Dags att uppdatera idag när garaget nästan är 100% färdigt!
Va otroligt länge sen jag skrev, mest beror det på att listerna jag beställde tog ca 3 månader(!!!) att få hem då denna färg var ny för leverantören...
men när listerna väl dök upp så var det bara dra igång med att beställa all el så fixade genast 9st 26W lysrörsarmaturer och 25m Trådstege
Låter bilderna visa resten
Började med att skissa upp hur och var jag ville ha armaturerna placerade.
Nördade till och med till det såpass att jag beräknade ljusbilden så den överlappar nästan 500mm.
Sedan va det bara placera ut armaturerna efter måtten.
Så här ser listerna ut, fogat med silikon över och under.
Såhär ser trådstegarna ut i taket, var en fröjd att montera och enkelt och snyggt att dra el i.
Kommer även fördela trycklufts systemet på sidan av dessa sen.
Hörnen! Hade dock bar bultsax att klippa dem med så vart några bitar över, påverkar dock inget annat än det estetiska.
Gamla centralen.
Här dras alla kablar fram till centralen, gamla fortfarande på plats.
Någon har fuskat med målningen
Nya större centralen på plats som fick plats att husera alla säkringar och plats för lite till
Armaturerna går att tända i grupper om 4a och den sista tänds separat över arbetsbänken
Lysrörens temperatur är 6500k med ra95 om jag inte mins fel, dvs dagsljus med bra färgåtergivning.
Uppsnyggat och städat efter dagens arbete.
Finns gott om plats att hålla på med bilen sen
Nu väntar bara lite lister runt fönster och att måla i det sista sen är det dags att återställa den här tråden till banbilsbyggande Är det fortfarande någon som läser tråden? Avslutar med en liten bonus på vad som hände under månaderna som jag väntade på listernaBytte bussningar och dämpare på en bekants Bmw Z3 Coupe, Vart Bilstein dämpare med Eibach fjädrar och röda Strongflex bussningar runt om!