Polerrondell?

KaptenHaddock
15 april 2012 · 357 Inlägg

I vilket material är plattan?

Enklast lär hur som var att ta spetsen på en vanlig kniv och försiktigt "svarva" av skivan i lämplig storlek.

MVH/

Fismumriken skrev:
Okidoki:) Hur kapar man lättast då? Rondell?

www.pingens.se
-Ny bilvårdswebshop och guider uppe nu!
Följ oss på Facebook
Fismumriken
15 april 2012 · 533 Inlägg

Typ hård plast, ganska tjock. Lite konformad.

KaptenHaddock
15 april 2012 · 357 Inlägg

Är den tjock brukar det vara typ ett kompakt skum, oavsett kan du ju kapa ner, en vass kniv och ganska högt varv är det som gäller försök att få någolunda lika utseende som den yttre kanten på den nya.
Detta gör du på egen risk;)

MVH/

www.pingens.se
-Ny bilvårdswebshop och guider uppe nu!
Följ oss på Facebook
Fismumriken
15 april 2012 · 533 Inlägg

Okej, så sätta fast en kniv i ett skruvstäd eller nåt, starta maskinen och låta den kapas ned?

KaptenHaddock
15 april 2012 · 357 Inlägg

Mja, de jag har kapat har jag jag nog hållt i maskinen, sätt hellre den i städet, och dra igång den på halvhögt varv, och kapa sen med kniven i ett fast grepp..

akta pulsådror etc..

www.pingens.se
-Ny bilvårdswebshop och guider uppe nu!
Följ oss på Facebook
Fismumriken
15 april 2012 · 533 Inlägg

KaptenHaddock skrev:
Mja, de jag har kapat har jag jag nog hållt i maskinen, sätt hellre den i städet, och dra igång den på halvhögt varv, och kapa sen med kniven i ett fast grepp..

akta pulsådror etc..

Okej, får testa de:D

125mm alltså och köpa trissor som är 150mm?

KaptenHaddock
15 april 2012 · 357 Inlägg

Det där är ju en smaksak.

Vore jag du hade jag nog kört op 120-125 och köpt 130mm trissor då din maskin lär vara ganska svag.

När ja kör roterande kör jag i princip uteslutande 130mm, då det är lättare att kontrollera, samt att det är smidigare på alla vis.

MVH/


Fismumriken skrev:

KaptenHaddock skrev:
Mja, de jag har kapat har jag jag nog hållt i maskinen, sätt hellre den i städet, och dra igång den på halvhögt varv, och kapa sen med kniven i ett fast grepp..

akta pulsådror etc..

Okej, får testa de:D

125mm alltså och köpa trissor som är 150mm?

www.pingens.se
-Ny bilvårdswebshop och guider uppe nu!
Följ oss på Facebook
mickecorrado Bilplåtslagare
15 april 2012 · 1 036 Inlägg

Den maskinen höll inte länge när båten skulle poleras, rent skräp verkar vara plast i växelhuset.

Smoke Tires Not Drugs.
Fismumriken
15 april 2012 · 533 Inlägg

Dom trissorna jag fick länk till var ju på 100mm och 150mm:(

Fismumriken
25 april 2012 · 533 Inlägg

Har ett litet problem till nu;( suck... När jacg drog på den svarta färgen på de sista grundade ställena så började det dugga efter att jag lagt några skikt. Och det resulterade i att det blev som typ små hål, eller stenskott typ. Hur löser man det på bästa sätt?
Btw, polerade ena sidan för hand, och fick bort det mesta av lackdammet, men får nog bli nya trissor och nåt bättre medel med lite mer "bett" i.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang