Indraget körkort och olovlig körning

Aero T16
15 april 2012 · 1 327 Inlägg

Du körde alltså 50 km / h när du kom in i 50 området och 115 km / tim på 90 väg?

Eller körde du 115 km / h på 50 väg?

arenwik
15 april 2012 ·

Jag blir inte heller glad när jag ser 20 åringar i bilar för 700k roll
Det är väl den svenska avundsjukan big_smile haha



För övrigt brukar det mesta inom fortkörning gå att neka bort så länge det inte är uppmätt.

Senast redigerat av arenwik (15 april 2012)

SkyCandy1 Meldem
15 april 2012 · 117 Inlägg

Jag tycker att det är bra att 20-åringar kör mer exklusiva bilar, man ska inte va tvingad att köra smårostiga  svensson-bilar bara för att man bor i landet Lagom. :-)

Mobeerg carzy
15 april 2012 · 461 Inlägg

a7med skrev:

henke_99 skrev:
Har du skrivit på nåt? Bara neka annars. Dom måste ha bevis för att du kört för fort.

Jag nekade till allt men han bad mig skriva på, jag frågade vad det var jag skrev på för, för jag erkänner inget. Han sa att det bara gällde att jag vet att dem tagit körkortet

Om du läste vad det stod på pappret borde du ju veta vad du skrev på?

Kanske var ett kontrakt där det stod att du överlåter bilen till polisenmannen... roll

Team BSG
gamlingen
15 april 2012 · 5 198 Inlägg

Mobeerg skrev:

a7med skrev:

henke_99 skrev:
Har du skrivit på nåt? Bara neka annars. Dom måste ha bevis för att du kört för fort.

Jag nekade till allt men han bad mig skriva på, jag frågade vad det var jag skrev på för, för jag erkänner inget. Han sa att det bara gällde att jag vet att dem tagit körkortet

Om du läste vad det stod på pappret borde du ju veta vad du skrev på?

Kanske var ett kontrakt där det stod att du överlåter bilen till polisenmannen... roll

Du har nog redan erkänt.sad

Prophetman
15 april 2012 · 86 Inlägg

Man skall aldrig skriva på något. Aldrig.

Rest in pieces, Lady B. (1984-2012) Mercedes 190d Cosworth
Lady B v2.0. "An old soul in a new body." 1992 MB 190E Cosworth. (Sug på den SBP!)
Daily driver: Skoda Fabia 1.4MPI -00
tobbeh78 !
15 april 2012 · 543 Inlägg

ytterligare en "jag-blev-av-med-körkortet-tråd" ta det som en man och ta ansvar för dina handlingar istället, kör man för fort så får man vara beredd på att lämna in lappen, det är iaf mina åsiker.

Senast redigerat av tobbeh78 (15 april 2012)

Trött och bitter?? javisst!
Ljepone * Studerande *
15 april 2012 · 563 Inlägg

Stop & belägg här!

Fattar ingenting av rubriken...

Har du fått en:

- Fortkörningsbot?
- Indraget körkort?


....Eller misstänkt/anklagad alt. anmäld för "olovlig körning"?  (Dvs brukat fordonet utan tillstånd/behörighet)



roll

Senast redigerat av Ljepone (15 april 2012)

Smajly
15 april 2012 · 3 059 Inlägg

Ljepone skrev:
Stop & belägg här!

Fattar ingenting av rubriken...

Har du fått en:

- Fortkörningsbot?
- Indraget körkort?


....Eller misstänkt/anklagad alt. anmäld för "olovlig körning"?  (Dvs brukat fordonet utan tillstånd/behörighet)



roll

Fatta det som att han kört så mycket för fort så att polisen tog körkortet och gav honom en fet böteslapp och nu undrar han vad följden kan bli om han fortsätter köra utan körkort och skulle bli stoppad igen.


Glömde i mitt förra inlägg att gör det inte en jevla skillnad på försäkringen osse om man kör trots indraget körkort? Om han orsakar en olycka så får han väl nada på försäkringen eller hur e de?

a7med
20 april 2012 · 33 Inlägg

Konstigt nog fick jag inte en krona i böter utan bara indraget körkort

Smajly skrev:

Ljepone skrev:
Stop & belägg här!

Fattar ingenting av rubriken...

Har du fått en:

- Fortkörningsbot?
- Indraget körkort?


....Eller misstänkt/anklagad alt. anmäld för "olovlig körning"?  (Dvs brukat fordonet utan tillstånd/behörighet)



roll

Fatta det som att han kört så mycket för fort så att polisen tog körkortet och gav honom en fet böteslapp och nu undrar han vad följden kan bli om han fortsätter köra utan körkort och skulle bli stoppad igen.


Glömde i mitt förra inlägg att gör det inte en jevla skillnad på försäkringen osse om man kör trots indraget körkort? Om han orsakar en olycka så får han väl nada på försäkringen eller hur e de?

a7med
20 april 2012 · 33 Inlägg

Aero T16 skrev:
Du körde alltså 50 km / h när du kom in i 50 området och 115 km / tim på 90 väg?

Eller körde du 115 km / h på 50 väg?

På 50 vägen körde jag tillochmed under 50 för det var en buss framför mig och blåljusen sattes på en bit bort så jag stannade

hotrodder Egen företagare Bilbygge & Chassie-teknik
20 april 2012 · 1 594 Inlägg

Prophetman skrev:

hotrodder skrev:
Som om polisen skulle bry sig om att du sitter i en dyr bil? Trams! Du kanske får uppmärksamhet bland dina jämåriga men det ska till mer än en Audi A7 för att "synas" ute i trafiken. Om du nu inte beter dig som en idiot på vägen och därför fått polisen efter dig.

Nej det är faktiskt rätt vanligt att snuten inte bara siktar in på unga som kör dyra bilar, utan unga generellt. Unga är lätta att jävlas med för att de flesta med färskt körkort skiter på sig såfort snuten säger hej. De som vet bättre är en annan femma, men de är en minoritet. Det är bara att vänja sig. Denna översittarattityd kommer inte försvinna.

Att sheriffen gärna stoppa unga förare är ifs. sant. Men det beror oftast på att dom ofta är ute och åker och många har ett körsätt som skiljer sig från mängden. Hittas spolingen dessutom i "pappas" bil där det ofta går för fort så är det inte heller ovanligt att polisen "punktmarkerar" Precis på samma sätt där ynglingen envisas med att knyta ihop sin häck med buntband, kör runt med dimljus/blåa lampor/solfilm etc.
Man ser ofta aningslösa inlägg om att polisen är idioter, fattar/vet ingenting etc. men det är så fel. För oavsett minskade anslag, avskrivna brott etc. så är dom inga dumhuvuden och dom som patrullerar har i regel hyffsad koll på vilka bilar som rullar runt på stan kvällstid, vilka förarna är osv.

Senast redigerat av hotrodder (20 april 2012)

Varför bara en bil när man ha flera...
Mest roddar & jänkare i verkstan,
men även en å annan Saab
Prophetman
21 april 2012 · 86 Inlägg

hotrodder skrev:
Att sheriffen gärna stoppa unga förare är ifs. sant. Men det beror oftast på att dom ofta är ute och åker och många har ett körsätt som skiljer sig från mängden. Hittas spolingen dessutom i "pappas" bil där det ofta går för fort så är det inte heller ovanligt att polisen "punktmarkerar" Precis på samma sätt där ynglingen envisas med att knyta ihop sin häck med buntband, kör runt med dimljus/blåa lampor/solfilm etc.
Man ser ofta aningslösa inlägg om att polisen är idioter, fattar/vet ingenting etc. men det är så fel. För oavsett minskade anslag, avskrivna brott etc. så är dom inga dumhuvuden och dom som patrullerar har i regel hyffsad koll på vilka bilar som rullar runt på stan kvällstid, vilka förarna är osv.

Du har aldrig varit i Södertälje, eller hur? Det enda som skiljer Polisen där från de kriminella är uniformen. Men Södertäljepolisen har förtjänat sitt rykte.

I min vänskapskrets är våra "körstilar" helt normala, och de flesta bilar i hyggligt skick, då vi har ett inofficiellt avtal med polisen var vi får köra som barbarer utan påföljd. De kommer förbi ibland och snackar med oss, kollar på bilarna osv, men strutar i vad vi gör sålänge, och jag citerar, "aktiverar mesläget" i vanlig trafik. Detta är Stockholmspolisen föv.

Rest in pieces, Lady B. (1984-2012) Mercedes 190d Cosworth
Lady B v2.0. "An old soul in a new body." 1992 MB 190E Cosworth. (Sug på den SBP!)
Daily driver: Skoda Fabia 1.4MPI -00
Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
21 april 2012 · 14 058 Inlägg

a7med skrev:
tja
För ett par dagar sedan blev jag stoppad av polisen på motorvägen eftersom de ansåg att jag körde för snabbt.
Jag kör en Audi A7 och bilen drar till sig mkt uppmärksamet, inte minst av polisen som varit efter mig och trakasserat mig i 4 månader typ och gjort allt för att hitta fel.

Som sagt jag kör ut på motorvägen som till en början är en 90väg, jag kör ungefär 110-115km och bilen bredvid mig kör i minst 150km. På motorvägen bygger dem om så att vägen blir 50. Jag körde möjligtvis 115 som top hastighet under denna färd men hade släppt gasen då vägen blir 50 och så ser jag blåljus en bra bit bort körandes mot mitt håll. Självklart flyttar jag på mig och stannar vid vägrenen, bilen som körde bredvid mig smet därifrån och polisen stoppade mig och tog mitt körkort. De hade inte fångat mig på radarn eller liknande utan deras motivering var att dem körde i 140 efter mig och hann inte med mig. Kan dem göra så? Fast att jag inte körde så fort skrev dem in att jag körde i 140km

Dessutom undrar jag vad det finns för konsekvenser om jag kör?

Värt att nämna är att jag inte fått fortkörningsböter tidigare.

Varför har dom trakasserat dig i 4 månader? Du kanske har gjort flera olagliga saker som dom kanske haft svårt att bötfälla dig för och så plötsligt får dom chansen och tar givetvis den. Eller......
Jag tror inte att det är bilen utan jag tycker oxå som nån annan skrev......gubbabil.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
IDMUD
21 april 2012 ·

Prophetman skrev:

hotrodder skrev:
Att sheriffen gärna stoppa unga förare är ifs. sant. Men det beror oftast på att dom ofta är ute och åker och många har ett körsätt som skiljer sig från mängden. Hittas spolingen dessutom i "pappas" bil där det ofta går för fort så är det inte heller ovanligt att polisen "punktmarkerar" Precis på samma sätt där ynglingen envisas med att knyta ihop sin häck med buntband, kör runt med dimljus/blåa lampor/solfilm etc.
Man ser ofta aningslösa inlägg om att polisen är idioter, fattar/vet ingenting etc. men det är så fel. För oavsett minskade anslag, avskrivna brott etc. så är dom inga dumhuvuden och dom som patrullerar har i regel hyffsad koll på vilka bilar som rullar runt på stan kvällstid, vilka förarna är osv.

Du har aldrig varit i Södertälje, eller hur? Det enda som skiljer Polisen där från de kriminella är uniformen. Men Södertäljepolisen har förtjänat sitt rykte.

I min vänskapskrets är våra "körstilar" helt normala, och de flesta bilar i hyggligt skick, då vi har ett inofficiellt avtal med polisen var vi får köra som barbarer utan påföljd. De kommer förbi ibland och snackar med oss, kollar på bilarna osv, men strutar i vad vi gör sålänge, och jag citerar, "aktiverar mesläget" i vanlig trafik. Detta är Stockholmspolisen föv.

Skämtar du eller tror du på det där själv? Varför skulle närpolisen låta er köra hur ni vill med era grymma skoda fabior?

Prophetman
21 april 2012 · 86 Inlägg

IDMUD skrev:
Skämtar du eller tror du på det där själv? Varför skulle närpolisen låta er köra hur ni vill med era grymma skoda fabior?

Hade jag skämtat hade jag lagt till en smiley. Så länge vi är på industriområdet struntar de i vad vi gör. Och nej, det är inte fabior vi kör med utan tex mercan i min sig. Dock är de bilarna rena busbilar som inte är tillräckligt civilserade för normalt användande. Fabian är min brukis. Mercan drar drygt 18l/100km så även om den var legal hade den varit för dyr i drift.

Senast redigerat av Prophetman (21 april 2012)

Rest in pieces, Lady B. (1984-2012) Mercedes 190d Cosworth
Lady B v2.0. "An old soul in a new body." 1992 MB 190E Cosworth. (Sug på den SBP!)
Daily driver: Skoda Fabia 1.4MPI -00
MeloveGolf Vw trimmare
22 april 2012 · 2 995 Inlägg

Prophetman skrev:
Hade jag skämtat hade jag lagt till en smiley. Så länge vi är på industriområdet struntar de i vad vi gör.

Ring mig nasta gang ni ska leka sa kan vi prova....

BMW X3 "3.0i Vardagsbilen" (2004)
Hybrid_ Forum- och sitemoderator
22 april 2012 · 17 485 Inlägg

Håll er till ämnet. /Mod

Sen tycker jag personligen att Polisen alltid tittar åt ett annat håll när jag kör min gubbil. De vet att man knappast kör omkring i en sån utan att ha alla papper i ordning.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Dirtymike
22 april 2012 · 1 532 Inlägg

Är det så att du kört för fort på ett vägbygge får du skylla dig själv. Men har du inte det så ska du aldrig nånsin skriva på en enda böter du får. Jag skriver aldrig på nåt utan att kollat me min farbror som är polis. Så skriv aldrig på nåt. Finns mkt böter man kan slippa. Och lämna aldrig från dig körkortet så.

Jeep J20 (1978)
aha_100
22 april 2012 · 535 Inlägg

Mack skrev:

a7med skrev:

CHEEVA skrev:
neka... olovligkörning får du inte för i vilket fall

låter som råkat utför några riktigt dryga snutar som inte fått sina frukostmunkar eller liknande

Hahaha du har ingen aning hur dem har betett sig. Jag är 21år och kör en bil för ca700K. Det gör dem inte glada alls

Jo för dom är säkert avundsjuka..eller inte.

Det här känner jag faktiskt till, poliser precis som många andra kan bli väldigt bittra otrevliga när man åker en fin bil.

Det här har jag tillomed märkt av med en bil värd en spottstyvel mot trådskaparens.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang