så verkar det ju inte vara spolen som spökar.

Sen kan de säkert vara nå annat på de dära kortet, men där har jag ingen kunskap om så jag uttalar mig helst inte:P

Som att kasta vatten i sjön.

Avstängd
10 388 Inlägg
12 april 2012
monno skrev:
it_mutt skrev:
Inte helt ovanligt att modulen i sig tramsar, men absolut, låter inte det minsta otänkbart med fel i "systemet". Vet en audi jag hade där gick säkringen så fort man öppnade dörren. Boven i det hela? En metallbit som hade lossnat i ena lampan till innerbelysningen=dörren öppnas=ström till lampan=kortis.

Så ja, att försöka luska ut vad den går till borde vara prio 1.

Tänkte mer på att själva reläet i sig självt nog inte är felskällan, i och med att den hinner dra så verkar det ju inte vara spolen som spökar.

Sen kan de säkert vara nå annat på de dära kortet, men där har jag ingen kunskap om så jag uttalar mig helst inte:P

Absolut, och nej, det är väl ganska troligt att spökeriet i sig ligger i vad nu det relät styr. Och rent spontant gissar jag på innerbelysningen; man håller på, har dörren öppen, därav att säkringen poffar så fort den blir isatt.

Men visst kan det vara ordentlig kortis på något annat som CCM:en styr, skulle ju inte direkt vara första gången en kabel blir sönderskavd wink

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!

149 Inlägg
12 april 2012
Trådstartare
har iall testat koppla ifrån baklukan o alla 4 dörrar.. o den säkringen styr ju bara saker typ som sitter i dörrarna, c-lås,elhissar,speglar.  så felet sitter inte i dörrarna.. och kablarna mellan dörrarna är hela.. = borde inte kunna va så mycket som det är fel på.. så tycker det e konstigt att jag inte hittar det.. o kablarna till lampan i taket finns de ingen ström till alls..

Avstängd
10 388 Inlägg
12 april 2012
Kan vara fel i kablarna som går ut från boxen också...men boxen styr galet mycket.

Ja, då låter ju innerbelysningen som en möjlig bov i det hela, om du nu inte har ström dit med dörrarna öppna och pappbiten på plats

Men, CCM-boxen är inblandad till galet mycket i vilket fall som:

http://www.amtelecom.net/~gdm/CCMGreyConnector.gif

http://www.amtelecom.net/~gdm/CCMGreenConnector.gif

Se om du kan se var spolen/relät går vidare till, till vilken kontakt och senare vilken kabel. Då bör du kunna luska ut vad den är till för

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!

1 Inlägg
19 april 2012
Den röd/blå kabeln (22 i kabelstycket) kommer från säkring 14 (=matning), så kortslutningen sitter förmodligen i det någon av de andra 22 kablarna i samma kabelstycke går till. Om det inte är själva boxen.

Sök