Indraget körkort och olovlig körning

gamlingen
22 april 2012 · 5 198 Inlägg

Vissa grejer är rena önskedrömmar.

a7med
22 april 2012 · 33 Inlägg

Dirtymike skrev:
Är det så att du kört för fort på ett vägbygge får du skylla dig själv. Men har du inte det så ska du aldrig nånsin skriva på en enda böter du får. Jag skriver aldrig på nåt utan att kollat me min farbror som är polis. Så skriv aldrig på nåt. Finns mkt böter man kan slippa. Och lämna aldrig från dig körkortet så.

Jag fick inte böter konstigt nog, kanske får det i efterhand.
Polisen bad om att få se mitt körkort till en början så det fick han såklart efter det sa han att jag inte får tillbaka det. Jag va tvungen att skriva på en lapp om att de tagit mitt körkort och jag sa att jag erkänner ingenting men han sa att det bara gällde att jag har fått information om att de tar mitt körkort och att jag får köra i 48timmar annars hade jag fått lämna bilen på motorvägen

Dirtymike
22 april 2012 · 1 532 Inlägg

a7med skrev:

Dirtymike skrev:
Är det så att du kört för fort på ett vägbygge får du skylla dig själv. Men har du inte det så ska du aldrig nånsin skriva på en enda böter du får. Jag skriver aldrig på nåt utan att kollat me min farbror som är polis. Så skriv aldrig på nåt. Finns mkt böter man kan slippa. Och lämna aldrig från dig körkortet så.

Jag fick inte böter konstigt nog, kanske får det i efterhand.
Polisen bad om att få se mitt körkort till en början så det fick han såklart efter det sa han att jag inte får tillbaka det. Jag va tvungen att skriva på en lapp om att de tagit mitt körkort och jag sa att jag erkänner ingenting men han sa att det bara gällde att jag har fått information om att de tar mitt körkort och att jag får köra i 48timmar annars hade jag fått lämna bilen på motorvägen

Du får köra 24 eller 48 timmar. Bilen får dom ordna bärgning åt enbart om du är påverkad.

Jeep J20 (1978)
Emiiilz
22 april 2012 · 908 Inlägg

Känns som du och jag har samma problem med polisen. Jag är varken inte uppkäftig eller något sånt mot polisen, är trevlig mot de istället. Men ändå så stoppar de mig jämt, har åkt på böter o ombesiktning på båda mina 2 bilar. Har haft körkortet i ungefär ett halvår och de har stoppat mig ungefär 5 gånger..
Man är ju inte kriminell direkt, men polisen verkar och tro det ialf neutral
Tycker bara du ska neka o neka..

Senast redigerat av Emiiilz (22 april 2012)

Nissan Skyline R33 GTST "Tiger" (1994)
Smajly
22 april 2012 · 3 059 Inlägg

Dirtymike skrev:

a7med skrev:

Dirtymike skrev:
Är det så att du kört för fort på ett vägbygge får du skylla dig själv. Men har du inte det så ska du aldrig nånsin skriva på en enda böter du får. Jag skriver aldrig på nåt utan att kollat me min farbror som är polis. Så skriv aldrig på nåt. Finns mkt böter man kan slippa. Och lämna aldrig från dig körkortet så.

Jag fick inte böter konstigt nog, kanske får det i efterhand.
Polisen bad om att få se mitt körkort till en början så det fick han såklart efter det sa han att jag inte får tillbaka det. Jag va tvungen att skriva på en lapp om att de tagit mitt körkort och jag sa att jag erkänner ingenting men han sa att det bara gällde att jag har fått information om att de tar mitt körkort och att jag får köra i 48timmar annars hade jag fått lämna bilen på motorvägen

Du får köra 24 eller 48 timmar. Bilen får dom ordna bärgning åt enbart om du är påverkad.

Ja och bärgning tänker dom knappast ordna.. Inte här i alla fall.
Sist det var kontroll här ute på gatan (ute på landet) så stoppa dom en hel del bilar varav en av dom fick lämna bilen på vägen och snubben fick gå härifrån efter 25 minuter i polisbilen.
Bilen stod här i 3 dagar innan en annan snubbe kom o körde den från platsen.

Aero_9-3
22 april 2012 · 287 Inlägg

skriva på är inte det sdamma sak som att erkänna? eller är jag ute och fiskar?smile

varför FWD?jo,för RWD är att som sätta hästarna bakom vagnen?
Audi A6 tdi (2008)
Saab 9-3 "RE" (1999)
Dirtymike
22 april 2012 · 1 532 Inlägg

Aero_9-3 skrev:
skriva på är inte det sdamma sak som att erkänna? eller är jag ute och fiskar?smile

Stämmer

Jeep J20 (1978)
Aero_9-3
22 april 2012 · 287 Inlägg

Dirtymike skrev:

Aero_9-3 skrev:
skriva på är inte det sdamma sak som att erkänna? eller är jag ute och fiskar?smile

Stämmer

Då är det väl bara att se glad ut då.....brum brum=)-

varför FWD?jo,för RWD är att som sätta hästarna bakom vagnen?
Audi A6 tdi (2008)
Saab 9-3 "RE" (1999)
henke_99 Offroad Racing
27 augusti 2013 · 3 122 Inlägg

Det var ett hyfsat trådlyft...

Den som spar han har, fast inte lika roligt...
Chevrolet Blazer "Real Fullsize" (1988)
GMC Suburban 2500 "6.5l Turbodiesel" (1995)
Mack855
27 augusti 2013 · 1 354 Inlägg

Hahahahahaha!!!!!!! Oj såg inte att det var över ett år sen det skrevs här!! tongue tack och godnatt inlägget raderas!

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang